بمباران مناطق مسکونی صنعا، نیروهای یمنی به 7 کیلومتری مأرب رسیدند، القاعده در مأرب به یاری سعودی ها آمد

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرگزاری خبرنگاران- جنگنده های متجاوز سعودی در پنج نوبت محله النهضه و منطقه عطان را در صنعاء بمباران کردند.

بمباران مناطق مسکونی صنعا، نیروهای یمنی به 7 کیلومتری مأرب رسیدند، القاعده در مأرب به یاری سعودی ها آمد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار این شبکه گفت: انفجار های شدیدی صنعا پایتخت یمن را لرزاند. این انفجار ها ناشی از حملات جنگنده های ائتلاف سعودی است.

شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق نیز گفت خبرنگار این شبکه در صنعاء گفت: جنگنده های متجاوز سعودی در پنج نوبت محله النهضه و منطقه عطان را در صنعاء بمباران کردند.

یک منبع امنیتی در این باره به خبرگزاری سبأنت گفت جنگنده های سعودی مناطق مسکونی را هدف قرار داده اند و این اقدام تبعات خطرناکی برای ائتلاف متجاوز دارد. هنوز از آمار تلفات احتمالی خبری منتشر نشده است.

تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن

جنگنده های متجاوز سعودی-آمریکایی بیش از 20 بار استان های مأرب، صعده و الحدیده را بمباران کردند.

به گزارش تلویزیون المسیره، جنگنده های متجاوز سعودی-آمریکایی بیش از 20 بار استان های مأرب، صعده و الحدیده را بمباران و روز گذشته حدود 110 بار توافقنامه سوئد را نیز در استان الحدیده نقض کردند.

جنگنده های متجاوز سعودی آمریکایی 14 بار شهرستان صرواح در استان مأرب، چهار بار شهرستان های مدغل و ماهلیه و دو بار شهرستان الظاهر را در استان صعده بمباران کردند.

یک منبع در اتاق افسران رابط در الحدیده گفت کوشش برای یورش به شهرستان التحیتا در استان الحدیده، چهار مورد بمباران در التحتیا، پرواز ده فروند هواپیمای جاسوسی بر فراز منطقه کیلومتر 16، فازه، حیس، تحیتا و جبلیه در استان الحدیده, 13 بار حملات توپخانه ای و حدود 80 مورد تیراندازی از موارد نقض در استان الحدیده بود که متجاوزان و مزدوران مرتکب آن شدند.

به گفته کارشناسان؛ رژیم سعودی و متحدانش با اذعان به دستاوردها و پیروزهای اخیر نیروهای یمنی و همچنین حملات موشکی به عمق استراتژیک عربستان سعودی دور جدیدی از حملات هوایی کور را در یمن شروع نموده اند.

در آخرین تحولات میدانی ؛دور جدید عملیات نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عمق خاک سعودی و تمرکز بر فرودگاه ها، مراکز مهم، پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط و فرودگاه بین المللی أبها شروع شده است .

این عملیات با استفاده از پهپاد های صماد 3 و قاصف 2 k از سر گرفته شد. هدف قرار دریافت مراکز حیاتی در جنوب عربستان، پاسخ به بمباران و ادامه محاصره ظالمانه ملت یمن است.

فرودگاه جده از کار افتاد

بعضی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در آسمان جده عربستان و توقف فعالیت فرودگاه این شهر اطلاع دادند.

صابرین نیوز از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در آسمان جده عربستان اطلاع داد.

صابرین نیوز گزارش داد: بر اثر حملات انصارالله یمن به شهر جده عربستان، فعالیت فرودگاه این شهر متوقف شده است.

جزئیات بیشتری مخابره نشده است. این در حالی که هنوز انصار الله یمن مسئولیت حمله امروز به عربستان را بر عهده نگرفته است.

ائتلاف سعودی مدعی رهگیری 8 پهپاد یمنی شد

ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که صبح امروز 8 فروند پهپاد یمن را در آسمان عربستان رهگیری و منهدم نموده است.

رسانه های سعودی، صبح امروز (یک شنبه - 7 مارس) مدعی شدند که هشت فروند پهپاد ارتش یمن در آسمان عربستان رهگیری و منهدم شدند.

پایگاه خبری الجزیره به نقل از رسانه های سعودی نوشت که صبح امروز، ابتدا ادعا شد که پنج پهپاد یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن رهگیری و منهدم شدند و نزدیک یک ساعت بعد، اعلام شد که سه فروند پهپاد مهاجم دیگر یمن نیز رهگیری شده اند.

از سوی دیگر کانال تلگرامی صابرین نیوز، از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در آسمان شهر جده در عربستان سعودی اطلاع داد.

پایگاه خبری سعودی سبق با انتشار این خبر مدعی شد: ائتلاف حمایت از دولت قانونی یمن، امروز، هشت فروند پهپاد بمب گذاری شده را رهگیری و منهدم کرد. این پهپادها قصد داشتند به طور کاملا برنامه ریزی شده و سازمان دهی شده، غیرنظامیان و مناطق غیرنظامی را هدف قرار دهند.

نیروهای ارتش یمن به هفت کیلومتری مأرب رسیدند

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با پیشروی در نزدیکی شهر مأرب خود را به هفت کیلومتری این شهر رساندند.

منابع نظامی در استان مأرب در یمن گفتند که نیروهای ارتش و انصارالله یمن با تسلط بر چند منطقه دیگر، به هفت کیلومتری شهر مأرب رسیده اند.

به نوشته الخبر الیمنی، نیروهای دولت صنعاء توانستند دایره محاصره شبه نظامیان دولت مستعفی را بیش از پیش تکمیل نموده و در صورت تکمیل این محاصره، آزادی مأرب از لحاظ عملی محقق خواهد شد.

در همین حال منابع نظامی و پزشکی در مأرب گفتند که در درگیری های روز گذشته (آدینه) در استان مأرب 100 تن از شبه نظامیان دولت مستعفی کشته و زخمی شده اند و مراکز درمانی و بیمارستان های مأرب این تعداد را پذیرش نموده اند. سرهنگ عبدالله محمد الحمزه فرمانده شبه نظامیان دولت هادی در منطقه الکساره نیز جزو زخمی هاست. معین الوالی از فرماندهان تیپ موسوم به الصقور نیز کشته شده است.

عمده درگیری های روزهای اخیر در منطقه الکساره و المشجح اتفاق افتاده و هنوز درگیری ها در این مناطق ادامه دارد.

در همین حال روزنامه قطری العربی الجدید نیز نوشت که ائتلاف سعودی نزدیک به 2000 شبه نظامی تازه نفس به مأرب اعزام نموده و همه کوشش خود را برای ممانعت از آزادسازی این شهر به کار گرفته است.

تلویزیون المیادین هم گزارش داد نیرو های یمنی پیروز شدند بلندی های حمّه الدیاب، واقع در منطقه نخله، شرق شهرستان های رغوان و مدغل (شمال غرب استان مأرب) را، به کنترل خود در آورند.

در کوشش برای پاکسازی این منطقه تعدادی از نیرو های طرفدار عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی)، نیرو های ائتلاف سعودی-اماراتی و شبه نظامیان حزب اصلاح، کشته، زخمی یا اسیر شدند و بخشی از تجهیزات جنگی این نیرو ها منهدم شد.

همچنین گفته می گردد نیرو های یمنی در جبهه شمال مأرب پیروز شدند تپه های ذود را به تصرف خود درآورند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن بلندی های النضود در جبهه العلم در شمال شهر مأرب را به کنترل خود درآوردند و ده ها نفر از مزدوران سعودی را به هلاکت رساندند یا اسیر کردند.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره نیز از عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن به پادگان وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، در شهر تعز اطلاع داد. در این عملیات یک نظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی در شهر تعز گفتند جنبش انصارالله یمن پادگان العُفا در شهر تربه در جنوب تعز، را با پهپاد هدف قرار داد.

کارشناسان معتقدند نبرد مأرب یک نبرد سرنوشت ساز در تحولات میدانی و نظامی و حتی سیاسی یمن به شمار می رود به طوری که بعضی تحلیلگران به آن لقب مادر نبردها را داده اند؛ نتایج این نبرد سرنوشت منطقه مرزی میان یمن تا عربستان را معین خواهد نمود.

القاعده علنا در مأرب در حال جنگ است

معاون وزیر کشور یمن با اشاره به نارضایتی آمریکا و انگلیس از پیروزیت نیروهای امنیتی یمن در پاکسازی استان البیضاء از القاعده، توضیح داد که اکنون، نیروهای القاعده علنا در حال جنگ در مأرب هستند.

سرتیپ عبدالمجید المرتضی معاون وزیر کشور یمن پس از انتشار گزارش دستگاه اطلاعات و امنیت یمن در مورد فعالیت های عناصر سازمان تروریستی القاعده و اعضای ارشد این سازمان در استان مأرب، گفت: پس از حوادث استان البیضاء، سرویس ها و تجهیزات جاسوسی عناصر القاعده کشف و ضبط شد که بیانگر ارتباط آنها با سرویس های اطلاعاتی خارجی بود.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری شبکه المسیره، توضیح داد: عناصر به اصطلاح اطلاعاتی القاعده امروز علنا در کنار نیروهای خارجی و متجاوزان در استان مأرب در حال جنگ هستند.

معاون وزیر کشور یمن توضیح داد: آمریکایی ها و انگلیسی ها از پیروزیت ارتش و نیروهای امنیتی علیه سازمان موسوم به القاعده در البیضاء ناراضی و ناراحتند و همین امر، سر و صداهایی را که آنها امروز در مأرب به راه انداخته اند، تفسیر می نماید.

سرتیپ المرتضی اضافه نمود: ما به ساکنان مأرب می گوییم؛ کسانی که امروز در حال جنگ در این استان هستند، اعضای این سازمان اطلاعاتی هستند و عملیات ما با هدف نجات شهروندان از درگیر شدن در نبردهای آنها در حال اجرا است. شهروندان باید با قاطعیت مقابل گروه های تکفیری و اطلاعاتی بایستند زیرا وجود آنها خطر و تهدید برای امنیت و ثبات این استان است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1634

به "بمباران مناطق مسکونی صنعا، نیروهای یمنی به 7 کیلومتری مأرب رسیدند، القاعده در مأرب به یاری سعودی ها آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمباران مناطق مسکونی صنعا، نیروهای یمنی به 7 کیلومتری مأرب رسیدند، القاعده در مأرب به یاری سعودی ها آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید