ماراتن لاغری چیست؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، سلامت خبرنگاران: ورزش دو را ماراتن لاغری می خوانند.

ماراتن لاغری چیست؟

لاغری برای زیبایی و سلامت فرد بسیار مهم است. البته لاغری بیش از حد هم بسیاری از افراد را آزار می دهد و برعکس در پی افزایش وزن هستند. رژیم های لاغری متنوعی وجود دارد. همچنین با ورزش می توان به لاغری رسید. در این مطلب ماراتن لاغری را آنالیز نموده ایم.

به گزارش خبرنگاران، متاسفانه ورزش دو بر خلاف فواید و تاثیرات مثبتی که می تواند بر زندگی بانوان داشته باشد، در بین آن ها از صندلی چندان مناسبی برخوردار نیست. اگر خانم ها با دید دیگری به این ورزش روی بیاورند و صبورانه نیز آن را ادامه دهند، نتایج شگفت آوری نصیبشان خواهد گشت. در ادامه، می توانید بخش هایی از گزارش CNN-iReport با کلی پلس -شخصی که پیروز شد به وسیله دو بر بزرگترین مشکل زندگیش غلبه کند- را بخوانید.

اگر کسی از کلی پلس بخواهد که شرایط خودش را تا قبل از 3 سال گذشته توصیف نماید، تنها چیزی که به ذهنش نمی رسد و نمی گوید تناسب اندام است. کلی در تمام طول زندگی با وزن زیادش دست و پنجه نرم نموده است.

سروینگ رستوران ها سه برابر بزرگتر از آن چیزی که باید باشد است و معمولا مردم چون هزینه اش را پرداخت نموده اند تا خاتمه آن را مصرف می نمایند.او مراقب بود که تنها به این دلیل که غذا به میزان زیادی وجود دارد، هنگام صرف شام، بیرون از خانه، پرخوری ننمایند.

کلی: چیزی که خیلی سخت است، این است که احساس و ادراکتان را در خصوص غذاهای مورد علاقه تان که مفید هم نمی باشند تغییر دهید. در واقع عوض کردن نگاهتان به غذا واقعا سخت است و همین قسمت، بدترین مرحله برای من بود.او به جای اینکه با خوردن غذاهای پرکالری مثل چیزبرگر در حین رانندگی در وقتش صرفه جویی و کار خود را سبک کند، مدام از خودش می پرسید، چیزی که اکنون بدن من واقعا احتیاج دارد چیست؟

تمام مراحل سخت به خاتمه رسیده بود و کلی 43 کیلوگرم کم نموده بود. او این وزن را برای مدت 1.5 سال حفظ کرد.کلی: الان احساس سلامتی و اعتماد به نفس بیشتری دارم.و حالا کلی یک هدف ارزشمند و نو پیدا نموده است؛ او تصمیم دارد هر چه زودتر دکتری تغذیه وروانشناسی ورزش را بگیرد تا به کسانی که دچار مشکل پرخوری هستند و با چاقی مفرط نیز می جنگند، یاری نماید.

کلی: جنبه دیگر کاهش وزن این است که بعد از آن مردم با آدم جور دیگری رفتار می نمایند، می گردد گفت چاق بودن فیل-تر خوبی برای شناخت واقعی مردم به حساب می آمد. وقتی لاغر شدم به طور اتوماتیک رفتار مردم هم، با من بهتر شد، فقط به این دلیل که من لاغرتر شده بودم. جامعه با افرادی که چاقی مفرط دارند بسیار بد رفتار می نماید، حالا همان مردم فکر می نمایند من باهوش تر یا بانمک تر هستم.اکنون او هفته ای حدود 64 کیلومتر می دود در حالی که دوی ماراتونی را که برای زمستان سال جاری برنامه ریزی نموده است نیز دنبال خواهد نمود.

اولین ماراتون ماه نوامبر شروع می گردد در لاس وگاس نوادا و دومی هم ماه ژانویه در میامی فلوریدا.کلی بعد از کم کردن 18 کیلو، تنها آرزویی که داشت این بود که زمانی که به وزن ایده آل رسید، یک عمل (لیپوساکشن یا آبدومینوپلاستی جهت اصلاح و بازسازی پوست شل شده) داشته باشد تاپوستش را ترمیم کند، اما اکنون کلی می گوید که حتی نمی تواند تصورش را هم بکند که به خاطردوران ریکاوری و استراحت بعد از عمل برای مدتی دو را کنار بگذارد.

کلی: دویدن در زندگی من به یک فعالیت ثابت و همیشگی تبدیل شده است. حالا دیگر دویدن برای من مهم تر از هر چیزی حتی حفظ وزنم می باشد. (که به میزان56.5کیلو رسیده است.)

اگر گذشته کلی نشانه ای از آینده روشنش باشد، بی شک او از خط خاتمه، خواهد گذشت

هنگامی که او نوجوانی بیش نبود، به تدریج شروع به افزایش وزن کرد، به طوری که هنگام فارغ التحصیلی (دبیرستان) 97.5 کیلوگرم وزن داشت در حالی که قدش تنها 157.5 سانت بود.

کلی: تمامی شب های جشن و مهمانی همواره برایم کابوسی وحشتناک بودند. برای خرید یک دست لباس، باید به 3 فروشگاه مختلف سر می زدم، بعد بزرگترین و زشت ترین لباس شبی را که پیدا میکردم، میخریدم؛ فقط به این دلیل که تنها لباسی بود که میزان من می شد.

کلی پس از فارغ التحصیلی، 22 کیلوگرم از وزن خود را کاست، اما چون به روش صحیحی این کار را انجام نداده بود، وزنش نه تنها به سرعت بازگشت، بلکه 3 کیلوی دیگر هم اضافه تر گشت. بله وزن او اکنون به 100 رسیده بود.در سن 28 سالگی کلی دچار مشکل تنفسی شد که پزشکان، وزن فوق العاده زیادش را دلیل این بیماری دانستند. در اینجا بود که او به معنای واقعی انگیزه لازم برای کاهش وزن را پیدا کرد.

کلی: یادم می آید که خیلی سنگین بودم و متناسب بودن تنها چیزی بود که من نمی توانستم باشم، و همین طور به یاد دارم که فکر می کردم اگر بخواهم و کوشش هم بکنم، بدنم از پسش برنمی آید و قادر نیست این کار را انجام دهد.

با وجود تمامی تردید ها و دودلی ها، او پایان تصمیم گرفت کاری انجام دهد، و البته این بار راه درست را انتخاب نمود.

کلی: مربی من در مرکز دوی ماراتون کندی برخلاف ظاهر تنومند و سالمی که داشت، هم سن پدرم بود. در حالی که پدر من به دلیل بیماری دیابت، از نظر سلامتی (نسبت به سنش) در شرایطی بسیار بدتر قرار داشت و همین باعث شده بود که پیرتر و شکسته تر از مربی ام نشان دهد.پس از سه چهار ماه که، کلی توانست آمادگی لازم را بدست آورد، پیاده روی را شروع کرد، بدون هیچ هدف واقعی یا انتظاری (شاید اگر او روی کمتر خوردن و بیشتر ورزش کردن تمرکز می کرد، همه چیز خراب میشد.)

کلی: اوایل، ورزش کردن برایم بسیار سخت بود، چون می ترسیدم مردم مسخره ام نمایند، یک روز به خودم گفتم: تو خیلی احمقی، اگر فکر کنی این بدترین چیزی است که ممکن است برایت رخ دهد، چه اهمیتی دارد، از خانه خارج شو و ورزشت را شروع کن.پایان کلی دویدن آهسته یا شافل (دویدن به صورت آرام، طوری که پاهایتان کاملا از زمین بلند نگردد)را شروع کرد و آن را تنها یک نوع تفریح یا تفریح می دانست.

کلی همچنین فلسفه خوردن برای زنده ماندن را پذیرفت و دنبال کرد، همچنین، علاقه وافرش به شیرینی جات را با خوردن میزان زیادی میوه جبران کرد.کلی: من احساسم را راجع به غذا عوض کردم و همینطور معنا و مفهومی را که برایم داشت.البته او در مواقع خاص مثل تولد و… با خوردن تکه کوچکی کیک مخالفتی نداشت.

کلی: اولین چیزهایی که از رژیمم حذف کردم، شکلات و شیرینی (کلوچه، بیسکویت، کاکائو و …) بود، درست همان چیزهایی که نقطه ضعف من به حساب می آمد. بعد از چند ماه که آن ها را به تدریج حذف کردم، سعی کردم روی وعده های غذایی که می خورم، کنترل بهتری داشته باشم مثلا، هنگامی که گرسنه هستم تا زمانی که سیر نشده ام غذا بخورم و زمانی که گرسنه نیستم اصلا لب به غذا نزنم. من واقعا کوشش کردم که دقت بیشتری بر زمان گرسنگی داشته باشم و از روی خستگی یا به خاطر اتفاقات روزمره هیچ غذایی نخورم. سعی کردم مطمئن شوم که پرخوری نمی کنم، حتی به اصرار دیگران.

منبع: رکنا
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1968

به "ماراتن لاغری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماراتن لاغری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید