نحوه استخدام معلمان حق التدریسی اعلام شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، وزارت آموزش و پرورش نحوه برگزاری دوره مهارت آموزی و استخدام 25 هزار و 500 معلم حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی را اظهار داشت.

نحوه استخدام معلمان حق التدریسی اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون معین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش وپرورش مصوب 13 شهریور 1397مجلس شورای اسلامی و آیین نامه های اجرایی مربوط (الحاقات بعدی)، اطلاعیه نحوه برگزاری دوره مهارت آموزی و استخدام معلمین حق التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی اعلام شد.

این اطلاعیه مربوط به مشمولین قانون مزبور که به استناد مجوز شماره 711041مورخ 8 اسفند 1398سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل شرایط 25هزار و 500نفر از مشمولین که از سوی ادرارت کل آموزش وپرورش استان ها جهت گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی به دانشگاه ها معرفی شده اند، است.

بر اساس این اطلاعیه مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش؛ اسامی مشمولین قانون، با کسب امتیاز لازم و در سقف ردیف های تخصیص یافته(موضوع مجوز شماره711041مورخ6 اسفند 1398 سازمان اداری ­و استخدامی کشور) که از سوی اداره کل آموزش­ وپرورش استان سهمیه خدمتی مورد تأیید قرارگرفته به وسیله مرکز برنامه­ ریزی منابع انسانی و امور اداری به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی ارسال شده است. معرفی شدگان این مرحله می توانند جهت گذراندن دوره یک ساله مهارت­ آموزی، طبق آیین­ نامه اجرایی بند (3) قانون مزبور مصوب جلسه 17 شهریور 1398 هیات وزیران به شماره ابلاغی 79795/ت56610هـ مورخ 30 شهریور 1398 اقدام نمایند.

طبق این اطلاعیه افراد مشمول استخدام در این مرحله می­باید قبل ازجذب و تبدیل شرایط، تأییدیه گزینش را کسب نمایند. نحوه انجام مراحل گزینش مطابق قوانین و مقررات مربوط، متعاقباً به وسیله دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به افراد مشمول قانون اعلام می گردد.

همچنین باتوجه به ضوابط عمومی استخدام، اخذگواهی صحت مزاج (آزمایشات و معاینات بدو استخدام) و عدم سوءپیشنه از مرجع مربوط قبل از خاتمه پودمان اول آموزشی(حداکثرتا مورخ 30 اردیبهشت 1400)، الزامی است.

براین اساس افراد مشمول قوانین فوق­ الذکر که به دلیل محدودیت در ردیف های استخدامی صادره ازسوی مراجع قانونی، امکان معرفی آنان برای گذراندن دوره مهارت­آموزی دراین مرحله فراهم نشده، در ادامه فرایند استخدام افراد مشمول، با رعایت قوانین ومقررات و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیصلاح، برای تبدیل شرایط آنان و معرفی به دوره یک ساله مهارت ­آموزی اقدام می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1551

به "نحوه استخدام معلمان حق التدریسی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه استخدام معلمان حق التدریسی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید