هشدار سیلاب و برخورد صاعقه در 8 استان

به گزارش مجله توسعه دهنده، سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران، و وزش باد شدید در 13 استان تا آخر هفته نسبت به وقوع سیلاب و برخورد صاعقه در 8 استان هشدار صادر کرد.

هشدار سیلاب و برخورد صاعقه در 8 استان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در بعضی منطقه ها استان های مازندران، شمال آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، ارتفاعات استان های اردبیل، زنجان، قزوین، سمنان، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

دوشنبه و سه شنبه در بعضی منطقه ها استان های مازندران، گیلان، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، شرق فارس، ارتفاعات استان های قزوین، سمنان، البرز و تهران افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، هرمزگان و جنوب کرمان و پنجشنبه در ارتفاعات مازندران بارش پراکنده و وزش باد روی می دهد.

امروز در جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، قم، جنوب تهران، روز های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هم در شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می گردد.

توصیف سامانه: رشد ابر های همرفتی درساعات بعدازظهرواوایل شب

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/05/31: شمال و شرق و غرب هرمزگان، غرب و جنوب کرمان، شرق و جنوب فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در استان های سمنان، مازندران، غرب گلستان.

دوشنبه 1400/06/01: شرق آذربایجان شرقی، شمال و شرق و غرب هرمزگان، غرب و جنوب کرمان، شرق و جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات در استان های مازندران، سمنان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها و وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، احتمال افزایش آب روخانه ها، احتمال ریزش سنگ درمحور های کوهستانی، وزش تند باد موقت و برخورد صاعقه.

توصیه: احتیاط درتردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احیاط در فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ رو بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل ها و منطقه ها مرتفع.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1879

به "هشدار سیلاب و برخورد صاعقه در 8 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیلاب و برخورد صاعقه در 8 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید