تعداد کاربران ویندوز 10 از 900 میلیون هم گذشت!

به گزارش مجله توسعه دهنده، مایکروسافت اعلام نموده است که اخیرا تعداد کاربران ویندوز 10 از مرز 900 میلیون کاربر نیز گذر نموده و بدین ترتیب رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

تعداد کاربران ویندوز 10 از 900 میلیون هم گذشت!

به گزارش خبرنگاران، مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز مدتهاست که با انتشار پیغام و بیانیه های مختلف برای خاتمه پشتیبانی از نسخه های قدیمی همچون ویندوز 7، سعی دارد که توجه کاربران رایانه های ویندوزی را به سمت و سوی دانلود، دریافت و نصب ویندوز 10 به عنوان جدیدترین نسخه از این سیستم عامل جلب کند اما بر اساس آمار و گزارش های قبلی، روند کوچ کاربران از نسخه های قدیمی به ویندوز 10 بسیار کند تر از حد تصور کارشناسان و مدیران مایکروسافت بوده است به گونه ای که آنها به طور قطع علام کردند که تا قبل از خاتمه سال 2019 میلادی، هرگونه پشتیبانی از ویندوز 7 را قطع نموده و کاربرانی که همچنان تمایل دارند از این نسخه استفاده نمایند، در صورت مواجهه با آسیب پذیری های امنیتی و یا احتیاج به دریافت به روزرسانی های نرم افزاری، نمی توانند از این شرکت انتظار پشتیبانی داشته باشند.

حالا تازه ترین اخبار و آمارهای منتشر شده در وب سایت دیجیتال ترندز نشان می دهد که مایکروسافت بالاخره به مرز دلخواه و موردنظر خود نزدیک شده و تعداد کاربران و دریافت نمایندگان ویندوز 10 آن از مرز 900 میلیون کاربر عبور نموده است. بدین ترتیب مایکروسافت پیروز به ثبت یک رکورد جدید برای ویندوز 10 شده است که انتظار می رود سرعت شیب صعودی این روند در ماههای آینده و پیش از خاتمه امسال میلادی به شدت افزایش یابد و از یک میلیارد کاربر نیز بگذرد.

یوسف مهدی، معاون مدیریت بخش تحقیقات و دستگاههای شرکت مایکروسافت، نیز با انتشار پیغامی در صفحه توییتر خود در خصوص این پیروزیت و رکورد جدید برای ویندوز 10 نوشت و آن را یک دستاورد بزرگ برای مایکروسافت نامید.

به نظر می رسد که در شمارش تعداد کاربران ویندوز 10، بجز رایانه های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، سایر دستگاههای الکترونیکی و هوشمندی که توسط مایکروسافت توسعه داده شده اند، نیز دخیل بوده اند که از جمله مهم ترین آنها می توان به عینک های هوشمند هولولنز مایکروسافت، سرفیس پرو هاب و کنسول های بازی ایکس باکس وان اشاره نمود. هرچند که به گفته تحلیلگران، این دستگاهها بخش بسیار کوچکی از تعداد دستگاههای مبتنی بر ویندوز 10 را تشکیل می دهند و بدون شک این ارقام بیشتر مربوط به رایانه های شخصی (PC) می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 529

به "تعداد کاربران ویندوز 10 از 900 میلیون هم گذشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد کاربران ویندوز 10 از 900 میلیون هم گذشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید