مدافعان سلامت، ایثارگران مجاهد و مبارز ِ نبرد با کووید19 خبرنگاران

به گزارش مجله توسعه دهنده، یکسال از شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور ما ایران می گذرد و این مدافعان سلامت هستند که با وجود شهادت بسیاری از همکاران خود همچنان پای کار ایستاده اند.

مدافعان سلامت، ایثارگران مجاهد و مبارز ِ نبرد با کووید19 خبرنگاران

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- مجاهدت جانانه مدافعان سلامت در طول مدت شیوع بیماری کرونا در جامعه، تداعی گر رشادت و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس، در لباس مقدس درمان است.

زندگی مردم در طول این یک سال با تغییرات گسترده ای روبرو شد و از جان گذشتگی کادر درمان و کوشش بی وقفه آن ها برای حفظ جان بیماران و بازگرداندن سلامتیشان، درست مثل همان روزهایی است که همه مردم با هم و دست در دست یکدیگر برای حفظ این سرزمین قدم برداشتند.

در سخت ترین روزهای حمله ناجوانمردانه رژیم بعث به ایران، این رزمندگان و مدافعان وطن بودند که از جان شیرین گذشتند تا مردم با عزت و احترام در این سرزمین زندگی نمایند و عملکرد امروز پرستاران مشابه آن روزهای سخت و طاقت فرسا است.

بسیاری از پرستاران جوانی که تازه عروس و تازه داماد بودند، مثل اون مردم بدون برگزاری کوچکترین جشن و مراسمی به خانه بخت رفتند و بخش دردناک تر این یکسال پر از سختی جان باختن تعداد زیادی از همین پرستارهای جوان بود.

بچه ها خردسال بسیاری از پرسنل کادر درمان دیگر لبخند پدر و مادر خود و آغوش گرمشان را حس نمی نمایند و از این نعمت خدایی به دلیل حضور والدین خود در جبهه های نبرد با کرونا و شهادت آن ها تا ابد محروم شدند.

پرستاران، ایثارگران جبهه های سلامت!

با شیوع کرونا پرستاران، پزشکان و کلیه عوامل مرتبط با کادر درمان، نه تنها میدان کارزار این بیماری را ترک نکردند بلکه خیلی بیشتر از آنچه که بر عهده آن ها بود کوشش کردند و حتی بار کم کاری و بی برنامگی بعضی از مسئولان را هم به دوش کشیدند.

این کادر درمان بودند که با هر رخت سیاهی که بازماندگان عزیز از دست داده بر تن می کردند، اشک ریختند و شب بیداری و حذف استراحت و شیفتهای پی در پی را برای نجات جان دیگر عزیزان تحمل کردند.

درست زمانی که خود پرستاران و سایر پرسنل کادر درمانی در بیمارستان ها شاهد جان دادن همکاران عزیز خود بر اثر ابتلا به بیماری کرونا بودند، پشت و پناه مردمی شدند که دیگر تاب و تحمل از دست دادن عزیز دیگری را نداشتند.

آمار جانباختگان بیماری کرونا در کشور در حالی به 60 هزار نفر نزدیک می گردد که نوع جهش یافته انگلیسی ویروس این بیماری مهلک در کشور ما هم تا کنون تعدادی قربانی گرفته است.

هر کدام از این 60 هزار نفر عزیز خانواده ای بودند و با فوتشان داغ سنگینی بر دل بازماندگان آن ها نشسته است و تحمل این داغها زمانی سخت تر می گردد که قربانی دریافت ویروس کرونا همچنان ادامه دار است و مشابه قتل های زنجیره ای این ویروس منحوس قاتل جان مردم بیگناه شده است.

سر در خانه های شهر با بنر سیاه داغ عزیز از دست رفته، فضا را آنقدر محزون و غمگین ساخته است که مشابه آن بیشتر شبیه فیلم است تا این حقیقت تلخ که همه را سر در گم و گیج نموده است.

ادامه الزام همه مردم به استمرار رعایت تمام پروتوکل های بهداشتی!

به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان تنها راه مطمئن مقابله با بیماری کرونا در حال حاضر همان ماسک زدن، شستشوی مستمر دستها و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی است.

واکسیناسیون رایگان بیماری کرونا در سراسر جهان آغاز شده و در کشور ما هم از روز بیست و یکم بهمن ماه امسال با تزریق واکسن به کادر درمان و سایر اولویت های معین شده در حال اجرا است.

بر اساس آخرین آمار واکسیناسیون کرونا برای کل مردم در جهان بیش از یکسال طول خواهد کشید و مردم همچنان باید با رعایت دستور العملهای مطرح شده در جهت حفظ سلامت خود و دیگران کوشش نمایند.

عادی انگاری شرایط و سهل و آسان برخورد کردن با ویروس کوید19 تنها خیز این بیماری کشنده را شتاب می بخشد و کار کادر درمان را مضاعف خواهد نمود.

پرهیز از تجمعات و دورهمی های محبت آمیز و میهمانی های خانوادگی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین رعایت قوانین رفت و آمد و عدم مسافرت به شهرهای مختلف و به ویژه شهرهای دارای شرایط هشدار از دیگر مواردی هستند که عموم افراد باید مراعات نمایند.

جهادگران سلامت، همدل و همراه مردم در روزهای سخت!

در طول یک سالی که از شیوع بیماری کرونا در کشور گذشته است، افراد بسیاری در مشاغل گوناگون به لحاظ مالی متضرر شده اند و درآمد آن ها کاهش چشمگیری داشته است.

بسیاری از کارفرماها مشغول به تعدیل نیرو شده اند و البته با گذشت زمان و رعایت هر چه بیشتر دستورالعملهای بهداشتی زمینه آغاز به کار این افراد مجددا فراهم شده است اما معضلات وارد آمده به بخش های مختلف مالی همچنان در بعضی مشاغل به چشم می خورد.

فعالیت گسترده گروههای جهادی و دستگیری از خانواده های ضعیف و محروم بخش عمده ای از مسائل معیشتی اقشار کم درآمد جامعه در شرایط فعلی را برطرف نموده است و اینبار هم خود مردم بودند که بیشتر از هر مسئول یا مدیر دیگری به داد هم رسیدند.

بدون تردید صحنه های حضور پر شور و بی نظیر نوجوانان و جوانان در عرصه جهادی فعلی که در کشور حاکم است را در کمتر جایی میتوان شاهد بود و این از برکت فعالیت قشر انقلابی واقعی است که با جان و دل پا در میدان همدلی و اتحاد نهاده اند.

ضرورت افزایش حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر

حمایت بخش دولتی از مردم آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا آنطور که باید نبود و فرایند اعطای تسهیلات کرونایی به اقشار آسیب پذیر جامعه که درصد بالایی از جمعیت کل کشور را دربر می گیرند ضمن تسریع باید جامعه هدف گسترده تری را تحت پوشش قرار بدهد.

در اوج شیوع بیماری کرونا حسن روحانی رئیس جمهور کشور، طی یک سخنرانی از عادی شدن شرایط در کشور از شنبه سخن گفت و این در حالی بود که شمار قربانیان آن روزها به دهها و صدها تن می رسید.

بسیاری از کارشناسان حوزه درمان و مقابله با ویروس کرونا در همان ابتدا بحث قرنطینه شهرهای درگیر با این بیماری را خواهان شدند اما مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا با این پیشنهاد مخالفت کردند اما پس از اندکی راهکار را در قرنطینه شهرهای فوق دیدند.

خلاصه اینکه تا امروز شب و روزهای بسیار سختی بر همه مردم و به ویژه بر کادر درمان و پرستاران شاغل در بخش کرونایی مراکز درمانی گذشته و رمق چندانی برای مواجهه با موج های بعدی بیماری کرونا باقی نمانده است.

پیشگیری، همچنان مقدم ِ بر درمان است!

چشم امید پرستاران مجاهد فعال در بخش بستری بیماران کرونایی بیش از آنکه به واکسن کرونا باشد به مردمی است که در کوچکترین اقدام، حداکثر موارد بهداشتی را رعایت نموده و از تجمعات و دورهمی ها پرهیز نمایند.

بر اساس آخرین آمار در حال حاضر تعداد شهرهای قرمز به 11 شهر در کشور رسیده است و این شهرها شامل آبادان، خرمشهر، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه و رامهرمز است که به گفته مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا در شرایط قرمز قرار دارند.

با وجود شرایط فعلی بیش از پیش به همکاری و همراهی مردم در کنترل و مهار ویروس کرونا احتیاج است و این قبیل همکاریها در نهایت به آرامتر شدن شرایط و کاهش تعداد قربانیان بیماری کرونا منجر خواهد شد.

اقدام هوشمندانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب در اعلام ممنوعیت ورود واکسن فایزر به کشور اتفاق مبارک دیگری بود که به موقع از بروز یک فاجعه دیگر جلوگیری کرد.

کشورهای آمریکایی و اروپایی در حالی پیشنهاد فروش واکسن فایزر به ایران را دادند که در رساندن دارو جهت درمان بیماران سرطانی کشور ما از هیچ گونه کارشکنی و رفتار ناجوانمردانه ای دریغ نکردند.

موفقیت دانشمندان ایرانی در ساخت و فراوری واکسن بیماری کرونا موضوع مهم و قابل تقدیری است که در شرایط فعلی کشور که سایه سنگین تحریمها را بر سر خود دارد نمیتوان از آن چشم پوشید و این پیروزی عظیم را نادیده گرفت.

امید می رود مسئولان و متولیان رسیدگی به امورات کادر درمان نسبت به تغییر شرایط و بهبود اوضاع کاری پرسنل فعال در بخش کرونای سایر مراکز درمانی اقدامات مورد احتیاج و به ویژه دستورات رهبر معظم انقلاب در این خصوص را با سرعت بیشتری مدیریت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1637

به "مدافعان سلامت، ایثارگران مجاهد و مبارز ِ نبرد با کووید19 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدافعان سلامت، ایثارگران مجاهد و مبارز ِ نبرد با کووید19 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید