ایران یکی از پرچم داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه

به گزارش مجله توسعه دهنده، قائم مقام معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران یکی از پرچم داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه محسوب می گردد.

ایران یکی از پرچم داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر فرشاد در دومین مجمع سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه بیمار نبودن به معنی سلامت نیست، اظهار کرد: سلامت جسمی باید با سلامت مالی، روانی و حتی معنوی همراه باشد؛ چرا که این امور بر سلامت تأثیر مستقیم دارد و در حال حاضر بسیاری از جوامع با سنت ها مشکل دارند.

وی با بیان اینکه متخصصان 50 درصد بهبود بیماری سرطان را به اعمال انسان مرتبط می دانند، ادامه داد: سلامت انسان ها با ژن فرد، خدمات درمانی و شرایط محیطی و شرایط کلان جامعه مرتبط است و حوزه درمان در 25 درصد سلامت جامعه دخیل بوده و 75 درصد سلامت انسان در امور دیگر نهفته است، از طرفی 84 درصد از بیماری مردم ایران ناشی از بیماری های غیرواگیر است. چهار بیماری قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و بیماری های روانی 47 تریلیون دلار هزینه روی دست حوزه بهداشت و درمان جهان طی دو دهه گذشته، گذاشته است.

وی با اشاره به مصرف بیش از حد سم در فراوری محصولات کشاورزی، اضافه کرد: افزایش فراوری، سیاست جهادکشاورزی و حفاظت از سلامت مردم نیز سیاست وزارت بهداشت است که همین مسئله جاری شدن محور سلامت در اتخاذ سیاست های همه امور را ضروری نموده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی توضیح داد: محیط زندگی بر شاخص امید به زندگی تأثیر به سزایی دارد، به طوری که در تحقیقات صورت گرفته در سطح جهان نیز این مهم ثابت شده است. علاوه بر آن مشارکت عمومی و همراهی ارگان ها در ارتقای شاخص های سلامت اجتماعی مهم است و مشارکت و مداخله دستگاه ها موجب کاهش نابرابری دسترسی به امکانات مورد احتیاج برای سلامت و نیز ارتقای سواد مردم در این حوزه خواهد شد.

فرشاد با بیان اینکه ایران یکی از پرچم داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه محسوب می گردد، یادآور شد: این موفقیت به همراه کسب رتبه قابل توجه در ارائه مراقبت های بهداشتی کسب شده است و سیاست های بالادستی قوی در ایران مصوب شده که سلامت در ایران، اجتماعی گردد.

قائم مقام معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارائه آموزش برای ورود به حوزه سلامت، تشکیل کانون های سلامت محلی و در اختیار قرار دریافت اطلاعات امور سلامت و در نهایت آگاهی دادن به مردم و در نتیجه مطالبه گر کردن مردم به امور سلامت را از اهداف تشکیل مجمع سلامت بیان کرد.

این مسئول اعلام کرد: پیگیری مطالبات مردم در حد وزارت از راهکارهای پیش بینی شده برای پیشبرد اهداف تعریف شده برای کانون های سلامت محله است که رساندن صدای مردم به عالی ترین مسئول کشوری محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 262

به "ایران یکی از پرچم داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران یکی از پرچم داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید