شیر نفت کانادا باز شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، با برطرف محدودیت اجباری فراوری از سوی دولت آلبرتا و رشد تقاضا برای نفت سنگین، فراورینمایندگان کانادایی نفت بیشتری فراوری می نمایند تا دشوارترین سال در چند دهه اخیر را با عملکرد بهتری به انتها ببرند.

شیر نفت کانادا باز شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، بعضی از شرکتها در کانادا که چهارمین فراورینماینده عظیم نفت در دنیا است، در سه ماهه سوم همچنان ضررهای اقتصادی قابل ملاحظه ای را گزارش کردند. محدودیتهای سفر به دلیل شیوع پاندمی ویروس کرونا، تقاضا برای سوخت را محدود نموده و ضرر سنگینی را بر فراورینمایندگان تحمیل نموده است.

طبق اعلام رگولاتور انرژی کانادا، فراورینمایندگان در بهار که قیمتها به رکورد پایینی سقوط نموده بود، فراوریشان را 972 هزار بشکه در روز کاهش داده و به حدود چهار میلیون بشکه در روز رساندند. از آن موقع عمده کاهش فراوری احیا شده و محدودیت فراوری به 270 هزار بشکه در روز رسیده است.

الکس پوربکس، مدیر اجرایی شرکت سنووس انرژی هفته گذشته اظهار کرد: این شرکت احتمالا فراوریش را در دسامبر افزایش خواهد داد و حجم فراوری به قیمتها بستگی خواهد داشت. وی پیش بینی کرد رقیبان این شرکت ظرفیت فراوری متوقف شده را راه اندازی نمایند.

شرکت سانکور انرژی هم هفته گذشته بیان کرد فراوری در معدن فورت هیلز را در سال 2021 افزایش خواهد داد و برای بالا بردن ظرفیت فراوری، اقداماتی در پایگاه فایربگ انجام داده است. دورنمای فراوری سانکور در سال 2021 در مقایسه با سال جاری 10 درصد رشد نموده و از معادل 680 هزار بشکه در روز نفت به 710 هزار بشکه خواهد رسید.

اگرچه شاخص قیمتهای نفت آمریکا از ابتدای سال 2020 تا به امروز 42 درصد کاهش داشته اما از آوریل بهبود قابل توجهی پیدا نموده است.

به گفته مارک لیتل، مدیرعامل سانکور انرژی، در قیمت 35 دلار هر بشکه نفت، هر گونه سودی بسیار اندک و حداقلی خواهد بود. با این حال هزینه افزایش ظرفیت فراوری هنگامی که تاسیسات به سطح فراوری بالاتری برسند، ممکن است اندک باشد.

دولت ایالت آلبرتا ماه گذشته به محدودیتهای فراوری که در سال 2019 به دلیل محدودیت ظرفیت خطوط لوله و پر شدن سطح مخازن نفت وضع نموده بود، انتها داد.

بر اساس گزارش رویترز، فراوری بیشتر ممکن است ضرر صنعت نفت کانادا را کمتر کند. عرضه نفت سنگین به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ونزوئلا، محدودتر شده و به کانادا یاری نموده به مقصدهای دوری مانند هند صادرات داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1344

به "شیر نفت کانادا باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر نفت کانادا باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید