سفر دو روزه به مایورکای اسپانیا (قسمت اول)

به گزارش مجله توسعه دهنده، مایورکا بندری در اسپانیا است، که با جاذبه های گردشگری فراوان، گردشگران را شیفته خود می نماید. با روایتی از سفر دو روزه به مایورکا با خبرنگاران همراه باشید.

سفر دو روزه به مایورکای اسپانیا (قسمت اول)

گاهی اوقات هنگامه سفر که می گردد، همه چیز مطابق برنامه پیش نمی رود، در این صورت ناچاریم کارهایی را بدون برنامه قبلی انجام دهیم. این زیبایی سفر است، به ویژه در سفر انفرادی شما را در شرایط سختی قرار می دهد.

سپس ناچارتان می نماید که راه حلی پیدا کنید، چیزی که من متوجه شده ام این است، فقط در صورتی شرایط سخت هستند که ما قلب و روحمان را به آن ها ندهیم. مایورکای اسپانیا ابتدا در برنامه سفر من نبود. راستش را بخواهید من حتی نام این شهر را تا پارسال نشنیده بودم. بنابراین وقتی برنامه اولیه سفرم تعیین شد آن را به دوستم که او هم عاشق سفر است فرستادم. او کسی بود که مایورکا و پرو رو را به من پیشنهاد داد. من بلافاصله بعد از تماشا عکس های آنجا خشکم زد. خوشحالم که تصمیم گرفتم پیشنهاد او را عملی کنم.

مایورکا کجاست؟

مایورکا یکی از چهار جزیره اصلی مجمع الجزایر باله آریک واقع در سواحل اسپانیا در دریای مدیترانه است. جزایر مهم دیگر جزایر بالئارس (شامل مینورکا، ایبیزا و فورمنترا) هستند. کسی هست که راجع به ایبیزا چیزی نشنیده باشد؟ ولی چقدر حیف شد که من تا سال گذشته راجع به جزیره فوق العاده مایورکا چیزی نشنیدهه بودم. من در مدرسه از جغرافیا خوشم نمی آمد.

چگونه به مایورکا برسیم؟

ساده ترین راه برای رسیدن به آنجا پرواز از بارسلونا به مایورکا است که تقریباً یک ساعت طول می کشد. شما بعلاوه می توانید با یک کشتی بین دو شهر حرکت کنید که حدود 8 ساعت زمان می برد. حدود دو سه کشتی وجود دارد که هرکدام روزی یک مرتبه این جهت را می فرایند. من راه ساده تر را اتخابب کردم و تصمیم گرفتم با هواپیما به آن جا بروم. که بلیط رفت وبرگشت حدود 70 یورو برای من هزینه برداشت. من به زودی مطلبی راجع به مزایا و معایب سفر با پرواز رایان ایر خواهم نوشت.

دسترسی به فرودگاه بارسلونا

من در ژنراتور بارسلونا اقامت داشتم. آن ها مرا هدایت کردند که چگونه ساعت 6 صبح با مترو به فرودگاه بروم. تصمیم گرفتم که چمدانم را در اتاق توشه (انبار) هتل جا بگذارم (این تصمیم همواره برترین است) و برای دو روز آینده فقط کوله پشتی را با خودم بردم. سفر با مترو بسیار آسان بود. باوجود این که من باد قطار را عوض می کردم. کمتر از دو یورو هزینه برداشت و من 30 دقیقه بعد در فرودگاه بودم.

اقامت در مایورکا

جزیره نسبتا کوچک مایورکا دارای سواحلی رؤیایی و دوست داشتنی است که از شن های سفید، آب هایی شفاف و کریستالی و خلیج هایی زیبا سود می برند. با پای پیاده نیز می توان به سواحل طبیعی و زیبای این جزیره دسترسی داشت. شن های طلایی و سفید سواحل با درختان نخل پشتیبانی می شوند. هر یک از سواحل مایورکا دارای شخصیت و موقعیتی منحصربه فرد هستند. از سواحل مطرح جنوب مایورکا می توان به اس ترنک، کالا موندراگو، اس کار بو و کالا لومباردز اشاره نمود. از سواحل مطرح غرب مایورکا می توان به سا کالوبرا و کالا دیا اشاره نمود. از سواحل مطرح شمال و شمال شرق مایورکا می توان به آلکودیا، پلایا د مورو، کالا تورتا و کالا مسکیدا اشاره نمود. از سواحل مطرح شرق مایورکا می توان به کالا وارکز و کالا میلور اشاره نمود. این انتخاب بسیار سخت است. علی رغم اینکه این جزیره مانند یک ذره کوچک روی نقشه به نظر می رسد. جزیره بسیار بزرگی است و ممکن است مثل من برای نهایی کردن محل اقامتتان با مشکل روبرو شوید. بعضی از این گزینه ها در زیر آورده شده است:

پالما، مایورکا

پالما مرکز جزیره و نیز بزرگ ترین شهر آن است. فرودگاه در آن واقع شده است و گزینه های زیادی برای اقامت در آنجا دارید. شهری است با تاریخ غنی و بسیاری از مردمانی که شیفته این تاریخ هستند. من شنیده ام که محل خوبی برای مهمانی رفتن هم هست. من به خاطر این که از بارسلونا میامدم و در پی جایی آرام تر برای اقامت بودم این شهر را انتخاب نکردم. این شهر در قسمت جنوبی جزیره واقع شده است.

مایورکا به واسطه موقعیت گردشگری خود بازار پررونقی در حوزه هتل و هتل داری را به خود اختصاص داده است. انواع هتل های چندین ستاره با امکانات متنوع و متفاوت در این شهر توریستی قابل دسترسی هستند. هتل های مایورکا با توجه به درجه اعتبار یا همان تعداد ستاره های خود امکاناتی چون: زمین بازی بچه ها، مهدکودک، اتاق بازی های رایانه ای، ماساژ، جکوزی، استخر سرپوشیده و روباز، اینترنت پرسرعت، مرکز سلامت و آبگرم، امکانات ویژه معلول وین، اتاق های اکسیژن پاک و سرویس هاس ویژه (VIP)، سالن های ورزشی مانند بدن سازی، بیلیارد، پینگ پنگ، دوچرخه سواری، صخره نوردی و ... هستند.

شرق مایورکا

ساحل شمال شرقی مایورکا دارای دو خلیج است که Badia dAlcudia خلیج بزرگ تر و Badia de Pollenca خلیج کوچک تر محسوب می گردد. ساحل شمالی مایروکا ناهموار و دارای صخره های بسیاری است. منطقه مرکزی این جزیره از پالما توسعه یافته و به طور کلی مسطح و دشتی حاصلخیز است که به نام اس پلا شناخته می گردد. این جزیره دارای غارهای مختلفی چه بالا و چه در زیر سطح آب است. دو غار بالای سطح آب به نام های Coves dels Hams و Coves del Drach که در نزدیکی ساحل شرقی شهر پورتو کریستو قرار دارند، دارای دریاچه های زیرزمینی بوده و برای بازدید گردشگران باز هستند. مایورکا از نظر مقدار بزرگ ترین جزیره و دومین جزیره پرجمعیت اسپانیا پس از تنریف در جزایر قناری محسوب می گردد.

مکان های اندکی مثل کالامیلور در این بخش وجود دارد. متأسفانه من به خاطر محدود بودن بودجه ام نتوانستم جای مناسبی در این ناحیه پیدا کنم. سواحل شنی سفید بسیاری با آب های زلال و شفاف در این منطقه وجود دارد.

غرب مایورکا

روستاهای فوق العاده ای مانند والدموسا، سو لر و غیره در این بخش وجود دارد که می توانید هریک از آن ها را برای اقامت انتخاب کنید. اینجا بعلاوه منطقه ای است که بسیاری از افراد مشهور در آن خانه های سفری دارند. به ایستگاه قطار در پالما رفته و از سفر یک روزه در راه آهنی باریک لذت ببرید. این تور برای خانواده ها بسیار مفرح بوده یا می توانید به جایگاه خود تکیه داده و از منظره ها فوق العاده زیبای اطراف لذت ببرید. سولر شهری روستایی و مجذوب کننده در غرب مایورکا است که می توانید به جای خودرو با قطار از پالما به آن سفر کنید. کلیسای سنت بارتومئو با معماری جالب توجه خود از جاذبه های اصلی سو لر محسوب می گردد. بعلاوه سو لر دارای سه موزه است: موزه علوم طبیعی که باغ گیاه شناسی بخشی از آن را تشکیل داده، موزه دل کاسال د کالچرا که قدمت آن به قرن هجدهم باز می گردد و گالری هنر کن پرونرا که مکانی تماشای برای دوستداران هنر مدرن محسوب می گردد.

شمال مایورکا

من پایان در بندر دپوینسا در ناحیه شمالی جزیره اقامت گزیدم. محل شناخته شده دیگری که می توانید در آن اقامت کنید، شهر آلکودیا است.

ادامه ماجرای این سفر را در قسمت دوم مقاله دنبال کنید...

منبع: کجارو / travelbooksfood.com
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2136

به "سفر دو روزه به مایورکای اسپانیا (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دو روزه به مایورکای اسپانیا (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید