خبرنگاران کمبود نیروی انسانی، چالش آموزش و پرورش اصفهان در سال تحصیلی پیش رو است

به گزارش مجله توسعه دهنده، اصفهان - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به جلسات آماده سازی استان برای سال تحصیلی جدید گفت: آنالیز های انجام شده نشان داد که دستگاه تعلیم و تربیت استان، کماکان سال جاری هم با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو است.

خبرنگاران کمبود نیروی انسانی، چالش آموزش و پرورش اصفهان در سال تحصیلی پیش رو است

محمد اعتدادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به بازنشسته شدن دستکم چهار هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان تا خاتمه سال تحصیلی جاری، شرایط دستگاه تعلیم و تربیت تا حدودی بحرانی تر از سال قبل می گردد.

وی گفت: با توجه به موعد سن بازنشستگی در 2 سال آینده، این دستگاه همچنان با معضل عظیم کمبود نیرو روبرو است زیرا میزان استخدام ها و به نوعی ورودی ها با تعداد بازنشسته ها و خروجی ها تناسب ندارد.

وی با ابراز امیدواری برای تاثیر همکاری های تیمی و جمعی در گذر از این بحران گفت: سال تحصیلی گذشته، استان با 15 هزار کسری نیرو روبرو شد که با بکارگیری نیروهای خدمات آموزشی، سربازمعلم، نیروهای حق التدریس شاغل و بازنشسته، ورودی های دانشگاه فرهنگیان، نیروهای خرید خدمت و ماده 28 (استخدام های جدید) کمبود نیرو تا حد بسیاری برطرف شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به فعال شدن شورای پروژه مهر استان اضافه نمود: برای سال تحصیلی جدید با ارزیابی اجرا شده بالغ بر 16 هزار کسری نیرو وجود دارد که علاوه براینکه از هم اکنون درصدد اتخاذ تدابیر لازم برای جبران آن هستیم از مسوولان وزارتخانه نیز تقاضای یاری داریم.

وی به دانش آموزان و والدین آنها اطمینان خاطر داد که فرآیند ساماندهی نیروی انسانی در سال جدید هم با دقت نظر و حساسیت بیشتری صورت خواهد گرفت تا بتوان از بهترین نیروها برای امر آموزش دانش آموزان بهره برد.

اعتدادی در بخش دیگر سخنانش به اقدامات لازم برای آموزش دانش آموزان در فضای مجازی و همچنین استفاده از بستر رسانه ملی برای این امر گفت: اهمیت تداوم یادگیری در این شرایط و استفاده از فضایی امن و پویا برای آموزش، از مهمترین دغدغه های مسوولان و خانواده ها محسوب می گردد.

وی اظهار داشت: اکنون علاوه بر شیوه های مختلف، به وسیله شبکه آموزش صدا و سیما، شبکه چهار، برنامه وزارت آموزش و پرورش با عنوان شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) و برنامه آموزشی ویژه این استان بر روی سامانهErp.isfedu.ir آموزش های تحصیلی لازم به دانش آموزان ارائه می گردد.

وی اضافه نمود: برنامه آموزش مجازی خاص دانش آموزان اصفهانی به نشانی Erp.isfedu.ir بر روی سامانه سازمان منابع انسانی بارگذاری شده و قابل استفاده برای تمام دانش آموزان استان است.

اعتدادی اضافه نمود: این برنامه شرایطی را فراهم می نماید تا همکاران ما بتوانند آموزش، مشخص تکلیف، فعالیت های پژوهشی، آزمون برخط(آنلاین) و حضور و غیاب را به آسانی انجام دهند.

وی، حفظ روحیه و پویایی و نشاط دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس را امری مهم قلمداد کرد و اضافه نمود: تربیت روانی و شرایط روحی مطلوب دانش آموزان در کنار آموزش برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و والدین نیز باید یاری نمایند تا فرآیند آموزش در منزل، به دور از هرگونه تنش و استرس با کیفیت مناسب صورت پذیرفته و شادی و نشاط نیز در خانواده ها حفظ گردد.

در زمان حاضر در مجموع بیش از 920 هزار نفر دانش آموز در پنج هزار و 300 آکادمی استان توسط بیش از 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته به تحصیل اشتغال دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1042

به "خبرنگاران کمبود نیروی انسانی، چالش آموزش و پرورش اصفهان در سال تحصیلی پیش رو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمبود نیروی انسانی، چالش آموزش و پرورش اصفهان در سال تحصیلی پیش رو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید