فراوری سالانه 31 هزار تن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: 190واحد فعال پرورش مرغ در استان وجود دارد که با فراوری حدود 31هزار تن گوشت مرغ در سال، 38 تا 40درصد احتیاج استان را تامین می نماید.

فراوری سالانه 31 هزار تن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان

ماندانا زنگنه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور تعدادی از کنندگان مرغداران استان برگزارشد افزود: در ماه های اخیر به دلیل شرایط خاصی که در حوزه مرغداری ها وجود دارد؛ مسائلی در بحث فروش مرغ فراوری شده مرغداری های استان به وجود آمده است که ضروری است تصمیماتی برای حل این موانع اتخاذ شود.

وی یکی از فرصت های فروش مرغ فراوریی استان را استفاده از فرصت مرز مطرح کرد و ادامه داد: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و بازار مصرف این کشورها، باید شرایط لازم برای کشتارگاه های استان فراهم شود که استانداردهای لازم برای صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه را ایجاد کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری سیستان وبلوچستان توضیح داد: حمل غیرمجاز مرغ زنده را یکی دیگر از عواملی دانست که موجب ایجاد مسائلی برای بازار مرغ فراوریی استان گشته و اعتراض واحدهای مرغداری استان را بدنبال داشته است .

وی گفت: مقابله با موضوع ورود مرغ زنده از خارج از استان نیز با همکاری نیروی انتظامی و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط، بیش از گذشته صورت خواهد گرفت و از فروش غیر مجاز مرغ زنده در سطح شهرها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: مرغ زنده فقط با مجوز دامپزشکی می تواند وارد استان و برای کشتار به کشتارگاهای استان حمل شود.

زنگنه درخصوص کشتارگاه های استان گفت:علیرغم اینکه کشتارگاه در زاهدان، زابل، ایرانشهر و خاش وجود دارند اما فقط کشتارگاه زاهدان فعال است و کشتارگاه ایرانشهر نیز در شرف فعالسازی است و زمینه های لازم برای راه اندازی این کشتارگاه ظرف 10 روز آینده فراهم خواهد شد.

وی اعلام کرد: علاوه بر این در ارتباط با کشتارگاه زابل نیز کنندگان انجمن مرغداران آنالیز های لازم را انجام خواهند داد که با برطرف موانع و راه اندازی این کشتارگاه نیز ظرفیت کشتارگاه های استان افزایش یابد و مرغ فراوریی استان را بتوانیم در استان کشتار نماییم.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: آنچه حائز اهمیت است این است که کشتارگاه های استان به سمت کشتارگاه های استاندارد پیش فرایند تا بتوانیم مرغ فراوریی را به کشورهای همسایه صادر نماییم .

زنگنه افزود: در حوزه صادرات مرغ در حال حاضر اجازه صادرات به صورت منجمد با استانداردهای لازم از مرزهای استان وجود دارد اما کوشش می شود که به صورت ویژه بتوانیم مسائل صادرات در این زمینه را مرتفع کنیم و در سریعترین زمان بتوانیم مرغ فراوریی استان را به کشورهای همجوار صادر نماییم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1118

به "فراوری سالانه 31 هزار تن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه 31 هزار تن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید