توانایی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در فراوری قطعات صنعتی با روش ریخته گری

به گزارش مجله توسعه دهنده، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: این واحد دانشگاهی توانایی فراوری قطعات یدکی با روش ریخته گری برای صنعت خودروسازی و دیگر صنایع را دارد.

توانایی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در فراوری قطعات صنعتی با روش ریخته گری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

احمد زنده دل در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران در شماره 26 از سلسله گزارش ها و مصاحبههای معرفی ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در این زمینه را تشریح کرد.

وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و فعالان جوان در عرصه علم و فناوری و کار آزمایشگاهی در راستای جهش فراوری در ارزیابی خود از ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود در آزمایشگاه ها و کارگاه های این واحد دانشگاهی می توان استانداردسازی مجموعه را به انجام رساند و درباره فراوری و فراهم کردن بستری مناسب برای مونتاژ امکانات صنعتی برنامه ریزی کرد.

پیگیری اخذ مجوز آزمایشگاه همکار صنایع غذایی و دارویی

تحقق جهش فراوری با هم اندیشی دانشگاهیان و صنعتگران

آزمایشگاه همکار استاندارد نفت در مرحله اخذ مجوز است

زنده دل اضافه نمود: با توجه به وجود رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در آینده نه چندان دور با برنامه ریزی مناسب می توان فراوریات صنعتی مناسبی برای درآمدزایی به جامعه صنعتی ارائه کرد.در این راستا، واحد دانشگاهی نیشابور توانایی فراوری قطعات یدکی ریخته گری برای صنعت خودروسازی و دیگر صنایع را دارد.

این مسئول اظهار داشت: کارگاه ریخته گری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با دارابودن انواع کوره های ذوب القایی در خلأ، القایی، دوار و زمینی، توان ذوب و ریخته گری انواع آلیاژهای آهنی و غیرآهنی را دارد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در پاسخ به این پرسش که چه دستگاه ها و تجهیزات شاخص آزمایشگاهی در این دانشگاه وجود دارد؟ بیان نمود: دستگاه SEM، دستگاه FTIR، دستگاه جذب اتمی، دستگاه GC/MAS، دستگاه HPLC، دستگاه REAL-time، دستگاه PCR، دستگاه پتانسیواستات، دستگاه میکروسکوپ اینوِرت و میکروسکوپ های متالوگرافی، سانتریفیوژ یخچالدار، فریزر 80- و دستگاه کشش دومحوری و ... از دستگاه هایی است که در آزمایشگاه ها و کارگاه ها در خدمت دانشجویان، پژوهشگران و محققان است.

وی در پاسخ به اینکه کاربرد این دستگاه ها برای چه گروه های تحصیلی و پژوهشی است، مطرح نمود: این دستگاه ها برای دانشجویان رشته های فنی و مهندسی و رشته های علوم پایه و پزشکی کاربرد دارند.

زنده دل در خصوص تبدیل آزمایشگاه های واحد نیشابور به آزمایشگاه همکار استاندارد شرح داد: مکاتبات اولیه برای این کار اجرا شده و در دست اقدام است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور درباره اقدامات این دانشگاه برای گسترش دانش آزمایشگاهی و علمی آزمایشگاه ها و کارگاه ها اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان و همکاران آزمایشگاهی و تهیه دفترچه های راهنما برای فرایند استفاده صحیح و منطقی از امکانات موجود ازجمله این اقدامات است.

زنده دل در پاسخ به این پرسش که در زمینه سامانه های ساها و ساتا چه فعالیت هایی داشته اید؟ یادآور شد: تمام مراحل اجرایی بخشنامه های مربوط به انجام رسیده و در بعضی موارد همکاری لازم با مراجعه کنندگان به منظور استفاده از امکانات موجود با نرخ مصوب سامانه اجرا شده است.

وی درباره فراوری محصولات بهداشتی و درمانی در دوره مبارزه با کرونا گفت: با توجه به امکانات موجود، محلول هایی برای ضدعفونی خودروی شهفرایندان تهیه شد و در مرحله نخست پیک کرونا به صورت رایگان در پارکینگ مجموعه آبی این دانشگاه مورد استفاده نهاده شد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور از پیوستن شبکه آزمایشگاهی این دانشگاه به شبکه آزمایشگاهی فناوری های معاونت علمی ریاست جمهوری هم اطلاع داد.

4062/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1335

به "توانایی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در فراوری قطعات صنعتی با روش ریخته گری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانایی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در فراوری قطعات صنعتی با روش ریخته گری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید