خبرنگاران تحولی تاریخی در ایران؛ انتخابات شوراها در 24 شهر الکترونیکی خواهد بود

به گزارش مجله توسعه دهنده، تهران- خبرنگاران- رییس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور از موافقت این هیات با برگزاری انتخابات شوراها به صورت کاملا الکترونیکی در 24 شهر کشور اطلاع داد تا نخستین گام مهم برای برگزاری انتخابات غیرحضوری در تاریخ انتخابات ایران برداشته گردد.

خبرنگاران تحولی تاریخی در ایران؛ انتخابات شوراها در 24 شهر الکترونیکی خواهد بود

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی دبیرخانه دائمی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، سیدحمیدرضا کاظمی در باره درخواست وزارت کشور برای برگزاری الکترونیک انتخابات در بعضی شهرها توضیح داد: هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بنا به درخواست وزارت کشور و با توجه به ظرفیتی که وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک در اختیار داشت با برگزاری الکترونیک انتخابات در 8 کلان شهر و 16 مرکز استان موافقت نموده است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اضافه کرد: انتخابات در شهرهای مشهد، شیراز، کرج ، اهواز، کرمانشاه، قم، اصفهان، تبریز، بوشهر، بیرجند، قزوین، بندرعباس، شهرکرد، زنجان، یاسوج، همدان، ارومیه، رشت، بجنورد، سمنان، گرگان، ایلام، خرم آباد و ساری به شیوه الکترونیک برگزار خواهد شد.

نماینده پلدختر اعلام نمود: پیش از این و در جریان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با درخواست وزارت کشور برای ثبت نام مجازی داوطلبان موافقت نموده بود.

به گفته وی، این هیأت با برگزاری انتخابات الکترونیک در شهر تهران به دلیل برگزاری همزمان 4 انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری مخالفت نموده است.

روز آدینه 28 خردادماه آینده چهار انتخابات در ایران برگزار می گردد که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آن به صورت سراسری خواهد بود اما بطور همزمان، انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز در چند استان انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1740

به "خبرنگاران تحولی تاریخی در ایران؛ انتخابات شوراها در 24 شهر الکترونیکی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحولی تاریخی در ایران؛ انتخابات شوراها در 24 شهر الکترونیکی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید