فناوری لیتوگرافی نانوچاپ توسعه می یابد

به گزارش مجله توسعه دهنده، یکی از شرکت های توسعه دهنده فناوری لیتوگرافی نانوچاپ با همکاری تولیدنماینده چسب های صنعتی و نانوذرات چاپی به دنبال استفاده از تجارب و تخصص های یکدیگر بوده تا با هم افزایی، اقدام به توسعه محصولات جدید نمایند.

فناوری لیتوگرافی نانوچاپ توسعه می یابد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، یکی از شرکت های توسعه دهنده فناوری لیتوگرافی نانوچاپ با همکاری فراورینماینده چسب های صنعتی و نانوذرات چاپی به دنبال استفاده از تجارب و تخصص های یکدیگر بوده تا با هم افزایی، اقدام به توسعه محصولات جدید نمایند.

گروه صنعتی ایی وی (EV Group) توسعه دهنده تجهیزات پیوند ویفر و ابزار لیتوگرافی برای حوزه فناوری نانو، نیمه هادی و MEMS، همکاری مشترکی با شرکت دلو شروع نموده است، شرکتی که فراورینماینده چسب های صنعتی برای استفاده در اپتیک های سطح ویفر است.

طرفین در این برنامه مشترک به دنبال ارائه ادوات نوری جدید نظیر تجهیزات بیومتریک، تشخیص چهره، کالاهای الکترونیک صنعتی، خودرو و کالاهای مصرفی هستند که در این جهت، از ترکیب فناوری لیتوگرافنی نانوچاپ و قالب گیری گروه ایی وی و نانوذرات چاپی و چسب های پیشرفته دلو استفاده می گردد.

این کار قرار است در مرکز صلاحیت فتونیک لیتوگرافی نانوچاپ گروه ایی وی در فلوریان اتریش و ودیداخ آلمان انجام گردد. مرکز صلاحیت فتونیک یک انکوباتور نوآوری برای کسانی است که در حوزه لیتوگرافی نانوچاپ فعالیت دارند و به آن ها یاری می نماید تا زمان رسیدن یک فناوری به بازار کار کاهش پیدا کند.

زیرساخت های این مرکز شامل اتاق تمیز، تجهیزات پشتیبانی از مراحل اصلی فراوری در صنعت لیتوگرافی نانوچاپ است.

چسب های پیشرفته نقش مهمی در فعال کردن حسگرهای نوری نسل جدید دارند. توسعه مواد نوری پیشرفته احتیاج به مشخصه یابی شیمیایی، مکانیکی و نوری در حجم انبوه دارند.

این کوشش مشترک میان دو شرکت درنظر گرفته شده تا گروه ایی وی و دلو برای برطرف احتیاجهای فعلی و آینده بازار از توانمندی های یکدیگر استفاده نمایند. این مشارکت موجب می گردد دانش و فرآیند توسعه فناوری برای ارائه محصول جدید و نمونه های اولیه از محصولات، تسریع گردد و همچنین این برنامه همکاری مشترک از نقشه راه هر دو شرکت پشتیبانی می نماید.

ماکوس ویمپلینگر، مدیر فناوری توسعه شرکت ها و مدیر مالکیت فکری در گروه ایی وی می گوید: مرکز صلاحیت فتونیک لیتوگرافی نانوچاپ، احتیاج صنعت را برای روش های جدید توسعه محصول برآورده می سازد. به وسیله مشارکت با بازیگران کلیدی در زنجیره تامین، مانند دلو، ما می توانیم به عنوان یک نقطه اصلی برای ایجاد خطوط فراوری جدید از متخصصان کارآمد و تجهیزات با کارایی بالا بهره مند شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 764

به "فناوری لیتوگرافی نانوچاپ توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری لیتوگرافی نانوچاپ توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید