برای ساخت دستگاه جوجه کشی به چه لوازمی احتیاج است؟

به گزارش مجله توسعه دهنده، دستگاه جوجه کشی شناخته شده ترین وسیله در فراوری و تکثیر طیور و جوجه پرندگان است. این دستگاه هوشمند از قسمت های مختلف و پیچیده ای تشکیل شده که تشریح کامل آن در این مطلبی کوتاه نمی گنجد. اما معرفی دو قسمت مهم موتور دستگاه و سیستم کنترل آن، می تواند تا حد زیادی به آشنایی شما با این ملزومات مهم و کلیدی یاری کند.

برای ساخت دستگاه جوجه کشی به چه لوازمی احتیاج است؟

در این نوشتار با ما همراه باشید تا این لوازم را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با دستگاه جوجه کشی

جوجه کشی به عمل نگهداری از تخم نطفه دار پرندگان تا خارج شدن جوجه از آن گفته می گردد. این کار به روش های مختلف، از خانگی تا تمام صنعتی انجام می گردد. گرچه هزینه ها و تعداد جوجه های عمل آمده در هر بار جوجه کشی به این روش ها با یکدیگر بسیار متفاوت است، اما اصول کار و هدف آن یکسان است.

بعضی افراد که قصد انجام این عملیات در مقیاس کوچک را دارند با تهیه لوازم ساخت دستگاه جوجه کشی اقدام به تهیه نمونه خانگی آن می کنند. اما برای انجام این کار در مقیاس عظیم و با روش صحیح احتیاج به دستگاه جوجه کشی صنعتی است.

این دستگاه شامل قطعات مختلفی است که هر یک بخشی از کار را به عهده دارند. در همه این موارد وجود 4 عامل دمای مناسب، رطوبت کافی، چرخش تخم ها و اکسیژن الزامی است. در این میان نقش دو بخش موتور و سیستم کنترل دستگاه بسیار مهم و حیاتی است و تاثیر زیادی بر عملکرد مفید دستگاه دارد.

در ادامه مطلب به آنالیز این دو بخش می پردازیم.

موتور دستگاه جوجه کشی چیست و چه کاربردی دارد؟

تخم نطفه دار برای تبدیل به جوجه احتیاجمند مراقبت های ویژه است. یکی از این موارد چرخاندن تخم ها در فواصل زمانی تعیین است. این کار مانع از رسوب و چسبندگی زرده به بخشی از پوسته می گردد. عاملی که در صورت روی دادن در رشد جنین اختلال ایجاد می نماید. در این صورت یا جوجه اصولا به عمل نمی آید و یا در ساعات اولیه خروج از تخم، بدلیل عفونت ناشی از کشیده نشدن کامل کیسه زرده بداخل ناف تلف می شوند.

این کار در گذشته بصورت دستی و حداقل 4 تا 6 بار در شبانه روز انجام می شد. امروزه این وظیفه را موتور دستگاه جوجه کشی با فواصل زمانی کوتاه تر و با دقت و ظرافت انجام می دهد. این زمان بین حداقل 2.5 دور در دقیقه تا هر 4 ساعت یک دور متغیر است. فواصل زمانی چرخش که با تایمر تنظیم می شوند، بستگی به قدرت گیربکس و ولتاژ مصرفی دستگاه دارد.

آشنایی با سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی و کاربردهای آن

کنترل دستگاه جوجه کشی از دیگر بخش های مهم و به منزله مغز دستگاه می باشد. این سیستم جدید کنترل کننده، کاملا صنعتی و دیجیتال بوده و بسیار مجهزتر از مدل های قبلی است. دقت و حساسیت این سیستم به حدی بالاست که ضریب خطا را بشدت و تا 80٪ کاهش داده است. هم چنین قابلیت اتصال این دستگاه به GSM امکان راهنمایی آن را به وسیله نرم افزار ویژه ایجاد نموده است.

امکان شبکه نمودن این اپلیکیشن بر روی چند دستگاه و مانیتورینگ آن به وسیله کامپیوتر نیز وجود دارد که کار جوجه کشی را به مدرن ترین و آسان ترین شکل میسر می نماید.

مونتاژ این مجموعه در شرکت بلدرچین با تامین قطعات اصلی از برندهای معتبر و با نظارت دقیق و سختگیرانه مهندسین انجام می گردد. در نتیجه این محصولات به شکل باکیفیت و منطبق بر تکنولوژی روز جهان تهیه می شوند.

بهره مندی از استانداردهای جهانی کدنویسی و مصونیت در برابر پارازیت های محیطی امواج و ضدهنگ بودن این اپ نیز مزیت های کاربردی آن را تا بالاترین سطوح افزایش داده است. هم چنین امکان کنترل پیشرفته از راه دور با مودم GSM و موبایل بدون احتیاج به اینترنت نیز از دیگر ویژگی های خاص این سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی است.

کلام پایانی

در انتهای این متن بار دیگر بر تاثیر عمیق و کاربردی دو بخش موتور دستگاه جوجه کشی و سیستم کنترل آن تاکید می کنیم. در ضمن یادآور می شویم تجهیز این سیستم به فن آوری پیشرفته کنترل از راه دور و اتصال به مانیتورینگ با اپلیکیشن ویژه نیز، کار با آن را بسیار آسان کرده است.

علاقمندان به صنعت جوجه کشی می توانند دستگاه ها و یا قطعات ویژه این کار را از مجموعه بلدرچین دماوند با مناسب ترین شرایط تهیه کنند. به منظور برقراری با شرکت و دریافت مشاوره رایگان نیز می توانید به وسیله سایت بلدرچین دماوند یا تماس تلفنی اقدام نمایید.

شماره تماس: 02177955451

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1730

به "برای ساخت دستگاه جوجه کشی به چه لوازمی احتیاج است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ساخت دستگاه جوجه کشی به چه لوازمی احتیاج است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید