سفر اشرف غنی به استرالیا؛ از پهن نشدن فرش قرمز تا تظاهرات افغانستانی ها

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس جمهور افغانستان در حالی در راس یک هیئت بلندپایه دولتی به استرالیا سفر کرد که در بدو ورود خود با حاشیه هایی روبرو شد.

سفر اشرف غنی به استرالیا؛ از پهن نشدن فرش قرمز تا تظاهرات افغانستانی ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اشرف غنی که به منظور گفت وگو و تقویت روابط افغانستان و استرالیا در بخش های توسعه کشاورزی و استخراج معادن به این کشور سفر کرد در بدو ورود خود در این سفر چهار روزه با حاشیه هایی روبرو شد.

پهن نشدن فرش قرمز برای رئیس جمهور افغانستان در نخستین سفرش به استرالیا و تجمع افغانستانی های مقیم در این کشور در اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز حکومت وحدت ملی در کانبرا از مهمترین حاشیه های این سفر بود.

معترضان افغانستانی مقیم استرالیا در این تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به سیاست های تبعیض آمیز حکومت وحدت ملی در موضوع جنبش روشنایی اعلام نموده و همچنین خواهان رسیدگی دولت به شرایط نابسامان مهاجرین در اروپا واسترالیا شدند.

معترضان از حکومت افغانستان خواستند تا در برابر عودت پناهجویان رد شده افغان در استرالیا اقدامی انجام دهد.

این تجمع در حالی در مقابل خانه دولت در کانبرا برگزار گردید که رئیس جمهور افغانستان در این محل با پیتر کاسگرو فرماندار کل استرالیا ملاقات و گفت وگو کرد.

قرار است اشرف غنی در این سفر با مالکوم ترنبول نخست وزیر و جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا نیز ملاقات و گفت وگو کند.

لازم به ذکر است در این سفر، وزیر اقتصاد عبدل ستارمراد، سرپرست وزارت معادننرگس نهان، معاون وزارت آب و انرژی امان الله غالب، مشاور رئیس جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک، مشاور ارشد رئیس جمهور حمید هلمندی اشرف غنی را در ملاقات به سه کشور استرالیا، اندونزی و سنگاپور همراهی می نمایند.

.

برای دسترسی به اخبار دفتر منطقه ای افغانستان، پاکستان و شبه قاره در تلگرام بر روی این لینک کلیک کنید

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 825

به "سفر اشرف غنی به استرالیا؛ از پهن نشدن فرش قرمز تا تظاهرات افغانستانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر اشرف غنی به استرالیا؛ از پهن نشدن فرش قرمز تا تظاهرات افغانستانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید