مسمومیت 70 دانش آموز و معلم به دلیل نشت گاز

به گزارش مجله توسعه دهنده، فرماندار شهرستان اردبیل گفت: نشت گاز مونو اکسید کربن از موتورخانه دلیل اصلی مسمومیت 70 دانش آموز و معلم اردبیلی است.

مسمومیت 70 دانش آموز و معلم به دلیل نشت گاز

به گزارش ایسنا؛ سیدمحمد اعتماد اعجازی شامگاه 26 دی با اعلام این خبر اضافه کرد: ظهر امروز ساعت 11:30 دقیقه از دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل به مرکز فوریت های پزشکی اورژانس اردبیل گزارشی مبنی بر سردرد،ضعف جسمانی،خستگی شدید،حالت تهوع و استفراغ تعداد قابل توجهی از دانش آموزان و معلمان مدرسه گزارش شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به فصل زمستان و علائم موجود اعلامی در تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمان دبیرستان دخترانه فرزانگان، موضوع به شکل قطعی مسمومیت ناشی از منواکسید کربن تلقی شده و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 7 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

فرماندار اردبیل توضیح داد: در طی مدت زمان بیش از یک ساعته تکنسین های اورژانس اردبیل در محل حادثه، تعداد دانش آموزان و کادر مدرسه مسموم شده بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن از 30 نفر نهایتا به 61 نفر افزایش پیدا نموده و برای تمامی مصدومین در محل حادثه اقدامات اولیه پزشکی پیش بیمارستانی انجام شد.

اعجازی گفت: نهایتا 61 دانش آموز و کادر دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل که دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده بودند که 58 نفر برای ادامه اقدامات بیشتر درمانی مراکز درمانی بیمارستانی به وسیله عوامل اورژانس اردبیل منتقل شدند که 19 مصدوم با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان سبلان تامین اجتماعی ،16 مصدوم به بیمارستان امام(ره)، 12 مصدوم به بیمارستان بوعلی و 11 مصدوم به بیمارستان بوعلی منتقل شدند و چندین مصدوم دیگراین حادثه به وسیله خودروهای شخصی به بیمارستان انتقال یافتند.

وی ادامه داد: ساعتی پس از تعطیلی مدرسه فوق و مراجعه دانش آموزان و معلمان به منزل، علائمی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن مشاهده شده بود که 9 نفر به مراکز درمانی بیمارستانی اردبیل مراجعه داشتند و نهایتا حادثه استنشاق گاز منواکسید کربن دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل حدود 70 مصدوم انتقال و مراجعه شده به بیمارستان در پی داشت که شرایط بالینی تمامی مصدومین مناسب بوده و طی ساعات اخیر 56 نفر از مصدومین از مراکز بیمارستانی اردبیل ترخیص شده و 14 مصدوم دیگر تا ساعتی دیگر ترخیص خواهند شد.

فرماندار اردبیل تشریح کرد: ابعاد کامل و دقیق حادثه فوق در دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل به وسیله متخصصین در دست آنالیز است و جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات این چنینی در مجموعه های عمومی همانند مدارس اردبیل با همکاری آموزش و پرورش اردبیل و شرکت گاز شهرستان، از فردا از تجهیزات گرمایشی مشابه در مدارس شهرستان اردبیل در قالب یک مانور بازدید و آنالیز اجرا شده و در صورت وجود نواقص و ایرادات، برطرف خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2309

به "مسمومیت 70 دانش آموز و معلم به دلیل نشت گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسمومیت 70 دانش آموز و معلم به دلیل نشت گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید