ترکیب مناسب اسباب و لوازم منزل با سبک متفاوت در دکوراسیون و چیدمان

به گزارش مجله توسعه دهنده، ترکیب مناسب اسباب و لوازم منزل با شکل ها و سبک های متفاوت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که شاید از دید عمده افراد پنهان می ماند. تقریبا همواره افرادی که در تزئیین دکوراسیون داخلی منزل تازه کارند از ترکیب و مچ کردن اسباب و اثاثیه خود هراسان و مردد هستند. نگرانی آنها به این خاطر است که در هنگام ترکیب و لوازم گوناگون در اتاقی از خانه، بجای اینکه نتیجه کار شکلی زیبا و بر اساس نقشه و برنامه ریزی باشد به اتاقی درهم و برهم و شلوغ تبدیل گردد. اگر شما هم با همین سناریو روبرو هستید باید بگویم که اصلا تنها نیستید زیرا بسیاری دیگر از افراد نیز با این مشکل روبرو هستند.

ترکیب مناسب اسباب و لوازم منزل با سبک متفاوت در دکوراسیون و چیدمان

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

برای غلبه بر این مشکل راهکار زیادی وجود دارد که می توانید با رعایت آنها ترکیب و تطابق بسیار مناسبی را در دکوراسیون منزل خود بوجود بیاورید بدون اینکه ذره ای از جذابیت لوازم و مرتب بودن اتاق شما کم گردد. در این مطلب بطور خلاصه در خصوص این قوانین شرح می دهیم تا شما با پیروی کردن از آنها اعتماد بنفس کافی در حین فرایند ترکیب و تطابق را بدست آورید و با آزادی عمل بیشتری در این زمینه کار کنید.

نکته اول استفاده درست از کنتراست و تضاد در طراحی داخلی است. تصور کنید به داخل اتاقی قدم می گذارید که در آن تمامی سطوح از مواد و رنگ های شبیه بهم و یکسان پوشیده شده باشند، قطعا اولین چیزی که در خود احساس خواهید کرد شوکه شدن خواهد بود، بعداز گذر از مرحله شوک و پس از گذشت زمان کمی متوجه کسل و خسته نماینده بودن اتاق خواهید شد. در نتیجه در چنین اتاقی هیچ چیزی برای علاقمند کردن و خوشنودی شما وجود نخواهد داشت و دائما چشمانتان بدنبال عنصری خواهد گشت تا کمی جذاب و چشم گیرتر باشد. راه دست یابی به یک کنتراست و تضاد مناسب در دکوراسیون داخلی نیز بدون شک استفاده از اسباب و لوازم در رنگ ها و سبک های متفاوت است. چنین دکوراسیونی جذابیت بصری دارد جالب است بدانید که ما بیشتر به سمت فضاهایی جذب می شویم که در مقابل چشمانمان عناصر متفاوت و بیشتری را بنمایش می گذارند. بنابراین در هنگام خرید به دنبال وسایلی باشید که فضای داخل خانه شما را پر نمایند. البته نباید در قرار دادن وسایل زیاده روی کنید زیرا شلوغی زیاد باعث می گردد چشم هایتان برای استراحت بیشتر به سمت فضاهای خالی خانه منحرف شوند.

نکته دوم بازی با الگوهاست. الگو و مدل ها معمولا اولین چیزی هستند که به ذهن می آیند. با استفاده از الگوها و ترکیب های متفاوت می توانید رنگ و جذابیت بصری بسیار جالبی را در فضای اتاق ایجاد کنید. از الگوها متفاوت می توانید در همه جای اتاق بهره ببرید از دیوارها و مبلمان گرفته تا لوازم کوچکتری مانند کوسن ها و بالش های رو مبلی همگی می توانند الگوی مخصوص به خود را داشته باشند. حتما سعی کنید الگوهایی که انتخاب می کنید از پالت های رنگی یکسانی برخوردار باشند یا حتی الامکان نوعی ارتباط در تم کلی آنها وجود داشته باشد تا پیوستگی و جریان در دکوراسیون خانه همچنان محفوظ بماند. در ادامه نمونه هایی زیبا از ترکیب لوازم مختلف در دکوراسیون داخلی را مشاهده خواهید کرد.

منبع: اتاق
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1325

به "ترکیب مناسب اسباب و لوازم منزل با سبک متفاوت در دکوراسیون و چیدمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیب مناسب اسباب و لوازم منزل با سبک متفاوت در دکوراسیون و چیدمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید