ساخت کتیبه بیستون اقدامی نوآورانه و خلاقانه برای معرفی میراث کهن کرمانشاه است

به گزارش مجله توسعه دهنده، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، هوشنگ بازوند پنجشنبه 20 شهریور 99 گفت: معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی تفسیر و مفهوم خاصی دارد و اقدام نوآورانه و خلاقانه هنرمندان منبت کار برای ساخت کتیبه بیستون در رویداد جهانی چوب بسیار ارزشمند است.

ساخت کتیبه بیستون اقدامی نوآورانه و خلاقانه برای معرفی میراث کهن کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه برگزاری این رویداد را برای معرفی جاذبه های تاریخی و ظرفیت های گردشگری استان مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: خلق این اثر حکایت از میراث کهن کرمانشاه دارد.

بازوند شرح داد: برگزاری رویداد گردشگری 2020 فرصتی مناسب برای جهش گردشگری بود، ولی امیدواریم بر اساس درخواستی که به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ارائه دادیم در سال آینده و در صورت مهار و کنترل بیماری کرونا این رویداد مجددا در کرمانشاه برگزار شود.

بازوند به خسارت های کرونا در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و اجتماعی اشاره کرد و گفت: کرونا بیش از 10 هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان خسارت وارد کرد و صنعت گردشگری را نیز زمین گیر کرد.

او در ادامه از زحمات مستمر دکتر قادری مدیرکل و خانواده پرتلاش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هنرمندان منبت کار و پیکر تراش در این رویداد تشکر کرد و گفت: همت والا و همراهی و همدلی رسانه های پرتلاش استان برای ایجاد تصویری زیبا از کرمانشاه و معرفی چهره زیبای ایران اسلامی زمینه ساز توسعه گردشگری و تداوم راستا پیشرفت استان می شود.

در انتها این مراسم از اثر چوبی کتیبه بیستون با حضور استاندار رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر از مدیر کل و هنرمندان منبت کار تجلیل و تقدیر شد.

رویداد منطقه ای روز جهانی چوب 2020 ایران به میزبانی کرمانشاه در محوطه تاریخی طاق بستان در حالی برگزار شد که در این برنامه 15 نفر از هنرمندان منبت و پیکره تراش کرمانشاهی اثری از کتیبه جهانی بیستون با تمام جزییات را در ابعاد 105*180 سانتی متر خلق کردند. این رویداد از هفدهم شهریور آغاز و مراسم اختتامیه پنجشنبه بیستم شهریور برگزار شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1323

به "ساخت کتیبه بیستون اقدامی نوآورانه و خلاقانه برای معرفی میراث کهن کرمانشاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کتیبه بیستون اقدامی نوآورانه و خلاقانه برای معرفی میراث کهن کرمانشاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید