ضوابط چهارگانه برای برخورداری اصناف از تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا

به گزارش مجله توسعه دهنده، براساس شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا 13 رسته شغلی حائز شرایط دریافت کرونا باید دارای 4 ضابطه باشند تا به آنها تسهیلات تعلق گیرد.

ضوابط چهارگانه برای برخورداری اصناف از تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا

به گزارش خبرنگاران از فارس به استناد تبصره ذیل ماده 11 مصوبه شانزدهم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تصمیمات جلسه یکصد و سی دوم ستاد هماهنگی مالی دولا مورخ 1399.2.2 و ابلاغیه شماره م2758. 99 مورخ 99.2.3 معاونت مالی رئیس جمهور شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای مالی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ابلاغ شد.

در این شیوه نامه ضوابط برخوردهای کسب و کارها از تسهیلات به توضیح ذیل است:

در ماده 6 این شیوه نامه آمده است: واحدهای کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمائید دارای لیست بیمه بوده و حائز شرایط زیر هستند، می توانند در سامانه کارا www.kars.mcls.ir ثبت نام نموده و صرفا برای یکبار و حداکثر تا خاتمه خرداد ماه سال 1399 مشمول دریافت تسهیلات پیش بینی شده در تصویب نامه شوند.

1 . در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال می باشند.

2. شاغلین هدف این تسهیلات در آنها از بیمه بیکاری بهره مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا 1398.12.1 نیروی کار خود را تعدیل ننموده (براساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی) و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود براساس متوسط سه ماهه ابان، آذر و دی سال 1398 اقدام نموده باشند.

3 . با نیروی شاغل (براساس تعداد شاغلین متوسط سه ماهه ابان، اذر، و دی 1398) قرارداد کار در سال 1399 منعقد نموده و متعهد به حفظ آنها تا خاتمه سال 1399 شده است.

4. تسهیلات موضوع تصویب نامه برای پرداخت دستمزد نیروی کار طی دوره سه ماه ابتدای سال 1399 و تامین بخشی از هزینه های عملیاتی واحد کسب و کار اختصاص می یابد و صرف آن در محبی غیر از موارد مشخص شده مجاز نمیاد.

تبصره یک: کسب و کارهای آسیب دیده تعطیل شده به دستور دولت تا فراهم شدن بازگشایی مجدد آنه از بند یک این ماده مستثنی بوده تا امکان پرداخت تسهیلات فراهم سود، بعد از فراهم شدن شرایط عادی به تشخیص کار گروه اعلام خواهد شد، بنگاه حمایت شده موظف به رعایت بندهای فوق خواهد بود و در غیر این صورت مطابق با ماده 10 دستورالعمل عمل خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1127

به "ضوابط چهارگانه برای برخورداری اصناف از تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضوابط چهارگانه برای برخورداری اصناف از تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید