اعتراضات شبانه مردم جنوب یمن علیه ائتلاف سعودی

به گزارش مجله توسعه دهنده، منابع خبری دوشنبه شب از برگزاری تجمعات اعتراضی در شهرهای جنوبی یمن علیه ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن خبر دادند.

اعتراضات شبانه مردم جنوب یمن علیه ائتلاف سعودی

به نقل از المیادین، مردم در شهرهای عدن و مکلا واقع در جنوب یمن، دوشنبه شب در اعتراض به شرایط بد معیشتی به خیابان ها آمدند.

بر اساس این گزارش، معترضان شعارهایی علیه دولت عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات متحده عربی و ائتلاف سعودی سر دادند.

این گزارش می افزاید، معترضان ائتلاف سعودی را مسؤول شرایط بد معیشتی و فروپاشی مالی یمن می دانند و خواهان خروج آنها از این کشور شدند.

بخش هایی از جنوب یمن از جمله استان عدن تحت اشغال نیروهای ائتلاف سعودی بوده و تا به امروز بارها این مناطق شاهد اعتراض هایی علیه متجاوزان به یمن بوده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1681

به "اعتراضات شبانه مردم جنوب یمن علیه ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات شبانه مردم جنوب یمن علیه ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید