ترکیه: پیش از عملیات البغدادی، دیپلماسی فشرده ای میان واشنگتن و آنکارا وجود داشت

به گزارش مجله توسعه دهنده، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه می گوید که پیش از عملیات کشتن البغدادی، هماهنگی نظامی شدیدی میان آمریکا و ترکیه وجود داشت.

ترکیه: پیش از عملیات البغدادی، دیپلماسی فشرده ای میان واشنگتن و آنکارا وجود داشت

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه به خبرنگاران گفت که پیش از ماموریت علیه البغدادی، هماهنگی نظامی شدیدی با آمریکا وجود داشت.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از کالین نوشت: واحدهای نظامی و اطلاعاتی ما با همتایان آمریکایی شان در مورد این مسئله در ارتباط بودند. به ویژه شبی که این ماموریت انجام شد، ما می توانیم بگوییم که دیپلماسی قوی میان مقامات نظامی ما وجود داشت. لانه سازی یک سازمان تروریستی در سوریه، نزدیک به مرز با ما یا هر جای دیگری چیزی نیست که ما بتوانیم بپذیریم.

این بیانیه پس از اینکه ترامپ گفت بغدادی کشته شده است، اعلام شد. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه گفته که هیچ گونه اطلاعات موثقی در مورد این عملیات آمریکا در دست نیست.

از سال 2014 گزارش های متعددی در مورد مرگ بغدادی منتشر شده است. پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام نموده بود که بغدادی در سال 2017 و در نتیجه حمله هوایی نیروهای روس در شهر رقه کشته شده است اما با انتشار صدای او در دسپتامبر سال 2017 شک و تردیدهای جدیدی درباره مرگ یا زنده بودن رهبر داعش به و جود آمد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن البغدادی اطلاع داد.(جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 654

به "ترکیه: پیش از عملیات البغدادی، دیپلماسی فشرده ای میان واشنگتن و آنکارا وجود داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: پیش از عملیات البغدادی، دیپلماسی فشرده ای میان واشنگتن و آنکارا وجود داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید