زامبی ها دیگر افسانه نیستند!

به گزارش مجله توسعه دهنده، زامبی ها آخرین چیزی بودند که کارولین الیا انتظار داشت در حیاط خانه اش پیدا کند.

زامبی ها دیگر افسانه نیستند!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، الیا زمانی که دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه کالیفرنیا برکلی بود، بر روی میکروب های موجود در بدن مگس های سرکه مطالعه می کرد. کشف چند مگس مرده که آلوده به انگل انتوموفتورا (Entomophthora muscae) که یک انگل قارچی کنترل کننده فکر است، نقطه عطف این ماجرا بود.

با این اتفاق الیا توانست تا از نزدیک این موضوع را آنالیز کند که چگونه این انگل، حشرات را به زامبی تبدیل می نماید. او توانست بطور بالقوه سرنخ هایی بیشتری در خصوص این موضوع پیدا کند که چطور میکروب ها می توانند بر رفتار، تاثیرگذار باشند؛ در یکی از تحقیقاتی که به تازگی اجرا شده، این موضوع تعیین شد که میکروب های موجود در روده انسان نیز می توانند بر رفتا او تاثیر گذار باشند. از طرفی قرن هاست که انواع زامبی های مختلف مورد توجه بوده اند. ترکیب این دو موضوع با هم بسیار مجذوب کننده است و فکر واقعی شدن زامبی ها را تداعی می نماید.

الیا، که اکنون یک محقق فوق دکتری در گروه زیست شناسی ارگانیسمی و تکاملی است، اخیراً بعضی از یافته های تحقیقات خود را در یک پیش چاپ در bioRχiv منتشر نموده است.

الیا زمانی این موضوع را کشف کرد که قصد داشت مگس های سرکه را با طعمه قرار دادن میوه های پوسیده در حیاط خانه خود، شکار کند. یکروز او چند مگس مرده را در حالتی عجیب پیدا کرد، آنها بالهایشان بالا بود. بعلاوه وقتی با دقت بیشتری به آنها نگاه کرد، فهمید که ماده ای با طرح نواری شکل، روی شکم آنها وجود دارد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2351

به "زامبی ها دیگر افسانه نیستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زامبی ها دیگر افسانه نیستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید