تنوع کتاب، دسترسی آسان و تخفیف عوامل اصلی استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب است

به گزارش مجله توسعه دهنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از مجید پرهیزگاری (مدیر نشر میلکان) در گفت وگو با ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، به ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اشاره نمود و گفت: بیماری کرونا موجب شد که مسئولان فرهنگی شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی را جدی بگیرند تا پس از سال ها در شیوه برگزاری نمایشگاه کتاب تغییرات عمده ای داشته باشد.

تنوع کتاب، دسترسی آسان و تخفیف عوامل اصلی استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب است

وی بعلاوه مطرح نمود: مشکل توزیع کتاب در شهرستان ها بسیار زیاد است زیرا در بعضی شهرها با بیش از صد هزار نفر جمعیت، کتابفروشی ای وجود ندارد و تا پیش از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب مردم چنین شهرهایی برای تهیه کتاب با مشکل جدی روبه رو بودند.

او در ادامه مطرح نمود: با وجود اینکه احساس نیازی نسبت به کتاب حس می گردد اما این کالای فرهنگی تنها کالایی است که دسترسی به آن نسبت به سایر کالاها در کشور کمتر و سخت تر است؛ امروز انواع مواد غذایی و اجناس و لباس در شهرستان ها وجود دارد اما هیچ کتابفروشی تخصصی ای در آن نیست. برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب می تواند این نقص و خلاء را پر کند.

مدیر نشر میلکان با اشاره به محدودیت عرضه کتاب به وسیله کتابفروشی ها اعلام کرد: حتی اگر در بعضی شهرستان ها هم یک یا دو کتابفروشی باشد باز هم این فروشگاه نمی تواند همه آثار ناشران را در دل قفسه های خود جای دهد اما نمایشگاه مجازی کتاب همه این مسائل را حل نموده است.

وی یادآور شد: نمایشگاه های کتاب فیزیکی معمولا در زمانی برگزار می گردد که هم زمان با ساعت اداری یا ساعت مدرسه و دانشگاه بود، بعلاوه از همه شهرها امکان حضور در این نمایشگاه نبود که نمایشگاه مجازی کتاب مشکل زمان و مکان را مرتفع نموده است.

او تنوع کتاب، دسترسی آسان و تخفیف را سه عامل اصلی استقبال مخاطبان از نمایشگاه های مجازی کتاب معرفی کرد و اضافه نمود: اکنون نمایشگاه مجازی کتاب شرایطی فراهم نموده است که افراد می توانند همه این سه فاکتور را در کنار هم داشته باشند و علاوه بر آن از امکان ارسال پستی رایگان نیز بهره مند شوند.

مدیر نشر میلکان توضیح داد: باید زمینه ای فراهم گردد که یارانه ها به مخاطبان واقعی اختصاص داده گردد، کسی که کتاب می خواند و دغدغه کتاب دارد؛ تا رسالت نمایشگاه به درستی اجرا گردد.

وی با طرح این موضوع که بعضی معتقدند نمایشگاه کتاب باید به صورت نمایشگاهی باشد نه فروشگاهی، مطرح نمود: به نظرم در این زمینه بهتر است بودجه های بیشتری صرف کارهای ترویجی برای مطالعه و کتابخوانی اقشار مختلف جامعه گردد، به واقع طرح و آنالیز موضوعاتی درباره مزایای خریداری و مطالعه کتاب ضرورت دارد.

مجید پرهیزگاری در انتها با تاکید بر لزوم نظارت متولیان نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر خدمات شرکت پست گفت: سال گذشته با بعضی مسائل روبه رو بودیم که فقط در ساعات خاصی بسته های ما را قبول می کردند که امیدواریم این موضوع سال جاری حل گردد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه شروع می گردد و تا دهم بهمن ماه 1400 به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2094

به "تنوع کتاب، دسترسی آسان و تخفیف عوامل اصلی استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع کتاب، دسترسی آسان و تخفیف عوامل اصلی استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید