اطمینان داماد اردوغان به بهبود اقتصاد ترکیه

به گزارش مجله توسعه دهنده، برات آلبریاک گفت که انتظار وجود ریسک بزرگی بر سر راه اقتصاد ترکیه را ندارد.

اطمینان داماد اردوغان به بهبود اقتصاد ترکیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، برات آلبریاک که درحال حاضر وزیر دارایی ترکیه است به خبرنگاران در زمان بازگشت خود از پاریس گفت: ریسک بزرگی که مربوط به اقتصاد و سیستم مالی ترکیه باشد را نمی بینیم. وی اضافه نمود با توجه به اقدامات اخیر آمریکا که آن را تهدیدی برای اقتصاد جهانی خواند، ترکیه به سمت اروپا متمایل گردیده است.

اردوغان و آلبریاک بر ضرورت استفاده از ارزهای محلی در مبادلات با کشورهای دیگر تاکید نموده اند. روزنامه حریت ترکیه به نقل از آلبریاک گفته است که احتمال ممنوعیت استفاده از ارزهای خارجی برای خرید املاک و اقلام فروشگاهی وجود دارد.

لیر ترکیه از ابتدای سال جاری حدود 40 درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. بالا بودن نرخ تورم به دلیل افزایش پیاپی بهای سوخت و مواد غذایی و افزایش نگرانی ها از ناتوانی بانک های ترک در بازپرداخت بدهی های خود باعث گردیده اطمینان به اقتصاد ترکیه کاهش یابد. کوشش های اردوغان برای کنترل بیشتر بر اقتصاد و سیاست گذاری های بانک مرکزی و تنش ها با آمریکا بر سر یک کشیش بازداشتی نیز لیر رادر مسیر نزولی قرار داده است.

برات آلبریاک - 40 ساله و فارغ التحصیل رشته ام بی ای از دانشگاهی در نیویورک است. وی در سال 2015 به مجلس راه یافت و پس از آن وزیر انرژی ترکیه گردیده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 145

به "اطمینان داماد اردوغان به بهبود اقتصاد ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطمینان داماد اردوغان به بهبود اقتصاد ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید