محصول ایران ساخت به کاهش یک عارضه پوستی یاری کرد

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد حسین زیرک ساز مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان این که ریکالرسل یکی از محصولات دانش بنیان این شرکت است، گفت: محصول ریکالرسل به صورت سوسپانسیون سلولی است و روش استفاده آن تزریق داخل اپیدرمال در لکه های حاصل از بیماری ویتیلیگو یا لک وپیس است.

محصول ایران ساخت به کاهش یک عارضه پوستی یاری کرد

وی اضافه کرد: ویتیلیگو زمانی رخ می دهد که سلول های فراورینماینده رنگ دانه از بین بروند و یا فراوری ملانین را متوقف نمایند. ازآنجاکه مشکل اصلی بیماران ویتیلیگو، ناکارآمد بودن سلول های فراورینماینده ملانوسیت است، این محصول به درمان بیماری ویتیلیگو با پیوند خودی سلول های ملانوسیت که یک روش سلول درمانی محسوب می گردد، یاری می نماید. نتایج این شیوه درمانی تازه روی مبتلایان به لک وپیس کاملاً بی خطر و بسیار رضایت بخش بوده است.

زیرک ادامه داد: این محصول یک فرآورده سلولی است که حاصل جداسازی سلول های کراتینوسیت و ملانوسیت در شرایط استریل بوده و ساختار شیمیایی تعریف شده ای ندارد. این محصول حاوی سلول های زنده کراتینوسیت و ملانوسیت کشت نشده مشتق از لایه اپیدرم پوست خود بیمار است. سلول های کراتینوسیت قابلیت تحریک رنگ دانه سازی داشته و سلول های ملانوسیت قادر به فراوری ملانین هستند.

به گفته مدیر شرکت، برای فراوری این محصول ابتدا از بیمار نمونه پوست کم ضخامت از ناحیه نشیمن گاه بیمار گرفته شده و سپس جداسازی سلول های کراتینوسیت و ملانوسیت با استفاده از روش های آنزیمی صورت می گیرد و سلول ها 24 ساعت بعد از نمونه برداری در نواحی مشخص شده پیوند می شوند.

وی با بیان اینکه دانش فنی این محصول کاملاً بومی است و مشابه خارجی قابل قیاسی ندارد گفت: این محصول از سال 1398 به فراوری تجاری رسیده است و در حال حاضر در این شرکت 50 نفر مشغول به فعالیت هستند.

زیرک خاطر نشان کرد: از دیگر محصولات دانش بنیان این شرکت می توان به مزستروسل که برای درمان آرتروز زانو است اشاره نمود. آرتروز شایع ترین بیماری التهاب مفاصل است که بیش از نیمی از جمعیت بالای 60 سال را درگیر نموده است. سلول درمانی بی خطرترین و مطمئن ترین روش درمانی محسوب می گردد. رنیودرم سل برای چین وچروک صورت و بانک سلولی وارتو سل نیز از محصولات دیگر این شرکت هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2169

به "محصول ایران ساخت به کاهش یک عارضه پوستی یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول ایران ساخت به کاهش یک عارضه پوستی یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید