بیماران مبتلا به ایدز زندگی در بیرون از خانواده و اجتماع را ترجیح می دهند

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیماران مبتلا به ایدز زندگی در بیرون از خانواده و اجتماع را ترجیح می دهند.

بیماران مبتلا به ایدز زندگی در بیرون از خانواده و اجتماع را ترجیح می دهند

رضا فاضلی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به ایدز از لحاظ روحی، فشار زیادی را تحمل می کنند، افزود: این افراد شرایط دشواری را به دلیل رفتارهای اطرافیان و جامعه تحمل می کنند، بطوریکه حتی نمی توانند بیماری خود را عنوان کنند.

وی ادامه داد: انگ و تبعیض، ترد از اجتماع سبب شده تا بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری دچار احساس اضطراب، ناامیدی، افسردگی و استرس شوند.

فاضلی اظهارکرد: متاسفانه آگاه نبودن مردم از زندگی طبیعی بیماران مبتلا به ایدز موجب شده تا با مسائل متعددی روبرو شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون در کشور 42 هزار نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند، گفت: در خراسان شمالی حدود 99 نفر به بیماری ایدز شناسایی شده اند که هم اکنون 60 نفر تحت درمان هستند و 39 نفر نیز فوت شده اند.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه گروه سنی ابتلا به این بیماری در کشور و در این استان پایین آمده است، شرح داد: گروه سنی ابتلا به ایدز در کشور و در استان به 20 تا 34 سال رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر الگوی انتقال این بیماری نیز تغییر یافته، بطوریکه از اعتیاد تزریقی به انتقال جنسی رسیده است، در نتیجه زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر در جامعه تعداد زنان ابتلا به بیماری مذکور رو به افزایش باشد، نگرانی از متولد شدن بچه ها مبتلا به ایدز نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در بجنورد و شیروان پاسخ گوی جوانان و والدین جهت افزایش سطح آگاهی در ارتباط با این بیماری است.

فاضلی اظهار کرد: در سایر شهرستان های این استان که فاقد مرکز مشاوره بیماری های رفتاری هستند، خانه های بهداشت پاسخ گوی مردم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 635

به "بیماران مبتلا به ایدز زندگی در بیرون از خانواده و اجتماع را ترجیح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران مبتلا به ایدز زندگی در بیرون از خانواده و اجتماع را ترجیح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید