بهره برداری از پیاده روها شمشیر دولبه، لزوم ارائه پیوست های اجتماعی

به گزارش مجله توسعه دهنده، رئیس کمیته میراث شورای شهر تهران پیشنهاد شهرداری برای بهره برداری از پیاده روها را شمشیر دو لبه دانست و اعلام نمود: حتما باید پیوست های اجتماعی و فرهنگی این لایحه ارائه گردد.

بهره برداری از پیاده روها شمشیر دولبه، لزوم ارائه پیوست های اجتماعی

حسن خلیل آبادی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص لایحه شهرداری تهران در خصوص بهره برداری بعضی مشاغل خاص از پیاده روها، گفت: لایحه ای از سوی شهرداری تهران برای اخذ اجاره بهره برداری از پیاده روها برای بعضی مشاغل خاص ارسال شده که در کمیسیون های تخصصی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در عمده کشورهای خارجی به بعضی از صنوف همچون رستوران ها، کافه ها و... اجازه داده شده است که از فضای پیاده روها استفاده نمایند، اضافه نمود: در شهرهایی همچون وین، لندن، پاریس و ... به صنوف اجازه داده می گردد که از قسمتی از پیاده رو استفاده نمایند؛ اما دقت داشته باشید که پیاده رو و مسیرهای آنها عریض است و چیدن میزو جایگاه راه کسی را نمی بندد، این در حالی است که در تهران معابر غیراصولی و باریک هستند و قطعا چیدن میز و جایگاه راه را بر مردم می بندد.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه باید این طرح تنها در پیاده روهای خاص و عریض اجرایی گردد، اظهار کرد: از سویی دیگر شهرداری تهران لیستی از مشاغل را ضمیمه این لایحه نموده که بعضی از این مشاغل به دلیل جنس فعالیتشان برای همه خوشایند نیست، چراکه مشاغلی همچون طباخی، جگرکی ، قهوه خونه و... جزو مشاغلی هستند که برای همه افراد جامعه خوشایند نیست و بعضا افرادی هستند که از بوی جگر یا کله پاچه ناراحت می شوند.

وی با تاکید بر اینکه این لایحه یک شمشیر دو لبه است که می تواند بسیار موثر باشد؛ اما از سوی دیگر اجرای نادرست و عدم نظارت بر حسن اجرای آن می تواند موجبات نارضایتی شدید مردم را فراهم کند و حتی موجب سدمعبر گردد، گفت: این لایحه در کمیسیون های تخصصی در حال آنالیز است و قطعا پیش از تصویب تمام جوانب آن سنجیده می گردد و ضروری است حتما پیوست های احتماعی و فرهنگی این لایحه با دقت آنالیز گردد.

خلیل آبادی در سرانجام اضافه نمود: باید در این لایحه راه بر هرگونه تفسیر بسته گردد بگونه ای که علاوه بر معین مشاغل، ساعت و نحوه فعالیت، حتی نوع چیدمان مبلمان و متریال آن معین گردد تا از بروز هرگونه مسائل احتمالی جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1137

به "بهره برداری از پیاده روها شمشیر دولبه، لزوم ارائه پیوست های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از پیاده روها شمشیر دولبه، لزوم ارائه پیوست های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید