این سیاست ها کارمندانتان را فراری می دهند!

به گزارش مجله توسعه دهنده، از کارمندان خوبتان چگونه حمایت کنید؟

هی گفتن این جمله شوک بزرگی است که تنها راهی که می توانید کارمندان بزرگ خود را نگه دارید این است که با آنها مانند کارمندان بزرگ رفتار کنید. در اینجا پنج سیاست واقعا احمقانه در منابع انسانی را آورده ایم که برترین کارمندان شما را وا داشته که از کوچک ترین موقعیت برای فرار استفاده نموده و شما در پی پر کردن همان موقعیت شغلی بارها و بارها برآیید. با خبرنگاران همراه باشید:

این سیاست ها کارمندانتان را فراری می دهند!

فرآیندهای توهین آمیز آنالیز عملکرد

اکنون زمان آن رسیده که همه آنالیز های عملکرد فردی را رها سازیم. آنها بی فایده هستند و موجب اتلاف زمان می شوند، اما بعضی فرآیندهای آنالیز بیش از بقیه توهین آمیز به نظر می آیند.

اگر به مدیران تان یک منحنی زنگوله ای داده و به آنها بگویید که تنها درصد معینی از کارمندان می توانند به عنوان برترین عملگرها ارزیابی شوند، باقی عملگرها میانه درصد را به دست آورده و به همین ترتیب تا آخر؛ پس شما به طور تحت اللفظی در حال طراحی حد وسط در تیم تان هستید. آیا این آن چیزی است که می خواهید؟

رتبه بندی توده ای یک عمل نفرت انگیز و خلاف عملکرد رهبری سازمان است چرا که به جای دعوت به همکاری کارمندان آنها را علیه یکدیگر می شوراند.

شما به هیچ یک از این حرف های پوچ برای راه اندازی کسب و کار نیازی نخواهید داشت. هر زمان که خواستید راجع به اهداف و پیشرفت صحبت کنید. هر زمان که منطقی است در خصوص یادگیری از اشتباهات حرف بزنید. آنالیز های سالانه بیشتر از هر ابزار رهبری دوام خواهند آورد.

سیاست های بسیاری که به طور کلی قابل بیان هستند

می دانید که هیچ کس کتاب راهنمای کارمندان سازمان را مطالعه نمی نماید، درست است؟

می دانید که همه یادداشت ها و بولتن های کسل نماینده منابع انسانی شما را نادیده می گیرند؟ این طور نیست؟

اگر کتاب راهنمای کارمند بیش از 50 صفحه باشد، می توانید همه صفحات امضا را که از کارمندان می خواهید جمع آوری نموده و آنها را در فایل های پرسنل قرار دهید اما کسی واقعا کتاب راهنما را نمی خواند. آنها فقط امضای شما را برای اثبات اینکه شما مسوولیت خواندن کتاب راهنما را قبول نموده، می خواهند.

اگر واقعا افرادی می خواهید که سیاست هایتان را بخوانند و از آن پیروی نمایند، نیمی از این سیاست های کلی را رها سازید.

نیمی دیگر از آنها را به موضوعاتی مانند مکالمات روزانه در هر سطحی (از مدیر تا زیردستان) قرار دهید.

پیغام هایی را که شانس موفقیت شما را بالا می برد، تقویت کنید؛ پیغام هایی مانند اگر شما به زیر پا گذاشتن یکی از سیاست های ما فکر می کنید، این کار را انجام ندهید، چون شما را اخراج می کنیم. موقعیت شما را ضعیف می سازد. اما از دیدگاه ما متعهد می شویم که این مکان را برای شما که اعضای تیم ما هستید، امن و موثر سازیم در کارمندان اعتماد و اطمینان ایجاد می نماید.

سیاست های کنترلی عصر انقلاب صنعتی

شما نمی توانید کارگران دانشور استخدام کنید، بخواهید تا مسائل اساسی خودشان را حل نموده و سپس آمدن و رفتن آنها را مانند بچه هایی که به مدرسه می فرایند مشاهده کنید.

شما می توانید هرکسی را استخدام کنید. ظاهرا فرآیند استخدام شما دقیق است. چرا بخواهید افرادی را استخدام کنید که به آنها اعتماد ندارید؟ آیا به خودتان اطمینان کافی ندارید که افراد بزرگ را استخدام کنید؟

اگر کسی ساعت ها بعد از غروب کار کند باید انتظار داشته باشید که صبح ها دیر سر کار حاضر گردد. شما نباید آن ساعت ها را حساب کنید. اگر آن ساعت ها را برای کارمندان حقوق بگیر حساب کنید، در مفهوم حقوق دچار ابهام هستید.

ساختارهای پرداخت غیرقابل نفوذ

روش های پرداخت قدیمی برای دنیا امروز بی فایده به شمار میرود، آن سیاست ها حتی زمانی که کارمند در موفقیت سازمان نقش بسزایی داشته است، انگیزه او را در کسب پول بیشتر دچار محدودیت می نماید.

اگر یک کارمند می پرسد برای افزایش حقوق چه کار باید بکنم؟ و پاسخ این است که هیچ کاری هم نکنید سال جاری بیش از 5/ 3 درصد افزایش دارید. می توانید انتظار داشته باشید که درهای شرکت تان به روی استعدادها باز گردد؛ البته اگر بتوانید افراد بااستعداد استخدام کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 2139

به "این سیاست ها کارمندانتان را فراری می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سیاست ها کارمندانتان را فراری می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید