تور دهلی: با کاخ های زیبا و بی نظیر در شهر جیپور آشنا شوید

به گزارش مجله توسعه دهنده، شهر جیپور

شهر جیپور یا جایپور، مرکز و بزرگ ترین شهر استان راجاستان در کشور هندوستان است. از سال 2011 این شهر دارای جمعیتی حدود 3 میلیون نفر بوده است که موجب شده جیپور به عنوان دهمین شهر پرجمعیت در کشور هندوستان شناخته گردد. شهر جیپور به نام شهر صورتی معروفیت دارد چرا که ساختمان های داخل شهر، همه به رنگ صورتی ساخته شده اند! جیپور در فاصله 268 کیلومتری از دهلی نو قرار گرفته است. آنچه از جاذبه های گردشگری شهر جیپور در کشور هندوستان نظر جهانگرد ها و گردشگران را جلب نموده است، معماری خیره کننده و حیرت انگیز از ساختمان های شهر به ویژه کاخ ها و قصرهای سلطنتی آن می باشد. با ورود به جیپور به طور قطع به این نتیجه می رسید که این منطقه مانند یک شهر پادشاهی، پر زرق و برق و بسیار فرق دارد.

تور دهلی: با کاخ های زیبا و بی نظیر در شهر جیپور آشنا شوید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در صورتی که به سفر به کشورهای آسیایی علاقمند هستید ، تور گرجستان هم میتوانند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. این تور پر هوادار ، از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه است.برای مشاهده قیمت تور گرجستان نیز می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

کاخ ها و قصرهای زیبا در شهر جیپور

شهر صورتی، شهر جیپور دارای تاریخ سلطنتی بسیار کهنی می باشد. خاندان سلطنتی هنوز هم در بعضی از ساختمان های این شهر سکونت دارند. مکان های اشرافی، هنوز هم در اطراف شهر پراکنده شده اند؛ بازدید از این شهر به معنای واقعی خود، یک تجربه توصیف ناپذیر است. در سفر به هندوستان، بازدید از شهر جیپور را به عنوان یک میراث سلطنتی از هند نباید فراموش کنید. کاخ ها و قصرهای این شهر، همه نمادی از یک فرهنگ متفاوت در شرق آسیا هستند.

نمونه ای برترین کاخ ها و قصرهای سلطنتی در شهر جیپور شامل کاخ Rambagh، قصر Samode، قصر سیتی، کاخ Amber، کاخ هاری ماهال (Hari Mahal)، کاخ راج ماهال و بسیاری موارد دیگر است. بی شک، دیدنی این چنین کاخ های سلطنتی نه تنها جنبه تاریخ شناسی دارد بلکه از لحاظ هنر معماری و طراحی داخلی در نوع خود بی نظیر هستند.

[cn-suggest-posts sts=کاخ هوا محل جیپور stl=https://deltaban.com/attraction/hawa-mahal-jaipur-india/ sbs=بلیط هواپیما sbl=https://deltaban.com/flights/ https://deltaban.com/flights/]

1-کاخ آمبر (Amber Palace) ، از کاخ های جیپور

کاخ آمبر یکی از زیباترین و بزرگ ترین کاخ های سلطنتی در شهر جیپور هندوستان است. این کاخ زیبا در فاصله 24 کیلومتری از فرودگاه جیپور واقع شده است. برای ساخت این کاخ از سنگ های مرمر و تخته سنگ های قرمز رنگ استفاده شده است. نمای این کاخ شگفت انگیز به قدری زیبا است که از ان به عنوان یک سوژه عکاسی یاد می گردد. اگر در نزدیکی دریاچه مائوتا (Maota) بایستید، چشم انداز کاخ آمبر در دوردست ها خودنمایی می نماید.

کاخ آمبرف نمادی از یک زندگی سلطنتی شگفت انگیز در شهر جیپور است. درب های کاخ برای بازدید گردشگران از ساعت 8 صبح تا 5:30 دقیقه عصر باز می گردد. این کاخ شامل یک موزه تاریخی با اشیای باستانی است. نورپردازی ویژه در اطراف کاخ به ویژه هنگام شب، این مکان را به یکی از رویایی ترین جاذبه های گردشگری شهر جیپور تبدیل نموده است.

2-کاخ سیتی (City Palace) ، از کاخ های جیپور

اگر به شهر جیپور سفر کردید می توانید یکی از معماری های خیره کننده را که تا به حال از یک بنای باستانی مشاهده ننموده اید، دیدن کنید! کاخ سیتی، سرزمین خاندان سلطنتی در این شهر ساخته شده است. این کاخ، محل سکونت بزرگ ترین خانواده سلطنتی استان راجاستان در هندوستان بوده است و در سال 1729 تا 1732 ساخته شده است. این کاخ، ترکیبی از موبارک ماهال و چاندرا ماهال است.

معماری ساخت کاخ سیتی ترکیبی از هنر راجاستانی، مغولی و اروپایی است. زمانی که در سال 1727، ساوای مانگ سینگ دوم از اینجا به کاخ آمبر نقل مکان کرد، این کاخ مجدداً معروفیت خود را به دست آورد. این کاخ در فاصله 13 کیلومتری از فرودگاه شهر جیپور واقع شده است و یکی از مهم ترین میراث فرهنگی هندوستان محسوب می گردد.

3-کاخ رامباغ (Rambagh Palace) ، از کاخ های جیپور

یکی دیگر از زیباترین و بزرگ ترین کاخ های شهر جیپور، کاخ رامباغ است. این قصر سفید وصف ناپذیر در فاصله 8 کیلومتری از شهر واقع شده است. محل سکونت مهاراجه شهر جیپور، هم اکنون به یکی از برترین تاج هتل های شهر مبدل شده است.

ساخت این کاخ در سال 1835 شروع گشت و در طول زمان به یک شکارگاه تبدیل شد. در قرن بیستم، کاخ رامباغ به عنوان یک مکان سکونت مخصوص خاندان سلطنتی مهاراجه ساوای سینگ دوم مورد استفاده نهاده شد. در حال حاضر، یکی از زیباترین هتل های هندوستان در این مکان واقع شده است و اگر شما به شهر جیپور سفر کردید حتماً باید از کاخ را از نزدیک دیدن کنید. این کاخ در فاصله 11 کیلومتری از فرودگاه جیپور نهاده شده است.

4-کاخ راج ماهال (Rajmahal Palace)

کاخ راج ماهال یکی از زیباترین کاخ های شهر جیپور است که به خاندان مهاراجه سینگ دوم تعلق داشته است. این قصر زیبا هم اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری شهر برای جهانگرد ها مدبل گشته است. این کاخ در فاصله 10 کیلومتری از فرودگاه شهر جیپور واقع شده است.

5-کاخ سامودی (Samode Palace)

هنر و معماری را در کنار یکدیگر می توانید در کاخ سامودی در شهر جیپور دیدن کنید. این کاخ در قرن ششم متعلق به یک خاندان سلطنتی به نام زامیندارز بوده است.در اوایل قرن نوزدهم، معماری کاخ به رهبری فردی به نام راوال بِریسال، به صورت ترکیبی از معماری و هنر مسلمانان و هنر راجپوتی تزئین شد. سالن های آینه کاری شده، نمونه ای از این معماری بی نظیر است.

در سال 1987، این کاخ زیبا به هتل کاخ سامودی مبدل شد که یکی از جاذبه های گردشگری شهر جیپور نیز به شمار می رود. این کاخ در فاصله 56 کیلومتری از فرودگاه شهر واقع شده است.

6-کاخ هاری ماهال (Hari Mahal Palace)

یکی از زیباترین کاخ های شهر جیپور، کاخ هاری ماهال، محل سکونت خاندان سلطنتی راجادهیراج هاری سینگ از خانواده آچرول می باشد. نیمی از این کاخ به عنوان میراث فرهنگی راجاستان ثبت شده است. کاخ هاری ماهال در فاصله 60 کیلومتری فرودگاه شهر جیپور واقع شده است.

7-کاخ هاوا ماهال (Hawa Mahal Palace)

کاخ هاوا ماهال با نام قصر باد در شهر جیپور شناخته می گردد و یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری است که می توانید از نظر معماری دیدن کنید. همینکه در کنار دیواره های قصر بایستید، شما را به دوران پادشاهان مهاراجه در هندوستان خواهد برد!

این کاخ زیبا و رویایی در سال 1798 ساخته شده است. در نمای ظاهری، این کاخ دارای پنج طبقه است و با پنجره های زیادی تزئین شده است. این کاخ در حال حاضر، یکی از جاذبه های گردشگری شهر جیپور شناخته می گردد. از ساعت 9 صبح تا 4:30 عصر می توانید برای بازدید از این کاخ اقدام کنید. کاخ هاوا ماهال در فاصله 12کیلومتری از فرودگاه جیپور واقع شده است.

8-کاخ جال ماهال (Jal Mahal)

کاخ جال ماهال در فاصله 20کیلومتری از فرودگاه بین المللی شهر جیپور واقع شده است و یکی از زیباترین کاخ های سلطنتی شهر است. از ساعت 9 صبح تا 5 عصر می توانید برای بازدید از این کاخ بروید. کاخ جال ماهال به گونه ای ساخته شده است که گویی بر روی آب های دریاچه، شناور مانده است. قدم زدن در اطراف دریاچه و دیدنی نمای مجذوب کننده این کاخ، احساس وصف ناپذیری است که باید آن را تجربه کنید. زمانی که پرتوهای خورشید بر روی امواج متلاطم دریاچه می تابد و ماسه های روان ساحل دریاچه را گرم می نماید، این حس ناب را باید از نزدیک، لمس کرد!

کاخ جال ماهال در میان یک دریاچه زیبا، سوژه عکاسی بسیار مناسبی برای علاقه مندان به شگفتی های معماری باستان است. با سفر به استان راجاستان در هندوستان می توانید تمام این کاخ های سلطنتی را از نزدیک نظاره گر باشید.

سفر به این مکان میتواند بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2007

به "تور دهلی: با کاخ های زیبا و بی نظیر در شهر جیپور آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: با کاخ های زیبا و بی نظیر در شهر جیپور آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید