تحلیل گاردین از بازار تابستانی توریسم

به گزارش مجله توسعه دهنده، صنعت گردشگری یا همان توریسم در سال 2018 گردشگری 2 درصد از کل فراوری ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص داده است.

تحلیل گاردین از بازار تابستانی توریسم

رسانه بریتانیایی گاردین، در گزارش اخیر خود به بهانه شروع موج سفرهای تابستانی به آنالیز بازار گردشگری دنیا پرداخته و با پیش بینی افزایش تعداد سفرها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، توسعه فناوری های دیجیتال، خدمات مبتنی بر اینترنت و افزایش پروازهای ارزان قیمت را مهمترین عوامل توسعه توریسم در ابعاد بین المللی برمی شمرد. در این گزارش، گاردین در امتداد روند کنونی اروپا را پربازدیدترین مقصد گردشگری دنیا در تابستان پیش رو معرفی می نماید و به ترتیب با نام بردن از چین، آلمان و ایالات متحده آمریکا به عنوان گردشگر پذیرترین کشورهای دنیا، بر لزوم بازاریابی هدفمند بنگاه های فعال و نهادهای متولی صنعت گردشگری در کشورهای مختلف دنیا تاکید می نماید.

اختصاص 2 درصد از کل فراوری ناخالص داخلی دنیا به گردشگری

تعداد گردشگران در دنیا روز به روز در حال افزایش است. گاردین در گزارش خود به آمار سازمان دنیای گردشگری در سال 2018 اشاره و خاطرنشان می نماید که در این سال با ثبت رکورد 4/ 1 میلیارد سفر توسط گردشگران رشدی معادل 6 درصد نسبت به سال 2017 حاصل شده است؛ رقمی که به واسطه درآمدزایی هایی که به دنبال دارد موجب شده تا در سال 2018 گردشگری 2 درصد از کل فراوری ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که در سال 1950 تعداد گردشگران بین المللی تنها 25 میلیون نفر بود و در سیر افزایشی خود در سال های 1970 و 1990 به ترتیب به 166 میلیون نفر و 435 میلیون نفر رسید. گاردین یکی از مهمترین علل این افزایش خیره نماینده را توسعه خطوط هوایی ارزان قیمت می داند که موجب شده تعداد بیشتری از گردشگران به حمل و نقل هوایی دسترسی داشته باشند. خطوط هوایی با تنوع قیمتی که در فصول مختلف سال ارائه می نمایند، سفر را برای بسیاری از مردم مالی تر نموده اند و برای مثال در بعضی ایام سال یک پرواز از لندن به دوسلدورف تنها 8 پوند قیمت می خورد؛ رقمی که ممکن است کمتر از هزینه حمل و نقل روزانه یک شهروند بریتانیایی در لندن باشد.

همچنین یک استاد کالج دانشگاهی لندن در گفت وگو با گاردین تصریح می نماید ریشه این رشد چشمگیر در تعداد گردشگران دنیا را باید در توسعه فناوری های دیجیتال و ارائه گسترده تر خدمات اینترنتی دانست. نیکودم زومیلو پیدایش وب سایت های نقد و آنالیز مقاصد و بنگاه های ارائه نماینده خدمات گردشگری را انقلابی هرچند کوچک اما تاثیرگذار در صنعت توریسم برمی شمرد و می افزاید که وجود چنین وب سایت هایی موجب شده است که جهت رقابت برای جذب گردشگر و مشتری، بنگاه های فعال در این حوزه قیمت خدمات خود را کاهش و از طرف دیگر کیفیت این خدمات را افزایش دهند. او چنین نتیجه گیری می نماید به همین دلیل تعداد بیشتری از مردم بیشتر سفر می نمایند.

اروپائیان پیشتاز در سفر

گاردین در گزارش خود مطابق الگوی کنونی سفر در دنیا، اروپا را پیشتاز جذب گردشگر در تابستان پیش رو اعلام می نماید و با استناد به این آمار سازمان دنیای گردشگری که چهارپنجم گردشگران دنیا سفرهای خارجی خود را در همان منطقه جغرافیایی خود انجام می دهند، توجه بنگاه های فعال در صنعت توریسم را به این نکته جلب می نماید که جهت جذب گردشگر باید بازاریابی هدفمند داشته باشند. این گزارش همچنین تصریح می نماید با توجه به افزایش ثروت و رفاه شهروندان چینی، این کشور به یکی از گردشگرفرست ترین کشورهای دنیا بدل شده که شهروندان آن تنها در سال 2017 بیش از 143 میلیون سفر خروجی را به ثبت رسانده اند. به این ترتیب این منبع عظیم گردشگران بین المللی در کنار شهروندان آلمان، ایالات متحده آمریکا که در سال 2017 به ترتیب 92 میلیون، 8/ 87 و 2/ 74 میلیون سفر خروجی به ثبت رسانده اند باید سهم و توجه به خصوصی در استراتژی بازاریابی گردشگری کشورها و بنگاه های گردشگری داشته باشد.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 419

به "تحلیل گاردین از بازار تابستانی توریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل گاردین از بازار تابستانی توریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید