شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال چگونه است؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، مهاجرت به کانادا به وسیله تحصیل یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کانادا است. کانادا به علت ارائه کیفیت بالای تحصیل و هزینه های ارزان دارای معروفیت جهانی در بین داوطلبان تحصیلی سراسر جهان است. مهاجرت تحصیلی به کانادا برای افراد زیر 18 سال به وسیله ثبت نام در مدارس ابتدائی و میانهه امکان پذیر است. تحصیل در مدارس کانادا، شانس ورود به دانشگاه های معتبر جهانی را برای فارغ التحصیلان افزایش می دهد. دانش آموزان بین المللی فرصت بی نظیر استفاده از آموزش مدرن، ارتباط با استادان برتر و شرکت در برنامه های مجذوب کننده تحصیلی را دارند. در این مقاله به شرایط تحصیل در کانادا برای بچه ها زیر 18 سال اشاره شده است.

شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال چگونه است؟

تعریف خردسال در کانادا

خردسال فردی است که بر اساس سن از نظر قانونی بعنوان شخص بالغ در نظر گرفته نمی گردد. برای در نظر گرفتن افراد بعنوان خردسال، هر استان کانادا سن بلوغ مشخصی را در نظر می گیرد. در استان های مانیتوبا، انتاریو، آلبرتا، کبک و ساسکاچوان افراد زیر 18 سال بعنوان خردسال در نظر گرفته می شوند و در استان های بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و یوکان افراد تا قبل از 19 سالگی بعنوان خردسال تلقی می شوند.

سیستم آموزشی زیر 18 سال در کانادا

مقاطع تحصیلی زیر 18 سال در کانادا به دو سطح اصلی تقسیم می گردد: آموزش ابتدایی (Primary) و آموزش میانهه (Secondary). مقطع ابتدایی شامل پایه اول تا ششم و مقطع میانهه شامل میانهه اول (پایه هفتم و هشتم) و میانهه دوم (پایه نهم تا دوازدهم) می گردد.

سرپرست قانونی بچه ها زیر 18 سال

خردسال زیر 18 سال برای دریافت ویزای تحصیل در کانادا، به یک سرپرست یا قیم قانونی احتیاج دارند تا ثابت گردد خردسال در طول اقامت خود در کانادا از مراقبت و حمایت لازم برخوردار است. یکی از والدین کودک یا یک شخصی که در کانادا حضور دارد و اقامت دائم یا شهروندی کانادا را اخذ نموده است، می توانند بعنوان سرپرست قانونی کودک اقدام نمایند.

درخواست ویزای تحصیلی برای خردسال

برای درخواست ویزای تحصیلی در کانادا برای یک خردسال (در مقطع ابتدایی یا میانهه)، باید نامه پذیرش از یک مدرسه در کانادا که فرد قصد تحصیل در آن جا را دارد، ارائه دهید. مدارکی که باید به مدرسه جهت دریافت پذیرش تحصیلی ارائه نمایید شامل ریزنمرات تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی، نمره زبان، هزینه درخواست و شهریه می شوند. بچه ها زیر سن قانونی برای برنامه های آموزشی که 6 ماه یا کمتر هستند احتیاجی به اخذ مجوز تحصیل ندارند. بعلاوه بچه ها والدینی که دارای اقامت دائم، مجوز کار یا مجوز تحصیل در کانادا هستند نیز احتیاجی به اخذ مجوز تحصیل برای ورود به مدارس کانادا ندارند. مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی شامل پاسپورت خردسال، نامه سرپرستی، نامه پذیرش از مدرسه و مدارک تمکن مالی هستند.

مهاجرت والدین به کانادا به وسیله تحصیل فرزند زیر 18 سال

اگر قصد مهاجرت به کانادا دارید، می توانید به وسیله تحصیل فرزند زیر 18 سال خود در کانادا، برای همراهی فرزند، برای ورود به کانادا درخواست ویزای توریستی دهید. البته می توانید با دریافت پیشنهاد شغلی و یا موقعیت تحصیلی، ویزای توریستی خود را به ویزای کاری یا تحصیلی تبدیل کنید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی برای بچه ها زیر 18 سال

چنانچه برای تحصیل در مدارس ابتدائی درخواست ویزای تحصیل داده اید، ویزای تحصیل با اعتبار یکسال دریافت می کنید که البته قابل تمدید است. اما برای مقطع میانهه امکان دریافت ویزای تحصیل با اعتبار 4 ساله را دارید.

هزینه های تحصیل

هزینه های تحصیل برای دانش آموزان بین المللی در کانادا به مدرسه، شهر و مقطع تحصیلی بستگی دارد. به طور میانه، هزینه سالانه تحصیل در مدارس کانادا از حدود 10000 دلار کانادا تا 25000 در سال متغیر است. شهریه مدارس خصوصی از مدارس دولتی کمتر است.

مدارس کانادا

کانادا 40 مدرسه برتر در مقطع میانهه دارد که برنامه های آموزشی را به وسیله اساتید به دو زبان انگلیسی و فرانسه آموزش می دهند، بنابراین تحصیل در این مدارس، سطح زبان دانش آموزان بین المللی را در دو زبان خارجی ارتقا می دهد. بعد از سرانجام دوره دبیرستان در این مدارس نمونه، دانش اموزان برای ورود به دانشگاه های کانادا بدون شرکت در آزمون ورودی واجد شرایط می شوند. از میان حدود پنج میلیون دانش آموز که سالانه در مدارس کانادا ثبت نام می نمایند، حدود 95% مدارس دولتی را انتخاب می نمایند و تنها حدود 5% از دانش آموزان در مدارس خصوصی ثبت نام می نمایند. بیشتر دانش آموزان بین المللی مدارس خصوصی در کانادا را ترجیح می دهند به این علت که در مقایسه با مدارس امریکا، انگلستان و سویس ارزان تر می باشند.

در ادامه بعضی از مدارس کانادا معرفی می شوند.

نام مدرسه: Ridley College

لوکیشن: آنتاریو

سن پذیرش دانش آموزان: 18-11 سال

مقاطع تحصیلی: ابتدائی، میانهه اول و میانهه دوم

رتبه بندی: در جمع 50 مدرسه برتر

نام مدرسه: Brookes Westshore Private School

لوکیشن: ویکتوریا

مقاطع تحصیلی: ابتدائی، میانهه اول و میانهه دوم

نام مدرسه: Pickering College and summer Camp

لوکیشن: آنتاریو

سن پذیرش دانش آموزان: 18-4 سال

مقاطع تحصیلی: پیش دبستانی، ابتدائی، میانهه اول، میانهه دوم

نام مدرسه: Rosseau Lake college

لوکیشن: آنتاریو

سن پذیرش دانش آموزان: 18-12 سال

مقاطع تحصیلی: میانهه

نام مدرسه: Albert College

لوکیشن: آنتاریو

سن پذیرش دانش آموزان: 18-12 سال

مقاطع تحصیلی: میانهه

رتبه بندی: در جمع 50 مدرسه برتر

نام مدرسه: Brentwood College School

لوکیشن: بریتیش کلمبیا

سن پذیرش دانش آموزان: 18-13 سال

مقاطع تحصیلی: میانهه

نام مدرسه: UNISUS Canada Private Boarding School

لوکیشن: بریتیش کلمبیا

سن پذیرش دانش آموزان: از 19-5 سال

مقاطع تحصیلی: میانهه

نام مدرسه: Appleby College private School

لوکیشن: انتاریو

سن پذیرش دانش آموزان: 18-12 سال

مقاطع تحصیلی: میانهه

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا راه ورود به دانشگاه های معتبر دنیا را برای دانش آموزان بین المللی باز می نماید. کانادا بعنوان یک کشور مهاجر پذیر و امن، مقصد مهاجرت تحصیلی برای بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در موسسات آموزشی بین المللی می باشد. گرچه ویزای تحصیلی کانادا، اقامت موقت در کانادا را به شما می دهد، اما تمدید اقامت، به وسیله ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر یا ورود به بازار کار کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور ممکن است. برای کسب اطلاعات در خصوص تحصیل بچه ها تان در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی رویال اپلای تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1403 بروزرسانی: 17 تیر 1403 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2427

به "شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید