اروپا نباید به خطر خروج یونان از منطقه یورو تن دهد

به گزارش مجله توسعه دهنده، خبرنگاران: وزیر دارایی سابق آمریکا ضمن هشدار درباره خطر خروج یونان از منطقه یورو از اروپا خواست که به این خطر تن ندهد.

اروپا نباید به خطر خروج یونان از منطقه یورو تن دهد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلز بلات، لاری سامرس، وزیر دارایی سابق آمریکا در سخنانی در یک کنفرانس اقتصادی در سوئیس به مسئله بحران یونان پرداخته و با انتقاد شدید از همه جناح های شرکت کننده برای حل این بحران، همچنین گفت: من نگرانم که ما در پنج سال آینده ژوئن 2015 در اروپا را به گونه ای ببنیم که امروز اوضاع اروپا در جولای 1914 را می بینیم.

در جولای 1914 هم اروپا در آستانه آغاز جنگ جهانی اول نهاده شد و در آن موقع هم مانند امروز همه گروه ها تنها علایق و منافع شخصی خود را دنبال می کردند. چنین شرایطی از این مسئله که کشورهای اروپایی علایق و منافع مشترک را مد نظر قرار دهند جلوگیری به عمل آورد.

وزیر دارایی سابق آمریکا همچنین توضیح داد که دولت یونان به استراتژی تقابل بی معنی روی آورده است.

وی همچنین با انتقاد از استراتژی حل بحران صندوق بین المللی پول گفت: اتحادیه اروپا اخیرا می دانست که یونان هرگز نمی تواند بدهی های خود را پرداخت کند پس چرا بعد از آن اقدامی نکرد؟

سامرس همچنین گفت: حدود پنج سال است که مسئله یونان همواره در دستور کار و مد نظر اتحادیه اروپا است اما هنوز هیچ راه چاره پایداری برای آن یافت نشده است. تن دادن به خطر خروج یونان از منطقه یورو مثل این است که ما با چشمان بسته راه برویم. ما نباید به این خطر تن داده و آن را بپذیریم.

وی اضافه نمود: با خروج یونان از منطقه یورو اتحادیه ارز مشترک اروپایی برای همواره ماهیت خود را تغییر می دهد و خصلت جدایی ناپذیری آن نابود می گردد. یک خانواده هرگز دیگر همان خانواده قبلی نخواهد بود زمانی که یکی از فرزندانش آن را ترک کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: xda-developer.ir شناسه مطلب: 1013

به "اروپا نباید به خطر خروج یونان از منطقه یورو تن دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا نباید به خطر خروج یونان از منطقه یورو تن دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید