اکثر شهروندان آلمانی مخالف صدر اعظمی دوباره مرکل هستند

به گزارش مجله توسعه دهنده، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی نمره خوبی به عملکرد دولت ائتلافی آلمان نداده و مخالف دور بعدی صدر اعظمی برای آنگلا مرکل هستند.

اکثر شهروندان آلمانی مخالف صدر اعظمی دوباره مرکل هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی از عملکرد دولت ائتلافی آلمان راضی نیستند.

از حدود هزار شهروندی که در این نظرسنجی شرکت کردند به ندرت کسی نظر خوب و یا بسیار خوبی درباره عملکرد دولت ائتلافی آلمان داشت. در این نظر سنجی همچنین اعضای کابینه دولت آلمان هم مورد ارزیابی نهاده شدند.

این نظرسنجی که از طرف موسسه امنید و به سفارش نشریه بیلد آلمان انجام گرفته است نشان می دهد که از حدود 1009 شرکت نماینده در این نظر سنجی 26 درصد عملکرد دولت را ناکافی و یا ضعیف ارزیابی کردند. تنها 9 درصد نمره دولت را خوب ارزیابی کردند و بسیار خوب هم اصلا وجود نداشت.

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که محبوبترین عضو دولت در آلمان همچنلن آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان است و وی برای کار خود بالاترین میزان موافقت در بین شهروندان را داشته و بهترین نمره را دریافت نموده است. بخصوص مرکل در بین فاصله سنی بین 14 تا 29 ساله ها محبوب است. اکثریت 56 درصدی این بازه سنی این را خوب ارزیابی می نمایند که صدر اعظم آلمان در انتها این دوره قانونگذاری باز هم صدر اعظم این کشور گردد. 44 درصد هم با این مسئله مخالفند.

در کل جمعیت آلمان البته اکثریت قریب به اتفاق شهروندان (68 درصد) مخالف تداوم صدر اعظمی مرکل بعد از انتها این دوره قانونگذاری هستند و تنها 29 درصد خواستار این مسئله هستند. 3 درصد هم هیچ نظری در این باره نداشتند.

در صندلی دوم لیست محبوبترین اعضای کابینه دولت آلمان هم هایکو ماس ، وزیر امور خارجه آلمان نهاده شده و بعد از آن گرد مولر، وزیر توسعه آلمان در صندلی سوم قرار می گیرد. اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم در این لیست در صندلی چهارم نهاده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 361

به "اکثر شهروندان آلمانی مخالف صدر اعظمی دوباره مرکل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثر شهروندان آلمانی مخالف صدر اعظمی دوباره مرکل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید