تظاهرات آمریکایی ها در حمایت از استیضاح ترامپ

به گزارش مجله توسعه دهنده، همزمان با داغ تر شدن موضوع استیضاح دونالد ترامپ، فعالان چپگرا با شعار هیچ فردی بالاتر از قانون نیست، درحال طراحی تجمع ها و تظاهرات های بزرگ مردمی با هدف حمایت از استیضاح رئیس جمهوری کنونی این کشور هستند.

تظاهرات آمریکایی ها در حمایت از استیضاح ترامپ

این تجمع های اعتراضی نسبت به سیاست های دونالد ترامپ در آستانه رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح رئیس جمهوری برگزار می گردد.

راهنمایی این اعتراض ها را چند گروه ائتلافی شامل شبکه گروه اقدام، مرکز صندوق ترقی آمریکا، شهروندان مسئول و اخلاقیات در واشنگتن (CREW)، گروه مدافع لیبرال ها در آمریکا موسوم به حمایت از سبک زندگی مردم آمریکا (PFAWl) و سازمان حمایت از اصلاحات سیاسی واجتماعی در آمریکا موسوم به MoveOn برعهده دارند.

ائتلاف هیچ فردی بالاتر از قانون نیست، روز آدینه اعلام نمود که معترضان همزمان با نهایی شدن مواضع اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و آماده شدن احتمالی سنا برای برگزاری محاکمه احتمالی استیضاح در مقابل دفاتر منطقه ای اعضای آنها تجمع خواهند کرد و از نمایندگان خود خواهند خواست با حمایت از استیضاح ترامپ به قانون اساسی و سوگندی که خورده اند، پایبند باشند.

این ائتلاف تاکنون قصد برپایی تظاهرات در 80 شهر سراسر آمریکا از جمله واشنگتن دی سی، شیکاگو و نیویورک را دارند و 117 مکان را روی نقشه وب سایت خود برای برگزاری اعتراضات تعیین نموده اند.

هنوز زمان برگزاری تظاهرات به طور دقیق معلوم نیست زیرا این گروه ائتلافی در تارنمای خود اعلام نموده که تاریخ دقیق به محض اعلام زمان رای گیری استیضاح قطعی خواهد شد.

این ائتلاف همچنین اعلام نموده که با اعلام تاریخ برگزاری اعتراضات، به دنبال اطلاع رسانی به شرکت کنندگان تا قبل از برپایی آن هستند و طرح اولیه اطلاع رسانی است و با توجه به این که معلوم نیست که رای گیری در مجلس نمایندگان چه زمانی برگزار گردد و اصلا برگزار می گردد یا نه، طرح دوم خود را در صورت هر سناریوی جدیدی اعلام خواهند کرد.

استیضاح ترامپ از زمان افشای تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین با هدف فشار بر او برای تحقیقات درباره جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا و معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا از سوی دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا کلید خورد.

مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون بسیاری از مقام های دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع و ریک پری وزیر انرژی را برای شهادت دادن به مجلس احضار نموده است.

تاکنون 218 تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که 435 کرسی دارد، نیز به صورت علنی اعلام نموده اند که به نوعی خواهان استیضاح ترامپ هستند.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 648

به "تظاهرات آمریکایی ها در حمایت از استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات آمریکایی ها در حمایت از استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید