استرالیا ادعای چین بر دریای چین جنوبی را زیر سئوال برد

به گزارش مجله توسعه دهنده، استرالیا اظهار داشت که هیچ مبنای حقوقی درباره ادعاهای مطرح شده از سوی پکن بر دریای چین جنوبی وجود ندارد؛ اظهارنظری که باعث افزایش تنش های اخیر بین دو کشور می گردد.

استرالیا ادعای چین بر دریای چین جنوبی را زیر سئوال برد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به نوشته روزنامه گاردین، این اظهارنظر پس از آن مطرح شد که آمریکا مواضع خود را در قبال چین اوایل ماه جاری میلادی سخت تر نموده و پکن را به تشکیل یک کمپین کاملا غیرقانونی قلدرمآبانه برای کنترل دریا چین جنوبی متهم کرد.

تغییر موضع استرالیا درباره چین در حالی اجرا شده که ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا و لیندا رینولدز، وزیر دفاع این کشور قرار است در روزهای آینده برای ملاقات با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور به واشنگتن بروند.

وزرای امور خارجه و دفاع استرالیا قرار است در نشست 2020 رایزنی های سطح وزرای آمریکا و استرالیا با همتایان خود در واشنگتن ملاقات نمایند. این دو اوایل امروز گفتند که محور گفتگوها اشتراک کوشش ها در راستای یک منطقه هند -پاسیفیک امن، باز، پایدار و مقاوم به ویژه در مقابل تاثیرات کووید-19 است.

دولت استرالیا در بیانیه خود به سازمان ملل درباره ادعای چین درباره دریای چین جنوبی آورده است: دولت کانبرا ادعای چین را درباره حقوق تاریخی یا حقوق دریایی و منافعی که برای یک دوره بلندمدت در دریای چین جنوبی مطرح نموده، رد می نماید.

در این بیانیه به مخالفت ها و شکایت های مطرح شده از فیلیپین، ویتنام و مالزی نیز اشاره شده چون این کشورها نیز مدعی مالکیت دریای چین جنوبی هستند.

در ادامه این بیانیه دولت کانبرا آورده است: هیچ مبنای قانونی درباره ادعاهای مطرح شده از سوی دولت پکن وجود ندارد. استرالیا هرگونه ادعا بر آب های داخلی، دریای قلمرویی، منطقه مالی ویژه و فلات قاره ای را که در چنین بسترهای دریایی واقع شده، رد می نماید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1251

به "استرالیا ادعای چین بر دریای چین جنوبی را زیر سئوال برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا ادعای چین بر دریای چین جنوبی را زیر سئوال برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید