خبرنگاران هدف گذاری برنامه نهضت ساخت داخل در زنجان 245 درصد محقق شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: هدف گذاری سال گذشته در راستای نهضت ساخت داخل برای این استان به ارزش 66 میلیون دلار بود که این رقم در سرانجام سال با رشد 245 درصدی به مرز 162 میلیون دلار رسید.

خبرنگاران هدف گذاری برنامه نهضت ساخت داخل در زنجان 245 درصد محقق شد

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه موضوع نهضت ساخت داخل، امر مهمی است و علاوه بر نشان دادن توانمندی داخلی، قدرت و پیشرفت علمی صنایع را نشان می دهد، اضافه کرد: بر اساس گزارش مرکز ساخت داخل کشور، استان زنجان در این زمینه در کنار استانهای قطب مالی همچون تهران، اصفهان، مرکزی و کرمان توانست رتبه برتر را کسب کند و این توفیق بزرگی برای زنجان است.

وی ادامه داد: سال گذشته کارگروه تسهیل و برطرف موانع استان زنجان نیز عملکرد خوبی داشت و ما در میزان پرداخت تسهیلات رونق فراوری، رتبه سوم کشور را کسب کردیم که این امر حاکی از توانمندی شبکه بانکی و هماهنگی مدیران اجرایی استان است.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های جهش فراوری استان اشاره نمود و گفت: سال گذشته نزدیک 10 هزار میلیارد تومان پروژه های فراوریی در استان اجرایی شد که فقط 9 درصد از آن ها کلنگ زنی بود و طرح های اجرا شده فراتر از پروژه های جهش فراوری نیز بود.

وی با بیان اینکه 11 پروژه از 26 پروژه جهش فراوری استان به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: هفت پروژه دیگر نیز تا انتها شهریور امسال افتتاح می گردد و هشت پروژه به جامانده پیشرفتهای قابل توجهی دارند و ضروری است پیگیری عملیاتی برای به خاتمه رساندن آن ها در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف پروژه های مالی مقاومتی برای امسال در استان اشاره نمود و اضافه کرد: 50 درصد طرح ها به منظور معین پروژه های مالی مقاومتی برای سال 1400، به موضوع فناوری و فعالیت های دانش بینان اختصاص پیدا نموده که این موضوع مهمی است چرا که چنین طرح هایی به عنوان موضوعات بین رشته ای از اهمیت زیادی در دنیای امروز برخوردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1698

به "خبرنگاران هدف گذاری برنامه نهضت ساخت داخل در زنجان 245 درصد محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هدف گذاری برنامه نهضت ساخت داخل در زنجان 245 درصد محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید