خبرنگاران سهم مدیریت شهری سمنان در جولانگاه مبارزه با کرونا

به گزارش مجله توسعه دهنده، سمنان- خبرنگاران- تاخت و تازها و شبیخون های این روزهای ویروس کرونا به عنوان دشمنی مشترک مطرح است که افزایش هم گرایی و اتحاد ملی میان مردم و مسوولان برای مبارزه را به همراه داشته است و مدیریت شهری سمنان نیز در این کارزار نقش در خور توجهی را ایفا می کند.

خبرنگاران سهم مدیریت شهری سمنان در جولانگاه مبارزه با کرونا

مذهب و دین، سرزمین، زبان، فرهنگ و آداب و سنن، نژاد و دشمن مشترک از جمله عوامل ایجابی هستند که وجودشان زمینه ساز هم گرایی و اتحاد ملی و حتی در مواقعی فراملی می شود.

کارشناسان حوزه جامعه شناسی ملت را اینگونه تعریف می کنند: مجموعه ای از مردم را که از نظر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مالی مشترکاتی دارند و از نظر جغرافیایی مکان مشخصی را اشغال کرده اند و می توان بر روی نقشه جغرافیایی از آن ها به عنوان یک ملت با جنبه ها و هویت های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یاد کرد.

امروزه ملت ها در شرایطی قرارگرفته اند که دشمنی مشترک با دیباچه و نشان COVID-19 (کرونا) در کارزار نبرد، لباسی آهنین به تن کرده است و سلامت تک تک افرادِ ملت ها را نشانه گرفته است.

این امر به این معناست که یکی از عوامل و فاکتورهای ایجاد همگرایی و اتحاد ملی و یا فراملی در جهان شکل گرفته است و اتحاد و همبستگی برای مبارزه با این دشمن مشترک میان ملت ها آغاز شده است و همکاری های بین المللی نیز به شکل بسیار جدی دنبال می شود.

همگرایی مذکور در سطح ملی نیز نمود بسیار پررنگ تری داشته است و به طوری که از فرد به فرد می توان همدلی، همبستگی، انسجام، اتحاد و همکاری را شاهد بود.

دولتی ها و غیردولتی ها نیز از طریق نهادها و دستگاه های اجرایی خود با همگرایی و همدلی وارد رزمگاه و آوردگاه مبارزه با ویروس کرونا شده اند و نمی توان به هیچ عنوان از نقش های بی مَثَل آنان چشم پوشید.

زنگ خطر ویروس کرونا در سمنان همزمان با کشور به صدا در آمد و علاوه بر مردم و پیوستن آن ها به پویش های مختلف به منظور مبارزه با دشمن مشترک، مسوولان این استان نیز برای مقابله با ویروس کرونا تدابیری نظیر ضدعفونی ادارات، معابر و جهتها، تلاش برای بستن ورودی های شهرستان و تعطیلی بازار به جز اصناف مورد نیاز مردم اتخاذ کردند.

شهرداری سمنان نیز از جمله ارگان هایی است که در راستای مبارزه با ویروس کرونا وظیفه سنگینی بر عهده دارد چنانچه این ارگان نیز تلاش خود را مضاعف کرده و علاوه بر فعالیت هایی که برای آماده سازی شهر در آستانه نوروز انجام داد، برای مقابله با این ویروس عالمگیر همگام با مردم اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار سمنان در رابطه با اقدامات اجرا شده برای مقابله با ویروس کرونا در این شهر گفت: مبارزه با ویروس کرونا در شهرداری سمنان در بخش های ناوگان حمل و نقل عمومی، بوستان های شهر، بازارچه های محلی و میدان میوه مرکزی، معابر و مبلمان شهری، خدمات پسماند و آرامستان ها انجام می گیرد.

محمدناظم رضوی به اقدامات شهرداری در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره و بیان نمود: شستشو و ضدعفونی روزانه اتوبوس های درون شهری، تاکسی ها، توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی میان رانندگان ناوگان(اتوبوس و تاکسی)، شستشو و ضدعفونی روزانه ایستگاه های اتوبوس و شستشو و ضدعفونی کردن ترمینال مسافربری از جمله اقدامات در این بخش است.

وی ادامه داد: خدمات پسماند شامل شستشو و ضدعفونی روزانه سطل های زباله سطح شهر، خودروهای حمل زباله، مخازن پسماند، توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی میان بین پاکبانان و نیروهای خدماتی و غرفه داران پسماندهای خشک، شستشو و ضدعفونی روزانه خودروی حمل زباله های عفونی، امحای روزانه زباله های عفونی در کوره زباله سوز است.

ناظم رضوی اقدامات مبارزه با کرونا در بوستان های شهری را شامل شستشو و ضدعفونی روزانه مبلمان پارکی، وسایل بازی و ورزشی، جمع آوری آبخوری های غیرضروری در بوستان ها مطابق دستورالعمل ارسالی مرکز بهداشت مطرح نمود.

شهردار سمنان اضافه کرد: نصب و توزیع تراکت های اطلاع رسانی راه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سازمان ها و ادارات شهرداری و نصب بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر با مشارکت مرکز بهداشت با بیش از 90 بنر و انتشار بسته های آموزشی در فضای مجازی از فعالیت های همکاران شهرداری سمنان در بخش اطلاع رسانی برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در جامعه است.

وی ضدعفونی ایستگاه های آتش نشانی، ضدعفونی مستمر مجموعه آرامستان، ضدعفونی معابر شهری در پنج مرحله با مشارکت سپاه و ضدعفونی کوچه به کوچه در سطح معتبر منطقه یک را از دیگر فعالیت های شهرداری سمنان در مبارزات مذکور مطرح نمود.

آماده باش مدیریت شهری سمنان برای مقابله با ویروس کرونا

سید مسعود سیادتی رییس شورای شهر سمنان نیز ابراز داشت: مدیریت شهری سمنان در راستای مقابله با این بیماری و در راستای ارتقاء سطح بهداشت، امنیت و سلامت شهفرایندان تجهیزات حمل و نقل عمومی را برای خدمت رسانی به شهفرایندان در مبدا و مقصد به صورت روزانه پاکسازی، شست و شو و ضدعفونی می کند.

وی ادامه داد: در اختیار قراردادن وسایل و اقلام بهداشتی به رانندگان تاکسی و تاکید رعایت نکات بهداشتی، ضد عفونی معابر، بوستان ها و تجهیزات مربوط به پسماند شهری از جمله اقدامات مدیریت شهری به صورت روزانه است.

وی تاکید کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی برای عبور از این بحران هستند و عده ای می خواهند تلاش خادمان مدیریت شهری را در این روزهای سخت نادیده گرفته و کارگران و کارمندان این نهاد مردمی را مورد بی مهری قرار دهند و در چنین شرایط بحرانی به تضعیف این مجموعه بپردازند.

ضدعفونی گسترده شهر سمنان برای مقابله با کرونا

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان نیز از ضد عفونی معابر شهری سمنان در هفت جهت پر تردد این شهر خبر داد.

علی اکبر بنی اسدی ابراز داشت: شهرداری سمنان و سازمان های زیر مجموعه آن به صورت روزانه به شست و شو و ضدعفونی اتوبوس های شهری ،تجهیزات پسماند، بوستان ها،ترمینال،میدان میوه و تره بار ،مبلمان شهری و ساختمان های تحت نظارت شهرداری می پردازند.

وی اضافه کرد: مرحله اول ضدعفونی گسترده معابر پر تردد شهری یکشنبه هفته پیش و مرحله دوم آن نیز امشب با نظارت مرکز بهداشت شهرستان سمنان در راستای پیشگیری و از بین بردن ویروس کرونا با دقت کافی انجام شد.

وی ادامه داد: امشب مرحله دوم ضد عفونی معابر شهری و مناطق پرتردد شهر نیز مانند مرحله اول آن با همکاری شهرداری و سپاه ناحیه سمنان با نظارت مرکز بهداشت انجام شد و این عملیات در صورت لزوم و با برنامه ریزی در روزها یا هفته های آینده در جهتهای تعیین شده انجام می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری سمنان گفت: ضد عفونی مناطقی از شهر از جمله میدان سعدی تا میدان راه آهن،میدان سعدی تا میدان امام علی(ع) از جهت بلوار قائم،میدان امام(ره) تا منطقه جهادیه از جهت خیابان امام(ره) و میدان شهید بهشتی، خیابان شیخ علاءالدوله تا میدان ابوذر و سه راه لتیبار،آرامستان وادی السلام،بیمارستان امیر و کوثر،ساختمان های پزشکان بوعلی و قومس،مسکن مهر ،شهرک آوست و مناطق حکیم الهی و خیابان هفت تیر تاگنون در چند مرحله اجرا شده است.

بنی اسدی گفت: تلاش های بسیاری برای ضدعفونی و شستشو در مراکز مختلف با نظارت مرکز بهداشت در حال انجام است اما بیشترین تاثیر جلوگیری از شیوع این ویروس رعایت فرهنگ شهفرایندی مناسب و تردد نکردن غیرضروری شهفرایندان در مواجهه با آن است.

لزوم حفظ سلامت پرسنل و مراجعان شهرداری سمنان

علیرضا شربتدار سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان خاطرنشان کرد که برای مقابله با کرونا و پیشگیری از سرایت آن، برنامه هایی را برای کارکنان خود و مراجعان در دستور کار قرار داده است.

شربتدار اضافه کرد: رسالت و ماهیت شهرداری ها خدمت رسانی با کیفیت و مطلوب به شهفرایندان شهر است و در این میان حفظ سلامت کارکنان شهرداری نیز باید تضمین شود چرا که هر گونه آسیب و معضل برای این افراد، فرایند خدمت رسانی را نیز دچار اختلال می کند.

وی ضمن قدردانی از شهفرایندان درخواست کرد که از مراجعه غیرضروری به واحدهای ستادی بپرهیزند و از طریق تلفن و یا پرتال شهرداری در صورت لزوم پیگیر مراجعات خود باشند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری، مهلت پرداخت عوارض نوسازی و احتساب مبلغ خوش حسابی را تا خاتمه سال مالی اعلام و بیان نمود: شهفرایندان می توانند با مراجعه غیرحضوری نسبت به پرداخت عوارض ها اقدام کنند.

وی گفت: محدودیت های استفاده از خدمات و سرویس های عمومی با نظر مسوولان وزارت بهداشت و برای حفظ سلامت مردم انجام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 988

به "خبرنگاران سهم مدیریت شهری سمنان در جولانگاه مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم مدیریت شهری سمنان در جولانگاه مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید