ترکیه: از روسیه خواستیم تا در ادلب آتش بس برقرار کند

به گزارش مجله توسعه دهنده، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه گفت که آنکارا از مسکو درخواست نموده تا در ادلب آتش بس برقرار کند.

ترکیه: از روسیه خواستیم تا در ادلب آتش بس برقرار کند

بهترین تجربه سفر را با تورترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه گفت که آنکارا از روسیه خواسته تا در ادلب سوریه آتش بس برقرار کند.

به نوشته پایگاه خبری تی آرتی، کالین همچنین گفت که روسیه به ترکیه اعلام نموده است که در راستای توقف درگیری ها در ادلب سوریه کوشش خواهد نمود.

وی گفت بحران در ادلب تنها مشکل ترکیه نیست، بلکه این موضوع مشکل تمام جامعه بین الملل و به خصوص روسیه است. کالین گفت: پیغام خود را به مسکو درباره ضرورت اجرای آتش بس به صورت شفاف اعلام نموده ایم.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه امروز سه شنبه گزارش داد، ارتش سوریه طی چهار روز گذشته با حمایت روسیه و ایران بر 35 منطقه مسکونی در استان ادلب سوریه مسلط شده است. (جزئیات بیشتر)

دمشق در چند ماه اخیر بارها اعلام نموده است که ترکیه توافق کاهش تنش را اجرا ننموده و به همین دلیل گروه های مسلح از مناطق مشخص شده در توافق، عقب نشینی ننموده اند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ادامه سخنانش افزود: آنکارا به ارائه حمایت های لازم از دولت وفاق ملی در لیبی ادامه خواهد داد.

وی گفت اگر قانونی درباره استقرار نیروهای ترکیه در لیبی احتیاج باشد، مجلس در این باره اقدام خواهد نمود.

در حال حاضر در لیبی دو مرکز قدرت وجود دارد: یکی دولت وفاق ملی که به ریاست فایز سراج در شهر طرابلس مستقر است و مورد حمایت سازمان ملل قرار گرفته است و دیگری ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر که از گروه های مختلف شبه نظامی که مورد حمایت امارات و بعضی دیگر از کشورها قرار دارند، تشکیل شده است.

ترکیه دولت وفاق ملی را دولت قانونی لیبی می داند و اخیرا هم با این دولت توافقنامه مرزهای دریایی و توافق نظامی و امنیتی امضا نموده است.

پیش از این، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک اظهارنظر درباره تحولات لیبی گفته بود: لازم باشد از لیبی حمایت نظامی می کنیم. این حمایت می تواند زمینی، هوایی یا دریایی باشد

از سوی دیگر دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز گذشته در بیانیه ای اظهار داشت که مقامات ارشد ترکیه و آمریکا روز دوشنبه در تماسی تلفنی در مورد روابط دوجانبه و اوضاع امنیتی در سوریه و لیبی با یکدیگر بحث و گفت وگو کردند. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 794

به "ترکیه: از روسیه خواستیم تا در ادلب آتش بس برقرار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: از روسیه خواستیم تا در ادلب آتش بس برقرار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید