تهیه بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری برای پخش در شبکه های بین المللی
به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش برای تهیه بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری برای پخش در شبکه های بین الملی خبر داد.
به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری به ویژه در شرایط فعلی کشور صنعتی تحریم نشدنی است، ادامه داد: این صنعت به خوبی می تواند به امر اشتغال کشور کمک کند کما اینکه ظرف یک سال گذشته با حداقل سرمایه گذاری توانستیم مشاغل زیادی را ایجاد و به بهبود اشتغال کمک کنیم که امید است نشست های مشترک با کمیسیون فرهنگی مجلس منجر به افزایش کارکرد سازمان در امر گردشگری کشور شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد اعتبارات سازمان متبوعش در لایحه 98، گفت: با توجه به اقدامات و عملکردی که این سازمان در دولت دوازدهم داشته خوشبختانه هم اعضای دولت و هم رئیس جمهور توجه ویژه به این حوزه داشته و اعتبارات این حوزه افزایش یافته است.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: البته افزایش اعتبارات صورت گرفته اما باید منجر به تخصیص و پرداخت شود و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.
او اضافه نمود: سال گذشته صد درصد اعتبارات را نتوانستیم اخذ کنیم و انتظار می رود در سال 98 تخصیص صد در صدی محقق شود البته بودجه سال 97 به لحاظ تخصیص تاکنون بد نبوده اما به لحاظ تاریخی فاصله بودجه ای نسبت به سایر دستگاه های اجرایی به شدت پایین است.
مونسان یادآور شد: سه بخش مهم را داریم در حالی که بودجه نسبت به سایر دستگاه های اجرایی بسیار پایین است و این افزایش ها مسائل را حل نمی کند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: ما این آمادگی را داریم که سازمان میراث فرهنگی را در دستگاه های اجرایی سازمانی مولد و پیش رو کنیم و نشان دهیم که می شود متکی به بودجه دولت نبود به شرطی که پول ما به خزانه واریز شود و به خودمان بازشود و بی شک اگر این موضوع تحقق یابد سازمان را به سازمانی مولد تبدیل می کنیم که بیش از بودجه اخذ شده از دولت تولید داشته باشد و آن را در خدمت گسترش فعالیت های خود قرار دهد و بی شک برای تحقق این مهم جهت قانونی وجود دارد.
عدم معرفی جاذبه های کشور یکی از بزرگترین معضلات حوزه گردشگری
او عدم معرفی جاذبه های کشور به ویژه به خارجی ها را یکی از بزرگترین معضلات حوزه گردشگری دانست و گفت: حتی مردم کشور نیز نسبت به جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور اطلاعات مناسبی ندارند؛ این موضوع برای گردشگران خارجی بسیار مهم است در این رابطه آمریکا موضوع ایران هراسی را به طور مداوم در خارج از کشور پیش می برند بنابراین ما بیش از سایر کشورها نیاز داریم که بر روی تبلیغات و معرفی جاذبه ها کار کنیم.
حوزه گردشگری متکی به تبلیغات است
مونسان با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری متکی به تبلیغات است، ادامه داد: ایران بیش از این به تبلیغ نیاز دارد در حوزه خارج از کشور به واسطه کمبود اعتبارات تبلیغات جدی را نداشتیم بنابراین سعی کردیم از فضای مجازی که رایگان بوده و عمق نفوذ بیشتری دارد استفاده کنیم.
در فضای مجازی اقدامات زیادی را برای تبلیغ حوزه گردشگری شروع کرده ایم
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در فضای مجازی اقدامات زیادی را برای تبلیغ حوزه گردشگری شروع کرده ایم، گفت: اقدامات پشتیبانی نیز انجام دادیم به عنوان مثال دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و 80 تن از اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری به ایران سفر کردند و این خود تبلیغی بسیار مناسب و مجانی بود زیرا ما چند روز بر روی آنتن گردشگری جهان بودیم بنابراین در حال انجام این اقدامات برای اینکه بتوان عدم تبلیغات مناسب را جبران کرد و ایران هراسی را کنار زده و چهره واقعی ایران را نشان دهیم هستیم.
تمامی اعضای اجلاس گردشگری جهانی به شدت از ایران و مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران تعریف و تمجید کردند
او یادآور شد: در اجلاس گردشگری جهانی در ایران تمامی اعضا به شدت از ایران و مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران تعریف و تمجید کردند که بازخورد بسیار خوبی در سطح جهان به ویژه حوزه گردشگری جهانی داشت.
مونسان ادامه داد: در داخل کشور نیز برای آنکه بتوان ایران گردی را توسعه بیشتری دهیم با سازمان صدا و سیما همکاری خوبی را شروع کردیم و علی عسکری با ما همکاری زیادی داشتند زیرا واقف هستند که ما سازمانی نیستیم که بابت تبلیغات مبلغی پرداخت کنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: البته تبلیغات تنها مربوط به یک بخش یا کارخانه نیست بلکه تبلیغات یک کشور و رسالتی ملی است که خوشبختانه صدا و سیما همراهی مناسب را با ما داشته است.
تبلیغ جاذبه های گردشگری در تلویزیون افزایش یافته و در کنار این با شبکه شما نیز برای تبلیغ به توافق رسیدیم
او ادامه داد: در حال حاضر تبلیغ جاذبه های گردشگری در تلویزیون افزایش یافته و در کنار این با شبکه شما به توافق رسیدیم که از نمایشگاه گردشگری تهران که از 23 تا 26 بهمن ماه برگزار می شود روزانه سه ساعت را به طور ویژه در امر گردشگری برنامه داشته باشد البته این روال سه ساعته تداوم دارد؛ امیدواریم که این موضوع را بتوان گسترش داده و به شبکه مستقل گردشگری تبدیل کرد.
مونسان یادآور شد: به طور قطع این شبکه علاوه بر اینکه موضوع گردشگری را پیش می برد به زعم همه بزرگترین کمک برای نشاط اجتماعی است به نوعی تنها دستگاهی هستیم که در این شرایط سخت بر روی نشاط اجتماعی و امیدبخشی کار می کنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: جشنواره های متعددی در سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور برگزار می شود که جشنواره های منطقه ای و ملی که به شدت بر روی روحیه مردم اثر گذاشته و نشاط اجتماعی را در این شرایط سخت به مردم تزریق می کند.
او در مورد استفاده از قابلیت شرکت های بین المللی برای تبلیغ، گفت: در بودجه سال 98 اعتبارات خوبی به این منظور در نظر گرفته شد که امیدواریم تخصیص یابد و امکان پرداخت وجود داشته باشد البته در حال حاضر در حال تهیه و آماده کردن بسته تبلیغاتی معرفی جاذبه های گردشگری کشور برای خارج از کشور هستیم که تمامی اجزای تبلیغات را در بر بگیرد و یکی از این اجزا رفتن روی مدیاهای بین المللی است که بسیار می تواند موثر واقع شود.
منبع: میراث آریا