اسکان 1700 گردشگر در بوم گردی های ایلام

به گزارش مجله توسعه دهنده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اسکان 1700 نفر در اقامتگاه های بوم گردی استان ایلام خبر داد.

اسکان 1700 گردشگر در بوم گردی های ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون 40 خانه بوم گردی در روستا های هدف گردشگری برای اقامت گردشگران فعالیت دارند که طی اردیبهشت ماه سال جاری 1700 نفر در این اقامتگاه های بوم گردی سکونت داشته اند.

او گفت: این اقامتگاه ها، علاوه بر جذب گردشگران و فراهم کردن محیط شاد و ایمن سبب ایجاد درآمد برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها نیز می شود.

او افزود: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه ها و بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع دستی را دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تاکید کرد: در این روستاها امکان زندگی در کنار بومیان منطقه با اسکان در کمپ ها و خانه های بومگردی و صرف غذاهای محلی مردم منطقه برای گردشگران و مهمانان فراهم است.

شنبه زاده، تقویت بومگردی، ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از اهداف راه اندازی این اقامتگاه ها بیان نمود.

او افزود: تنوع اقلیمی ایلام را مستعد بوم گاه های متنوع نموده و می توان در صورت گسترش اقامتگاه های بوم گردی فرهنگ غنی مهمان نوازی، احترام به طبیعت، آیین ها، لباس های زیبا و سنتی همچنین سبک های متنوع زندگی در اقلیم های متفاوت را به نمایش گذاشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام شرح داد: تلاش همه دستگاه ها جذب گردشگران در استان و علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری، ایجاد درآمد اقتصادی پایدار در روستا های هدف است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 334

به "اسکان 1700 گردشگر در بوم گردی های ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان 1700 گردشگر در بوم گردی های ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید