واکنش غرب به کشته شدن دو تن در اعتراضات میانمار

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزیر خارجه انگلیس گفت، کشورش تیراندازی به معترضان در میانمار را محکوم می نماید و به دنبال اقدامات بیشتر علیه افراد مسئول تضعیف کننده دموکراسی در این کشور آسیایی است.

واکنش غرب به کشته شدن دو تن در اعتراضات میانمار

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش رسانه خبری Myanmar Now، در جریان تیراندازی پلیس میانمار علیه معترضان در خلال اعتراضات روز شنبه در شهر ماندالای علیه کودتای اول فوریه ارتش، دست کم دو معترض به ضرب گلوله کشته شدند.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در توئیتی نوشت: تیراندازی علیه معترضان صلح طلب در میانمار بر خلاف ارزش های حقوق بشری و انسانی است. ما با شرکای بین المللی به دنبال اقدامات بیشتر علیه عاملان این تیراندازی هستیم و می خواهیم اقداماتی را بابت سرکوب مخالفان و تضعیف دموکراسی در میانمار انجام دهیم.

در همین حال، وزارت خارجه آمریکا و سازمان ملل نیز این گزارش مربوط به تیراندازی در میانمار علیه معترضان را محکوم نموده و ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: ما به شدت نگران گزارش های مربوط به تیراندازی نیروهای امنیتی برمه علیه معترضان و تداوم بازداشت ها و ارعاب آنها و سایرین در میانمار هستیم.

وی ادامه داد: ما در کنار مردم برمه هستیم و از آنها حمایت می کنیم.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در توئیتی نوشت: من استفاده از خشونت مرگبار در میانمار را محکوم می کنم. استفاده از نیروی کشنده، ارعاب و ترساندن معترضان صلح طلب غیرقابل قبول است. همه حق برگزاری و حضور در تجمعات صلح آمیز را دارند. من از تمامی طرف های دخیل در اوضاع میانمار می خواهم تا به نتایج انتخابات سال گذشته میلادی پارلمانی در میانمار احترام گذاشته و به حکومت مدنی برگردند.

اول فوریه امسال میلادی، ارتش میانمار با سرنگونی دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور شرایط فوق العاده یکساله در میانمار وضع کرد و بسیاری از سیاستمداران حزب حاکم و سوچی را بازداشت نموده است.

ارتش میانمار علت این کودتا را عدم رسیدگی به شکایت مربوط به تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی از سوی دولت مدنی می داند. از زمان کودتا، اعتراضات گسترده و جنبش نافرمانی مدنی در سراسر میانمار شکل گرفته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1608

به "واکنش غرب به کشته شدن دو تن در اعتراضات میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش غرب به کشته شدن دو تن در اعتراضات میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید