روزنامه قطری: عربستان و امارات از ما سیلی خوردند

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران، روزنامه الرایه قطر امروز در گزارشی مفصل، اقدامات دولت های حصار (عربستان، بحرین، امارات و مصر) را علیه قطر در سال های اخیر لیست و به شدت به این کشورها بخصوص امارات و عربستان حمله نموده است.

روزنامه قطری: عربستان و امارات از ما سیلی خوردند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این روزنامه در ابتدای گزارش خود آورده است که نقاب ها خیلی زود از صورت ها افتاد و اظهارات قلابی و بی پایه و اساس کسانی که برادر قطر محسوب می شدند و از این کشور حمایت و پشتیبانی می کردند، زود به سرانجام رسید و جایش را نفرت گرفت:

دیری نگذشت که برادران دروغین احساس واقعی خود را نشان دادند ، پس از آنکه آنها یک جنگ اسفبار علیه قطر و علیه جام دنیای راه انداختند و از تمام سلاح های کثیف و (ممنوع) به صورت قانونی و غیر قانونی استفاده کردند ... آنها برای فشار آوردن به فیفا و جامعه بین الملل کوشش های ارزان و احمقانه ای انجام دادند و به قطر اتهامات دروغ و کلاهبرداری زدند تا همه را ترغیب نمایند جام دنیای در قطر برگزار نشود تا خودشان این رویداد را بگیرند و در یکی از این کشورها برگزار نمایند. از آنجا که ادعای همه آنها دروغ و باطل بود، حقیقت به سرعت آشکار شد. هرچند کوشش آنها هنوز هم ادامه دارد ولی مثل گذشته با شکست همراه خواهد بود. کوشش ها برای دریافت جام دنیای از قطر به روش های مختلف انجام شد ولی در ادامه خواستار این شدند که جام دنیای را با قطر شریک شوند.

یکی از اقداماتی که روزنامه الرایه ادعا نموده برای زمین زدن قطر در جام دنیای 2022 از سوی دولت های حصار انجام شده، طرح پیشنهاد 48 تیمی شدن این رقابت ها بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: از جمله سلاح های کثیفی که کشورهای محاصره نماینده علیه قطر استفاده کردند، اتهام رشوه دادن برای تحریک جامعه بین المللی بود. آنها قطر را متهم به پرداخت رشوه به فیفا کردند ولی تحقیقات فیفا ثابت کرد که ادعای آنها باطل است.

ساخت حساب های مجازی و کوشش های پنهان برای اعمال فشار به قطر موضوع دیگری است که مورد توجه الرایه قرار گرفته: نخستین کوشش ها برای دریافت جام دنیای از قطر ایجاد حساب های جعلی زیاد در شبکه های اجتماعی توسط شرکت های معروف با بودجه های اماراتی و عربستانی به منظور تاثیر روی افکار عمومی دنیا، بود. عربستان و امارات با ارائه گزارش های دروغ و غیر واقعی به رسانه های غربی اقدام جدی علیه میزبانی قطر انجام دادند.

روزنامه قطری در بخش دیگری از گزارشش آورده است: یکی از شدیدترین پاسخ های رسمی که تمام کوشش دولت های شر را رد کرد و آنها را شکست داد، گزارش رسمی بازپرس آمریکایی گابریل گارسیا بود که از سوی فیفا مامور شد درباره ادعاهای مطرح شده توسط کشورهای محاصره نماینده مبنی بر رشوه دادن قطر تحقیق کند. در این گزارش 400 صفحه ای تایید شد که قطر هیچ تخلفی در دریافت میزبانی نداشته است.

در بخش سرانجامی این گزارش از اعطای میزبانی جام باشگاه های فوتبال دنیا به قطر به عنوان سیلی محکمی به کشورهای عربستان، امارات و بحرین یاد شده است که می خواستند میزبانی را از قطر بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1045

به "روزنامه قطری: عربستان و امارات از ما سیلی خوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه قطری: عربستان و امارات از ما سیلی خوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید