تبلیغات نادرست دلالان برای فروش عسل نامرغوب یک معضل جدی است

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران/خراسان رضوی زنبوردار نمونه کوهسرخی گفت: خرید عسل های تقلبی و نامرغوب و تبلیغات نادرست عده ای از دلالان در بازار نسبت به فروش این محصول و هم چنین عدم حمایت دولت از این محصول تولیدی و ناشناخته ماندن این شغل باعث شده مردم از مزایای عسل مرغوب کمتر اطلاع داشته باشند.

تبلیغات نادرست دلالان برای فروش عسل نامرغوب یک معضل جدی است

علی اصغر صابری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت زنبورداری احتیاجمند آموزش فعالان این عرصه است و علاوه بر این باید زنبورداران، تجربیات لازم را در این زمینه کسب نمایند، افزود: امروزه فراوری ژل رویال و نیز عسل کیفی بیشتر در هر کلنی زنبور عسل، احتیاجمند فعالیت یک ملکه بارور در هر کندو است. به همین دلیل فراوری، تکثیر و پرورش ملکه زنبور عسل به عنوان پایه کار زنبورداری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی با اعلام اینکه فعالیت خود را از سال 69 با خرید سه کندو از اداره جهاد کشاورزی شهرستان و با سرمایه اندک 350 هزار تومان شروع نموده، گفت: در ابتداء امر، به دلیل عدم اطلاعات کافی در این زمینه و نیز شرایط مالی نامناسب، زنبورداری را برای تفریح انتخاب کردم ولی به مرور پس از شناخت زنبورداری و پی بردن به مزیت های فراوان، آن را به عنوان شغل و حرفه دائمی پذیرفتم و در این راه فراز و نشیب های زیادی را متحمل شدم.

زنبوردار نمونه شهرستان به چالش های پیش رو در این مدت اشاره نمود و گفت: امروزه مشکل عمده، خرید عسل های تقلبی و نامرغوب و تبلیغات نادرست عده ای از دلالان در بازار نسبت به فروش این محصول و هم چنین عدم حمایت دولت از این محصول فراوریی و ناشناخته ماندن این شغل از سوی رسانه ها باعث شده مردم از مزایای عسل مرغوب کمتر اطلاع داشته باشند. اگر از سوی دولت تسهیلاتی جهت خرید وسایل مورد احتیاج زنبورداران ارائه گردد، از دغدغه آن ها کاسته می گردد.

این زنبوردار در ادامه به سختی های این شغل اشاره و توضیح داد: خشکسالی، گرد و غبار، سرما و گرمای زیاد، آفات و بیماری های داخل کندو و استفاده از سموم برای گیاهان از جمله مشکلاتی است که در راه فراوری عسل و پرورش زنبور عسل وجود دارد.

صابری با اعلام اینکه متأسفانه در کشور ما دیدگاه مردم نسبت به زنبورداری و زنبور عسل فقط به فراوری عسل و موم است، گفت: گاهی کشاورزان، باغداران، مرتع داران و مراکز مربوطه نسبت به حضور زنبور عسل بر روی گیاهان اظهار شکایت می نمایند این در حالی است که وجود زنبور عسل موجب حیات و تکثیر گیاهان می گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر صنعت زنبورداری ما متکی به عایدی حاصل از فروش عسل شده ولی با توجه به چالش هایی که فراوری محصول عسل را تهدید می نماید، ضروری است فراوری فرآورده های دیگر نظیر گرده گل، پره موم و ژل رویال مورد توجه قرار گیرد و فروش خود زنبور یکی از راه های کسب عایدی در این رشته است.

صابری با اعلام اینکه تجربه، حرف اول را در زنبورداری می زند؛ گفت: گیاه شناسی، رعایت اصول بهداشتی و استفاده به موقع از داروهای ارگانیک، استقرار کندوها در محل مناسب و جابجایی های به موقع برای تأمین شهد و گرده و کوشش مستمر از دلایل موفقیت در این عرصه است.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود: با حمایت دولت و مسئولان مربوطه و تشویق جوانان جویای کار که این روزها دغدغه بیکاری دارند، بتوانیم برای فراوری بیشتر این محصول گام های مؤثری برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2001

به "تبلیغات نادرست دلالان برای فروش عسل نامرغوب یک معضل جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات نادرست دلالان برای فروش عسل نامرغوب یک معضل جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید