بورل: روابط فرا آتلانتیک در دوران ترامپ تباه شد

به گزارش مجله توسعه دهنده، ایرنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی به مناسبت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یادآورشد که روابط فرا آتلانتیک در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ تباه شد.

بورل: روابط فرا آتلانتیک در دوران ترامپ تباه شد

جوسپ بورل در این یادداشت که در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد افزود: بر کسی پوشیده نیست که روابط آمریکا و اتحادیه اروپا در چهار سال گذشته پیچیده بود و اختلاف نظرهای متعددی در سیاست های دو طرف وجود داشت. حتی شاهد بودیم بعضی از قواعدی که پایه روابط فرا آتلانتیک را تشکیل می داد ویران و خالی از معنا شد.

وی افزود: اما رئیس جمهوری منتخب آمریکا جو بایدن اعلام نموده که به یکپارچگی و احترام برای احیای نرم های دمکراتیک در داخل و خارج آمریکا متعهد است. او همچنین وعده داده که با متحدان آمریکا بر پایه شراکت واقعی همکاری کند.

بورل با بیان اینکه آمریکا مهم ترین متحد و شریک اتحادیه اروپاست و ما معتقدیم که عکس آن نیز صدق می نماید توضیح داد: ما از یک تاریخ طولانی همکاری در زمینه ارزش های مشترک و شانس دوباره کار با رئیس جمهوری آمریکا که ما را دشمن قلمداد نکند و یا تصور نکند که اتحادیه اروپا برای سوء استفاده از آمریکا تشکیل نشده برخوردار هستیم.

وی افزود؛ ما آماده ایم تا سهم خود را برای بهبود همکاری های دو جانبه ایفا کنیم [...] موتورها را روشن کنیم، وارد گفت وگوهای واقعی شویم، برای پیشبرد یک راهبرد مشترک برنامه ریزی کنیم و جایی که احتیاج باشد منابع را در اختیار اهدافمان قرار دهیم.

این سیاستمدار اسپانیایی در همین حال توضیح داد که باید از مذاکرات بی حاصل و فرضیات غلطی چون انتخاب بین دو گزینه فرا آتلانتیک یا اروپایی اجتناب کرد. برای من سرمایه گذاری در یک اروپایی قوی همان معنای سرمایه گذاری در یک همکاری فرا آتلانتیک احیا شده را می دهد

وی سپس طیف مختلفی از حوزه هایی که دو طرف می توانند با یکدیگر همکاری نمایند از جمله تغییرات آب و هوایی، توافق هسته ای ایران، ناتو و مسائل امنیتی را مورد اشاره قرار داد و توضیح داد که اروپای توانمند و مطلع بهترین شریک برای آمریکا خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد که در هفته های پیش رو با دولت جدید آمریکا در تماس خواهد بود تا درباره نحوه همکاری های دو طرف رایزنی کند. وی افزود: در حالی که شرکای آمریکایی ما درگیر تغییر و تحولات قدرت در داخل هستند ما هم باید روی انتظارات اروپا و پیشنهادهای مان متمرکز شویم.

بورل افزود: رهبران اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه نیز درباره بهره برداری از فصل جدیدی از همکاری های فرا آتلانتیک که در حال گشایش است رایزنی خواهند کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1417

به "بورل: روابط فرا آتلانتیک در دوران ترامپ تباه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: روابط فرا آتلانتیک در دوران ترامپ تباه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید