تسلا به بازار هند راه می یابد

به گزارش مجله توسعه دهنده، تسلا از سال آینده آغاز به فروش محصولات خود در هند خواهد نمود و سپس بسته به تقاضای بازار تصمیم به مونتاژ و ساخت خودروهای خود در این کشور خواهد گرفت.

تسلا به بازار هند راه می یابد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پدال، تسلا برخلاف شایعات پیشین از ماه ژانویه وارد بازار هند نخواهد شد اما در سال 2021 این اتفاق رخ خواهد داد.

هند کوشش هایی برای مقبولیت خودروهای الکتریکی در بازار انجام داده و می خواهد از وابستگی خود به نفت بکاهد اما تا به اینجا مشکلاتی همچون فقدان زیرساخت ها وجود دارد که باید حل گردد.

دولت هند در ماه سپتامبر اعلام نمود برنامه ای برای ارائه مشوق های 4.6 میلیارد دلاری تا سال 2030 به کمپانی ها دارد تا تأسیسات فراوری باتری خودروهای الکتریکی در این کشور را راه اندازی نمایند. در سال 2019 تنها 3400 دستگاه خودروی الکتریکی در این کشور به فروش رفتند درحالی که خودروهای درون سوز فروش 1.7 میلیون دستگاهی داشتند.

اولین محصول تسلا در هند از نوع مدل 3 خواهد بود که قیمت پایه بیش از 74 هزار دلار در این کشور خواهد داشت. در واقع قیمت این خودرو در هند حدود دو برابر قیمت مدل 3 پایه در آمریکاست.

تسلا که اخیراً در بورس اوراق بهادار حضور یافته افزایش بیش از 650 درصدی ارزش سهام خود در سال 2020 را ثبت کرده و ارزش بازاری اش به بیش از 600 میلیارد دلار رسیده است. در واقع تسلا ارزشمندتر از 9 خودروساز عظیم جهان بوده و ماسک هم به دومین فرد ثروتمند روی زمین پس از جف بزوس تبدیل شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1468

به "تسلا به بازار هند راه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا به بازار هند راه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید