سرگرمی های غیر معمول لندن

به گزارش مجله توسعه دهنده، لندن پایتخت و پرجمعیت ترین شهر انگلستان یکی از مراکز اصلی گردشگری در دنیا است. هر سال بیش از 14 میلیون نفر توریست بین المللی به آن سفر می نمایند و البته بعضی از جاذبه های شهر از شهرت بسیاری برخوردار هستند. این مکان ها همواره پر از بازدید نماینده هستند و اما لندن تاریخی 2٬000 ساله را پشت سر گذاشته و فرهنگی غنی دارد از طرفی هم شور زندگی در شهر جاری است. سرگرمی های لندن تنها شامل خرید بلیط برای جاذبه های مشهور نمی گردد و دارای ساختمان های مذهبی، مراکز تاکسی درمی، موزه ها و حتی هیولاهایی است که بسیار تماشایی هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا بعضی از سرگرمی های عجیب و غیرمعمول لندن را به شما معرفی کنیم.

سرگرمی های غیر معمول لندن

تماشای هنرهای خیابانی

(The Line Sculpture Trail) از فضاهای سبز تازه المپیک پارک ملکه الیزابت در شرق لندن تا O2 در گرینویچ امتداد می یابد، مجموعه ای از آثار هنری عمومی هیجان انگیز را در کنار Meridian Line به نمایش می گذارد. این جا مسیری عالی برای انجام بعضی از ورزش ها و دیدن آبراه های لندن (تله کابینی برای عبور از رودخانه تایمز هم وجود دارد) و لذت بردن از آثار هنرمندان از جمله Damien Hirst و Antony Gormley می باشد. کل پیاده روی حدود دو ساعت و نیم طول می کشد و سرگرمی ها و دیدنی های عجیب و غیرمعمول زیادی در آن خواهید یافت.

پمپ آب محله سوهو

یکی از سرگرمی های لندن بازدید از پمپ آب محله سوهو است. احتمالا با شنیدن چنین جمله ای کمی تعجب کنید و پیش خود بگویید چرا کسی باید برای تماشای پمپ آب برود؟ اما حقیقت آن است که این پمپ آن تاریخ عجیب و غیر معمولی را در انگلستان داشته و عامل مرگ انسان های زیادی بوده است. پمپ آب برای درمان وبا یاری زیادی به شهر لندن کرد. این بیماری به وسیله آب آلوده منتقل می گردد و در زمان شیوع باعث مرگ و میر بسیاری در شهر گشت.

تا این که خاتمه یک پزشک محلی به نام John Snow رد بیماری را گرفت و به پمپ آب رسید. تا قبل از آن مردم اعتقاد داشتند که وبا به وسیله هوا سرایت می نماید. پمپ امروز نمادی از یک پزشک دلسوز و حاذق و افراد بسیاری است که بر اثر وبا جان خود را از دست دادند.

آدرس: 44 Broadwick Street, Soho, London , W1F 7AE, United Kingdom

یک سازه رومی در لندن

لندن نزدیک به 2000 سال قدمت دارد و قبل از اینکه رومیان به این منطقه بیایند هم زندگی در آن جریان داشته است. آنها لندن را به یک شهر قوی تبدیل کردند و البته اعتقادات خاص خودشان را هم به این منطقه آوردند. سازه یکی از همین بناهای مذهبی متعلق به میترا در سال 1954 کشف شد و امروز نیز موزه مخصوص آن پایین مرکز بلومبرگ اروپا قرار گرفته است. هنگام کشف سازه دقت بسیاری به عمل آمده است و کوشش شده تا همه چیز به شکل اولیه خود حفظ و نگهداری گردد. برای بازدید از نورپردازی زیبا استفاده شده و می توانید با یاری راهنمای صوتی اطلاعات لازم را کسب کنید. بازدید از این مورد سرگرمی های لندن رایگان است اما حتما از قبل زمان بازدید خود را رزرو کنید.

آدرس: 12 Walbrook, The City, London, EC4N 8AA, United Kingdom

نوشیدنی قهوه در توالت زمان ویکتوریایی

دوره ملکه ویکتوریا زمان اوج انقلاب صنعتی در کشور انگلستان و امپراطوری انگلیسی ها بود. The Attendant نام یک کافه زنجیره ای است که در سراسر شهر لندن شعبه دارد اما شعبه ای که در Fitzrovia واقع شده امروز در فهرست سرگرمی های لندن جای می گیرد. در دوران ویکتوریا این جا یک توالت عمومی بود و کاسه های توالت آن موقع امروز بخش اصلی دکور داخلی کافه هستند (البته جای نگرانی های بهداشتی نیست همه چیز کاملا تمیز شده است).

ورودی آهنی زیبا یکی دیگر از دلایل بازدید از این کافه عجیب و غیرمعمول در انگلستان است. این سازه بسیار جلب توجه می نماید و باریستاهای کافه می گویند هر روز باید به عده ای بگویند که این جا دستشویی نیست و تبدیل به کافه شده است.

آدرس: 27A Foley Street, Fitzrovia, London , W1W 6DY, United Kingdom

شنا در همپستید

لندن دارای تعداد زیادی از استخرهای شنا در فضای باز است که برای تابستان های گرم و زمستان های سرد مناسب هستند. بعضی از بهترین ها را می توان در همپستید پیدا کرد، جایی که حوضچه هایش در تمام طول سال برای شناگران باز هستند. شنا در طبیعت وحشی آن هم وسط شهر لندن می تواند انتخابی فوق العاده برای شروع یک روز جدید باشد. دقت داشته باشید که ساعت کاری این مراکز با توجه به فصل و شرایط آب و هوایی تغییر می نماید و حتما قبل از رفتن ساعت کاری آن ها را چک کنید (به طور معمول ساعت 7 صبح فعالیت خود را شروع می نمایند).

کایاک سواری روی رودخانه تایمز

این مورد از سرگرمی های لندن ممکن است کنی ترسناک به نظر برسد و شما قطعا نمی خواهید که داخل رودخانه پرتاب شوید. اما قایق سواری یک راه سرگرم نماینده برای تماشای خیلی نزدیک رودخانه نمادین لندن (تایمز) است. قایق سواری همه روزه در گروه های کوچک از کنار Houses of Parliament یا ونیز کوچک Paddington انجام می گردد.

چای فروشی 300 ساله

انگلیسی ها عاشق چای هستند و البته آداب و رسوم و ظروف مخصوص خودشان را برای سرو چای دارند. آن ها خدمه پذیرایی نماینده مخصوص چای را تعلیم می دادند و دارای کافه های استاندارد Twinings هستند که البته از زمان گشایشان در سال 1706 دچار تغییراتی هم شده اند. Twining نام یکی از اولین بازرگانانی است که برای اولین بار چای را به انگلستان آورد و از سال 1837 خاندان سلطنتی هم مشتری همین برند هستند.

آدرس: 216 Strand, Holborn, London, England, WC2R 1AP, United Kingdom

بازدید از جامعه آخرین سشنبه

بازدید از (Last Tuesday Society) نیز جزوی از سرگرمی های لندن است. معلوم نیست که اینجا دقیقا فروشگاه است یا گالری؟ یا حتی سوراخ موشی که از زمان ویکتوریا به جا مانده است؟ اما به طور قاطع می توان گفت که یکی از دیدنی های عجیب و غیرمعمول انگلستان خواهد بود. در این جا می توانید با هنر تاکسیدرمی آشنا شوید (البته اگر طاقت و علاقه اش را داشته باشید). این جا پر از اشیا قدیمی است و از جمجمه گرفته تا انواع عتیقه ها در آن پیدا می گردد. در کنار مغازه هم کافه ای قرار گرفته است که می توانید در آن بنشینید و خستگی در کنید.

آدرس: 11 Mare Street, London, England, E8 4RP, United Kingdom

راه آهن زیر زمینی

هنگامی که نام این مورد از سرگرمی های لندن را می شنوید احتمالا یاد تونل های پیچ در پیچ زیرزمینی می افتید اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. این جا موزه پست است که به یکی از ایستگاه های راه آهن لندن جانی دوباره بخشیده است. در دورانی که نامه ها دوبار در روز ارسال می شدند این مکان مورد استفاده قرار می گرفت. ماجراجویی از از انبار سابق مرکز ارسال های ریلی (اداره پست ریلی با قیمت 100 سال) شروع شده و در ادامه به تونل های اصلی می رسد که البته بسیار تماشایی هستند.

آدرس: 15-20 Phoenix Place, London, England, WC1X 0DA, United Kingdom

تماشای بعضی از بهترین هنرهای خیابانی جهان

طی چند دهه اخیر محله های شرق لندن موزد توجه بعضی از بهترین هنرمندان خیابانی قرار گرفته اند و تماشای آثار آنان تبدیل به یکی از سرگرمی های لندن شده است. اگر چه این آثار عمر نسبت کوتاهی دارند اما خیابان های محله Shoreditch و Hackney با رنگ های گوناگون تزیین شده است. اگر هم دقیقا نمی دانید بازدید را از کجا شروع کنید که زمانتان هدر نرود می توانید تور هنرهای خیابانی را رزرو کنید.

هیولا فروشی های خیابان هوکستون

اگر در زمانی غیر از هالووین به لندن سفر نموده اید اما عاشق هیولاها هستید اصلا جای نگرانی نیست. در خیابان Hoxton همواره هالویین است و تجهیزات لازم برای ترسناک شدن به فروش می رسد. این فروشگاه ها توسط سازمان خیریه وزارت قصه ها اداره می شوند و آن ها درآمدشان را صرف تشویق بچه ها به نوشتن می نمایند. فروشگاه دارای همه چیزهایی است که شما ممکن است قصد خریدشان را داشته باشید. اگر به خرید اشیا عجیب و غیرمعمول برای خودتان یا به عنوان سوغاتی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما سری به این مورد از سرگرمی های لندن بزنید.

آدرس: 159 Hoxton Street, London, N1 6PJ, United Kingdom

بازدید از قدیمی ترین زندان انگلستان

موزه زندان The Clink در کنار South BanK قرار گرفته است و حاوی روایت های زیادی از زندانیانی است که سال های عمر خود را در آن سپری نموده اند. این مکان بین قرن 12 تا 18 میلادی مورد استفاده قرار می گرفت. خوشبختانه امروز خروج از زندان دست خودتان است اما باید قبلش نمایش بازیگرانی که چهره زندانبانان خشن آن دوران را به تصویر می کشند تماشا کنید.

آدرس: 1 Clink Street, London, England, SE1 9DG, United Kingdom

قدیمی ترین موزه جراحی در اروپا

تئاتر موزه قدیمی جراحی در جنوب لندن دقیقا همان چیزی است که انتظارش را دارید. این مورد از سرگمی های لندن که البته از دیدنی های عجیب و غیرمعمول انگلستان نیز می باشد توسط سازمانی خیریه اداره می گردد. آن ها به شما نشان می دهند که قبل از داشتن بیحس نماینده و ضد عفونی نماینده ها، عمل های جراحی چگونه انجام می شدند. از فضای اتاق زیر شیروانی برای نماش گیاهانی را که به عنوان دارو تجویز می شدند، استفاده شده است. بازدید از موزه قطعا به یاد ماندنی خواهد بود و شما دقیقا متوجه می شوید که عمل های جراحی در قرن 18 میلادی چگونه انجام می شدند و به خاطر به جهان آمدن در جهانی مدرن امروز خدا را شکر می کنید. تئاتر انجام عمل هم هر آخر هفته اجرا می گردد.

آدرس: 9a Saint Thomas Street, Southwark, London, SE1 9RY, United Kingdom

بازدید از گالری هنری تیت

اگر به دنبال یکی از سرگرمی های لندن هستید که به هنر مرتبط باشد اما ازدحام جمعیت آن کم باشد پیشنهاد ما تیت است. در سال 1897 این جا گالری ملی هنر انگلستان نام داشت. سال 1932 هنری تیت کلکسیون شخصی خود را به موسسه اهدا کرد و به دلیل زیاد بودن آن ها نام موسسه را به تیت تغییر دادند. این موسسه دارای چهار موزه متفاوت در شهرهای مختلف است. تیت مدرن و بریتانیا در شهر لندن، تیت لیورپول و تیت سنت ایوز که در کورن وال قرار گرفته است.

لندن پر از دیدنی های عجیب و غیرمعمول است و موزه خانه لیتون، قطعا یکی از آنها است. خانه Sir Frederic Leighton به سبک Art Nouveau-meets-East تزینن شده و مشخصه های دوران ویکتوریا نیز در آن به چشم می خورد.

آدرس: 12 Holland Park Road, Kensington, London, England, W14 8LZ, United Kingdom

بازدید از قبرستان تاریخی هفت دلاور

هفت دلاور (The Magnificent Seven) تنها نام فیلم وسترنی متعلق به دهه 60 میلادی نیست، بلکه نام هفت گورستان بزرگ متعلق به دوره ویکتوریا در اطراف لندن است، این قبرستان ها عبارتند از: گورستان سبز کنزال (Kensal Green Cemetery)، قبرستان غرب نورود (West Norwood Cemetery)، گورستان بزرگ (Highgate Cemetery)، گورستان ابنی پارک (Abney Park Cemetery)، گورستان نانهد (Nunhead Cemetery)، گورستان برمپتون (Brompton Cemetery) و گورستان تاور هملت (Tower Hamlets Cemetery).

گورستان ها مکان هایی اسراسر آمیز هستند که احساست عجیبی را در آدمی بر انگیخته می سازند و آن ها را به فکر فرو می برند. این گورستان ها در قرن 19 میلادی برای برطرف مشکل کمبود جای دفن مردگان در قبرستان کوچک شهر ساخته شدند و امروز به خاطر متروکه شدنشان تبدیل به بخشی از طبیعت پیرامونشان شده اند. قدم زدن در آن ها می تواند جزو دیدنی های عجیب و غیرمعمول انگلستان و سرگرمی های لندن باشد. در بعضی از آن ها مانند (Highgate Cemetery) قبر افراد مشهوری از جمله کارل ماکس را پیدا خواهید کرد.

آدرس: Swains Lane, Highgate, London, United Kingdom

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 293

به "سرگرمی های غیر معمول لندن" امتیاز دهید

2 کاربر به "سرگرمی های غیر معمول لندن" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگرمی های غیر معمول لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید