مقاله: برای درمان یبوست چه بخوریم؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، افراد سوداوی و بلغمی باید مصرف مواد گرم و تر را بیشتر نمایند (بلغمی ها می توانند با مصلح مصرف نمایند، البته ورزش و تحرک را هم فراموش ننمایند). صفرایی ها و دموی ها هم باید رو به مصرف مواد سرد و تر بیاورند (دموی ها باید این مواد را با مصلح مصرف نمایند).

مقاله: برای درمان یبوست چه بخوریم؟

درمان این نوع یبوست با خاکشیر صورت می گیرد. خاکشیر گرم و تر و سودازداست. باید هر روز صبح و شب دو قاشق غذاخوری خاکشیر در یک لیوان آب گرم ریخت و خورد. چون با آب گرم قدرت خاکشیر بیشتر می گردد. خاکشیر با آب گرم، گرم و با آب سرد، سرد می گردد و اصلا با همه مزاجی سازگار است. البته برای برطرف یبوست حتما باید با آب گرم خورده گردد.

نکته: بعد از مصرف مسهل اصلا نباید خوابید، چون سیستم گوارش هم به حالت استراحت درمی آید و دارو آنطور که باید عمل کند، عمل نمی نماید.

در این نوع یبوست نباید از مسهل استفاده کرد، چون مسهل باعث می گردد همین مختصر آبی هم که در روده وجود دارد هم دفع گردد و مدفوع خشک تر از قبل به جدار روده بچسبند. برای همین چاره ای نیست جز اینکه که برای درمان یبوست مزمن نیز همان اقدامات مربوط به یبوست خفیف را انجام داده و هم زمان از تنقیه هم یاری بگیریم. بهترین مواد برای تنقیه یک لیوان روغن زیتون + سه لیوان آب یا آب کله پاچه است. این مواد باعث افزایش رطوبت در روده و دفع مواد می گردد. تنقیه را باید تا دو هفته روزی یک بار انجام داد. بعد از این مدت اگر که اجابت مزاج طبیعی شد برای تکمیل درمان می گردد، مسهل مصرف کرد.

منبع مقاله: برای درمان یبوست چه بخوریم؟

انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1945

به "مقاله: برای درمان یبوست چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برای درمان یبوست چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید