تور دهلی: سفر پوتین به هندوستان، نگرانی مسکو از گفتگوی چهارجانبه امنیتی آمریکا با هند، ژاپن و استرالیا

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) و در دومین سفر فرامرزی خود از زمان شیوع پاندمی، وارد هند می گردد و در پی تقویت روابط نظامی و انرژی با این متحد دیرینه خود است.

تور دهلی: سفر پوتین به هندوستان، نگرانی مسکو از گفتگوی چهارجانبه امنیتی آمریکا با هند، ژاپن و استرالیا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سفر از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به هند در حالی صورت می گیرد که واشنگتن با هدف مقابله با اقدامات چین مصاحبهی چهارجانبه امنیتی با هند، ژاپن و استرالیا را انجام داده و این مساله باعث نگرانی پکن و مسکو شده است.

هند در دوران جنگ سرد به شوروی نزدیک بود؛ رابطه ای که به آن اهمیت زیادی می داد و دهلی نو آن را مشارکت استراتژیک ویژه و ممتاز می نامد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در نشست مجازی سپتامبر 2021 با پوتین گفته بود: دوستی بین روسیه و هند امتحان خود را پس داده است. شما همواره یک دوست ارزشمند برای ما هستید.

این دومین سفر فرامرزی رئیس جمهوری روسیه از زمان پاندمی کروناست؛ وی پس از نشست ژوئن با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در نشست های گروه 20 و اجلاس آب و هوایی امسال میلادی شرکت نکرد.

ناندان اونیکریشمان از اندیشکده بنیاد تحقیق ناظر در دهلی نو گفت: این سفر نشان می دهد که چگونه آنها نمی خواهند روابط متوقف گردد یا به علت احتیاج از طرف روسیه کاهش یابد.

اما پوتین باید با پتانسیل های پیچیده منطقه ای و با تنش ها بین هند و چین، پس از درگیری های مرگبار در منطقه مورد مناقشه در هیمالیا، مقابله کند.

کرملین گفته بود که مصاحبههای امروز میان پوتین و مودی در حوزه های دفاعی و انرژی است و ایگور سچین، مدیر کمپانی بزرگ نفتی روسنفت نیز به هند می رود تا درباره یکسری توافق های حوزه انرژی مصاحبه کند.

هند بعلاوه در پی افزایش فراوریات داخلی است و یک کوشش مشترک را با روسیه برای فراوری تفنگ های AK-203 شروع نموده است.

وزارت امور خارجه هند نیز در بیانیه ای اظهار داشت: دو طرف قرار است به آنالیز روابط دو جانبه بپردازند و راه های تقویت بیشتر همکاری های استراتژیک را مورد آنالیز قرار دهند. وزرای خارجی و دفاعی هند و روسیه بعلاوه امروز مصاحبههایی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2000

به "تور دهلی: سفر پوتین به هندوستان، نگرانی مسکو از گفتگوی چهارجانبه امنیتی آمریکا با هند، ژاپن و استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: سفر پوتین به هندوستان، نگرانی مسکو از گفتگوی چهارجانبه امنیتی آمریکا با هند، ژاپن و استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید