بهترین روش برای تقویت مژه چیست؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، خانوم ها با آگاهی از دانستن اینکه که چه روش و چه موادی برای تقویت مژه خود مناسب است می توانند از انواع تقویت نماینده مژه استفاده نمایند.

بهترین روش برای تقویت مژه چیست؟

سرویس آرایش و زیبایی - بی شک داشتن ابروانی زیبا، چشمانی گیرا و درخشان و مژه هایی بلند و افسون کننده جذاب خواهد بود و به همین خاطر است که بسیاری از خانمها به دنبال مژه های مصنوعی بلند و آرایشی منحصر به فرد هستند که هم زیبا و هم استفاده از آن آسان است. اما هیچ چیزی زیباتر از داشتن مژه هایی طبیعی، بلند و ابروهایی پرپشت و خوش حالت نیست،حالا اگر می خواهید همه این زیبایی ها را به طور طبیعی از آن خود نمایید، انجام توصیه های زیر توصیه می گردد که فقط چند دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت و نتیجه آن پس از گذشت یک ماه ،داشتن مژه ها و ابروهایی بسیار پر و جذاب خواهد بود.

بهترین مواد برای تقویت مژه

شاید افراد مختلف استفاده از مواد گوناگونی را برای تقویت مژه شما پیشنهاد بدهند و شما را دچار سردرگمی برای یافتن بهترین تقویت کننده مژه گردانند در زیر به چند مورد از بهترین تقویت کننده های مژه خواهیم پرداخت.

کمی وازلین را بین دو انگشت خود به آرامی و با گرمای انگشتان ماساژ دهید،بعد دراز بکشید و آن را بالای پلک ها و مژه ها،از گوشه داخلی به سمت خارج بمالید.اینکار را به ملایمت و نه با فشار انجام دهید. پس از مکثی کوتاه ،با یک پارچه بسیار نرم اضافات آن را برداشته و استراحت کنید. صبح روز بعد همانند همواره صورت خود را البته با آب ولرم بشویید و بقیه روغن مانده روی پوست را پاک کنید ،می توانید با یک دستمال مرطوب هم به آرامی اینکار را انجام دهید.

همانطور که میدانید برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است.هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و پس از مدتی کوتاه شاهد ضخیم تر شدن مژه ها و رشد مژه های جدید باشید!برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص ،می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها بهره ببرید.

راز سوم این است که شبها کمی پنبه را در شیر گرم بزنید و به آرامی روی پلک ها را ماساژ دهید و صبر کنید تا شیر کاملا جذب پوست گردد و بعد با همین ماسک بخوابید.با این کار هم به زودی از دیدن مژه های بلند و درخشان خود حیرت خواهید کرد.

روغن زیتون از بهترین دارو های طبیعی و خانگی برای پوست و مو هست. روغن زیتون رو به آرومی و با یک گوش پا کن روی مژه هایتان بکشید. بطوریکه کاملا لا به لای مژه ها و ریشه اون ها رو بگیره. این کار به رشد و تقویت مژه ها یاری میکند.

بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عبارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به صندلی نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این صندلی را در میان بهترین ها حفظ نموده است.

یکی از روش های درمانی چشم و آلودگی های چشمی در طب سنتی استفاده از چای برای شستشوی چشم بوده است البته چای تازه علاوه بر خاصیتی که برای برطرف آلودگی های چشم دارد، استفاده از چای سبز به صورت ولرم برای رشد، ضخیم تر شدن و تقویت مژه هم می تواند موثر باشد.

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نظیر است که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد. از این گیاه دارویی برای تقویت مژه و ابرو نیز استفاده می گردد که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار است.

سیاه دانه، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها از آن استفاده فراوان می کردند اما امروزه در نان و ترشی های محلی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. در خصوص روغنی که از این دانه ها تهیه می گردد شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است. سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و فراوری انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می گردد و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

رژیم غذایی مناسب، روشی مناسب برای تقویت مژه

برای اینکه پوست و مو و مژه های سالم و با طراوتی داشته باشیم بسیار مهم است که علاوه بر راه چاره های مراقبتی، رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشیم. مصرف به اندازه میوه و سبزیجاتی مثل سیب و مرکبات، هویج و… و همچنین مصرف ماهی و گوشت و سایر منابع پروتئینی می تواند بسیار موثر باشد.

منبع: setare.com
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1339

به "بهترین روش برای تقویت مژه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش برای تقویت مژه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید